- 780 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
EMİNE'NİN DEDESİ
6.3.1990,salı
Bugün ders ortasında kapı çalındı,açtım.Gelen bir öğrenci velisiydi.Öğrencimin dedesi oluyordu.Onu içeriye aldım ve sandalyemi ona verdim,oturdu.İlçede köyden gelip yerleşenlerin çoğunlukta olduğu bir mahalle okulu olduğu için velilerin rahatça sınıfa girmesi yadırganmıyordu o zamanlar.
-Ben Emine’nin dedesiyim tanıdın mı?
-Evet tanıdım sizi.
-Ben Emine’nin matematik bilgisini iyi bulmuyorum.Acaba diğer öğrenciler de mi öyle,yoksa yalnız Emine mi?
Bu sözleri duyunca şaşırdım,suçlama sezdim.Çocuğun matematik dersi iyi değildi.karnesinde de orta almıştı.
-Amca,karnesini de görmüşsünüzdür,matematiği orta.Sınıfta çok sessiz,derse katılmıyor,problem çözemiyor.
Elindeki kağıdı uzattı,sandalyesinde oturuyor ve kağıdı benim almamı bekliyordu.Bu hareketine bozuldum,saygısızdı.Yaşlı olduğu için tepki göstermedim,gidip aldım.
Kağıdı okudum,yazdığı problem sınıf seviyesini aşıyordu.Bu arada çocuklar boşluktan yararlanıp biraz konuşmaya başlamışlardı.
-Amca bu problemdeki işlem bu çocukların seviyesinde değil ama sayıları değiştirip sorayım çocuklara.
Emine tahtaya kalktı,eline tebeşir alıp beklemeye başladı.Problemi yazdırıp,anlattırdım.Bu arada parmaklar aceleyle kalkmaya başlamıştı.Çözen öğrenciler sabırsızlanıyorlardı.Yanlarına gidip inceleme yaptım,hepsi doğru yapmışlardı.
Emine tahtada işlemin çarpma olduğunu anlamış,çözmeye çalışıyor ama hata yapıyordu.Hatasını gösterip sildirdim.Tekrar uğraştı.
Bu arada zil çalmış,zaman da kalmamıştı.Çocuklar ise dikkatleri dağılmış,gürültü yapmaya başlamış,çıkmak için sabırsızlanıyorlardı.
Emine ile problemi açıklarken yaşlı adam ayağa kalktı,gitmek üzereyken bana gülerek:
-Sınıfın disiplinine daha dikkat et,Emine’nin de matematiğinin biraz üstüne düş,dedi ve gitti.
Ben şok olmuş,ayakta kalakalmıştım.Ona cevap verememiştim,zaten hazırcevap biri değildim.Çok kızmıştım ona.
Kızmam onun eleştirisinden değildi.Dersime girerek çocukların dikkatini dağıtmış,onların ve benim zamanımı çalmıştı.Yaptığının farkında olmadan bir de saygısızlık etmişti.Ekonomik yönden yetersiz,kültürel yönden farklı,ele avuca sığmaz çocuklardı hepsi.Ders konusunda ise kendime ve çocuklara güveniyordum.Daha sonraki günlerde de bu olayın etkisini günlerce üzerimde hissettim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.