- 3522 Okunma
- 54 Yorum
- 0 Beğeni
Edebiyat defteri (analiz)
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bu yazı hiç kimseyi rencide etme, hakaret ya da yerme amacı taşımaksızın sadece güne bir tebessüm bırakmak için yazılmıştır
Birebir hiçbir arkadaşımızı suçlama veya karalama gibi bir niyet asla olmamıştır… Herkesin kendine ait olduğu cümleleri alacağından eminim..
Öncelikle sitede, şiirlere yorum yapan arkadaşlarımızdan başlamak istiyorum. Tabi kategorilere ayırarak.
Yorum yapanlar;
Bir kısım yorumcular var ki, şiiri asla okumadan bir bölümünü kopyalayıp altına da ’’tebrikler’’ keyifliydi deyip çıkarlar.
(oysa şair orada hayatının ızdırabını anlatmıştır::)keyif bunun neresinde:)..bunu bir çok arkadaşımız yapıyor. Defalarca gördüm. Yok diyenlere ıspat bile sunarım.
Bir kısım yorumcular var ki;farklı olduğunu göstermek için aşırı çaba içine girerler.Kelimelerini özenle seçip, bir kaç mitolojik,felsefik, terimlerle süsleyerek kendilerine farklı bir bakış açısı gösterilmesini beklerler…Oysa burada şiir yazma cesaretinde bulunan,teknolojinin nimetlerine ulaşıp paylaşımda bulunan herkesin belli bir bilgi ve birikimi vardır.Haa! yoksa da google amcaya sorar öğrenirler:)Bazen şiirle alakası olmayan yabancı terimleri görünce gülmekten kendimi alamıyorum.
Bir kısım yorumcu var ki;dar alanda kısa paslaşmalar içindedir.siz yorum yapmadan sayfanıza asla uğramazlar.Şiirini beğenip yorum yaparsınız, beş dakika sonra sayfanızdadır. Belki de şiirinizi daha önce okumuş ama beğenmemiştir. Ama hemen güzel bir yorumla cevap verir. Bunu bir çoğumuz yapıyoruz.
(şimdi birileri okuyup valla benden bahsediyor diyecek:)
Tabi ki bu minnettarlık göstergesi olarak ele alınabilir. Ama yine de ben şeytanın avukatlığını yapıp kötü kokular aldığımı söylemeden edemeyeceğim.
Bir kısım yorumcu var ki;tam bir aşiret konumundadır.hep kendi aralarında paslaşırlar.asla bir şiiri es geçmeden, sürekli irtibat halindedirler.’’ Merhaba,nasılsın şiir astım gördün mü’’bu tabi ki işarettir. Hadi, bir zahmet bana yorum yap anlamındadır.hep aynı kelimelerle birbirlerine yorum yaparak bundan büyük zevk alırlar
Onlara eleştiri yapan birimi çıktı.eyvah! topyekün savunmaya geçerler. adam şiir yazdığına bile pişman olur.Hatta mümkünse siteye uğramaz:)
Daha bitmedi tabi, eminim sizde daha çok var diyorsunuz. Bir kısım arkadaşlar var ki,onlar ağır abi ve ablalar.Çok nadir yorum yaparlar.Ama yorumda öyle bir cümle sarfederler ki ’vay bee’ ne filozoflar varmış dersin.Yılda bir kere yorum yapsın, razıyım :)
Ama ilginç olan, onlar şiir eklediklerinde, herkesin şiirlerini okumasını ve yorumlamasını isterler.Onların duyguları önemlidir.Geri kalanlar zaten aşk meşk,laga luga yazıyor onların gözünde.Onlar ki yirmi dört saat online gözüküp zamanı olmayanlardır:)
Üyelere gelelim biraz da;
Aşırı bir tutkuyla kurdela (tam adı bumu onu da bilmiyorum:)hastası olanlar vardır. Geceyi iple çekerler. Saat tam on iki de beyaz kurdela linki kilitlenir. Çünkü herkes orayı tıklamaktadır. Hah! bir de alamayanlar, işte o an kıyamet kopuyor zaten. Bir daha girmeyeceğim, şiir yazmayacağım edebiyatı başlar ki sustur susturabilirsen:)
Açıkçası ilk başlarda bende bunu yapıyordum. Ama çok aldım artık başkaları da alsın diyorum.Yine de kurul umarım bu sözümü okuyup hiç vermemezlik etmez:)
İlginç olan şiirine sayısız güzel kalemden övgü almıştır. Yorum almıştır. Ama kurdela bunu mutlaka tescillisi olmalı diye düşünür.
Oldukça zeki bir kısım arkadaş var ki, aslında sadece teşvik amacını taşıyan bu güzel uygulama için kendi değerlerini köreltip aynı türküyü çalarlar her akşam.Sadece kelime yerlerini değiştirerek, aynı imgeler ve kalıplarla durmadan aynı şeyleri yazıp dururlar.Çünkü seçkinin, hangi kalıplarda yazılan şiirlere verildiğini keşfetmişler.Eminim ki birileri bunu da üstlerine alır.(ama söylemeyecek kadar zekidirler:)
Bu sitede, edebiyat adına, şiir adına kazanç olarak söyleyebileceğim, en az yirmiye yakın çok değerli insan var. Şiir adına çok büyük bilgi ve birikime sahipler, çok önemli çalışmaları, burada paylaşıma sunuyorlar ama gelin görün ki, bu üyelerin kimseye herhangi bir şekilde destek verdiğini, bu bilgilerini daha yararlı bir şekilde yansıttıklarını göremedim. Yine de bu arkadaşların bu site bulunmaları bana göre büyük şanstır.(bu yazıdan sonra belki bana biraz yardım ederler:)
Bütün şairler biraz duygusaldır, diğer insanlara nazaran daha duyarlıdır bunu hepimiz biliyoruz.Ama gerek nicklerinde, gerek resimlerinde,şiirlerinde bunu farklı amaçlarla da yansıtanlara rastlamıyorum desem yalan olur.Tabi ki bu bir niyet meselesi(beklide kötü niyetli düşünen benimdir bu konuda:)
Sitede birbirlerinden, birbirinin şiirlerinden etkilenen kişi sayısı azımsanmayacak kadar çok. (birbirine şiir yazanlarda dahil:)
Ama son derece insancıl bulduğumu söylemeliyim. Hatta takip ederken pinpon maçı gibi keyif aldığımı söyleyebilirim:)
Aklıma şu anda gelen detaylar bunlar. Ama eminim gelmeyen kısımları başka arkadaşlar tamamlayacaktır.
Sonuç itibariyle çok güzel bir ortamı paylaşıyoruz. kendimizi hep karşımızdakinin yerine koyup birkaç saniye düşünelim.(ben başladım bile düşünmeye:) sizde biraz düşünün…
Sürçü lisan ettiysek affola….
Herkese sevgi ve saygılarımla
aspendos
YORUMLAR
Yorgunluktan mıdır yoksa ağrının yorgunluğa sevkinden midir bilemedim ama ne bulursam okuyayım havasında değilim uzun zamandır. Eskisi gibi değilim, sayfa seferlerim çoğu zaman ilk mısrâdan sol üstten terk ile neticeleniyor.. Ama oturup da bu tahlili yapmayı düşünemedim hiç, korkuyorumdur belki ne dersin.. Kendime gülesim geldi, yaşlanıyoruz şâir. Başka bir açıklaması olamaz benim için herhâlde..
İşte bundan hayranım böylesi cesur kelâmı edebilenlere. Sera.'nın sayfasında uzunca soluklanmıştım, anlatmıştı o da.. Kendi hâlimde öyle okur kalırım bâzen..
Şurada bir yorum etkiledi..
"Yorum yapanlar;
Bir kısım yorumcular var ki, şiiri asla okumadan bir bölümünü kopyalayıp altına da ’’tebrikler’’ keyifliydi deyip çıkarlar.
(oysa şair orada hayatının ızdırabını anlatmıştır::)keyif bunun neresinde:)..bunu bir çok arkadaşımız yapıyor. Defalarca gördüm. Yok diyenlere ıspat bile sunarım."
Keyf'i bırak sen "haz" diyorlar.. Haz ne demektir deyi oturup kaç kere düşündüğümü bilirim.. Oysa çoğu zaman o "haz" alınanda ne kıyâmetler kopmuştur, ne kangrenli ağrılar.. Yine de en iyi yorum nasıldır herkese göre değişir, bunun bir tanımı var mıdır dersek elbette pek ciddi bir tanım yapılabilir.. Ama böyle dersek "hayırdır, devlet dâiresinde miyiz" gibi pek de haklı bir yanıt alırız..
Ben o hazlı kutlamaları doğru bulmuyorum yine de.. Ama Aspendos, düşünsene sayfandaki öyle bir yoruma ne diyebilirsin ki.. Olabildiğimize kibar bir cümleler serisi ile teşekkürden gayrı seçenek var mıdır dersin..
Bir kere kavga ettiğimi biliyorum :)) Eleştiri vardı ama çok iyi tanıdığım bir üyeydi. Tanımak dersem seni tanıdığım kadar belki, yaptığının sebebini çok iyi biliyordum. Hattâ yönetime kadar bulaşmıştım. "bu adamı engelleyin bana yazmasın rumuzunu dahi görmek istemiyorum.. Yoksa daha fena yaparım.." onlar da haklarını helâl etsinler az çemkirmemiştim.. Bugün olsa farklı mı olur, hayır.. Zaman değiştiriyor diyoruz da o kadar değil. Sen kalkıp da senin sayfandaki yorumum sebebiyle gelip bana iâde-i ziyârette bulunursan ve de başka sebeplerle, elim de aklım da armut toplamaz muhakkak.. Sanırım bana yazdığı bir şiir için ya tam hatırlamıyorum teşekkür etmeyi mi unutmuştum ya da yorumsuz mu kalmıştım öyle bir şeydi.. Ama nasıl teşekkür edeyim, sen daha dün bir bugün iki burada iki satırını gördüğün; doğru düzgün şiirlerini okumadığın senin şiirlerine yılda bir gelen bir bayana nasıl olur da şiir yazarsın. Bu kabalık mıydı, belki..
Google amca :)) Bunu ben de çok kullanırım, denetçilerden korkar bizim büyükler:
- Âh kızım biz onu nasıl öğreneceğiz, çıkan son kanunnâmelerden haberin var mı..
- Ne demek efendim, google amcaya sorduk mu her şeyden haberimiz olur, telâş etmeyiniz..
O felsefik, belki dolu belki boş ifade serenatları.. Hoş görmeyi de öğrendim uzun zamandır, gülmüyor sâdece kısa tebessüm ediyorum.. Yapacak bir şey yok..
"Bir kısım yorumcu var ki; dar alanda kısa paslaşmalar içindedir.siz yorum yapmadan sayfanıza asla uğramazlar.Şiirini beğenip yorum yaparsınız, beş dakika sonra sayfanızdadır. Belki de şiirinizi daha önce okumuş ama beğenmemiştir. Ama hemen güzel bir yorumla cevap verir. Bunu bir çoğumuz yapıyoruz.
(şimdi birileri okuyup valla benden bahsediyor diyecek:)"
Benim hiçbir şeyden haberim yok. Kim gelmiş kime gideyim, hem ben hissedemediğim yerde ne söyleyeyim ki. Zaten ayda üç beş yorum anca.
"Bir kısım yorumcu var ki;tam bir aşiret konumundadır.hep kendi aralarında paslaşırlar.asla bir şiiri es geçmeden, sürekli irtibat halindedirler.’’ Merhaba,nasılsın şiir astım gördün mü’’bu tabi ki işarettir. Hadi, bir zahmet bana yorum yap anlamındadır.hep aynı kelimelerle birbirlerine yorum yaparak bundan büyük zevk alırlar.
Onlara eleştiri yapan birimi çıktı.eyvah! topyekün savunmaya geçerler. adam şiir yazdığına bile pişman olur.Hatta mümkünse siteye uğramaz:)"
Eyvahlar olsun, bir düşüneyim başıma geldi mi böylesi deyi.. Bir keresinde sanırım düello misâl.. Yâhu suçum yine yoktu vallahi, ben gittim bir efendinin şiirine yorum yaptım baya zaman önce. Bir bayan yorumuma cevap vermişti, onun yerinde olsaydım öyle cevap vermezdim muhakkak(!) Ben yine savaşa gider gibi (!) Yorumumu sildirdim, şiiri yazan zâten özür dileyeceğim deyi yapmadığı kalmadı.. O zât-ı muhterem hakikaten iyi bir kalem ve hâlâ öyle düşünüyorum. Öteki tarafı ise gördüğüm an başım ağrıyor, midem bir garip oluyor…. Tiksinmek ne kötü..
Nasıl komikti ya, hayır acaba eşi miydi diye düşündüm(değilmiş sonradan öğrendik). Sanki ben gitmiş şiire yorum yerine başka bir şey yazmışım da hanım gelip bana ödevimi öğretiyor.. Beni tutmak ne mümkün.. Ortalık yerde öyle pek konuşmam, asıl hengâme mutfakta.. Ama yazıktır ayıptır, kendi adıma diyeyim en azından şiir okumaya çalışıyorum ve siteye ben hâlâ gelebiliyorsam bunun sebebi hiç kimse olamaz. İlk zamanında gelmiştim ve o zaman toy çocuklar gibiydim, çok şey öğrendim burada.. Varlığımın adı vefâ belki de.
Garipsemiyorum defterin hâllerini. Evimizde, ailemizde hadi olmadı sülalemizde de gariplikler yaşanmıyor mu. Ama her şeyiyle ailemizdir.. (tövbeler olsun bu kadar hoş kafa değilim) Ama dedim ya, vefâ bundan ötürü her şeye susabilirim.. Ben yine de buraya yılda bir bile gelemeyeceğim zamanların az ileride beni beklediğini biliyorum. Gelebildiğim zamanlar, gözüm kulağım kapalı.. Şiir okurum, sonuna kadar okuyabildiklerime susup da gitmem ve yazmaya çalışırım.. Başarabiliyorsam ne âlâ..
Hakikaten güzeldi yazı ama şu aşağı yâni en alt satırlara ekler misin:
“Bâzen çok iyi yazdığını düşünen şâirler vardır ve süreki tâkip eden, yazdıklarını okumayı ihmâl etmeyen okurlarını bir dize şiirden mahrum bırakırlar. Yılda bir şiir bile çok gelir onlar için..”
Şiirle kalasın.
Değerli kardeşim.
Yazınız ve yazınızın olduğu kadarda yorumları bir güzel okudum.
Haklısınız,zaman zaman kendimi buldum,bazende güldüklerimi,bazende kızdıklarımı ama gerçekten çok şeyler buldum yazıda.
Keşke bunları birdahaki site toplantısında gündeme getirsek,çok yararlı sonuçların çıkacağı muhakkak.
Hepimiz etten kemikten vede duygularımız olan insanız,zaaflarımız elbet olacak ve edebiyat yazarak ve konuşarak gelişen bir sanat olduğundan bunları konuşmamız gayet normal.
sanata ve sanatcıya,hatda şiir yazana hatda ve hatda bazı şiir yazan bayan üyelerin isimlerini bile sakladıkları bir toplumda(saklamak zorunda kaldıkları)
sizde,bizde haklıyız.
ama şu olay bile beni ümitvar ediyor bir zamanların elit sanatcı tayfası yerini halka bırakmak zorunda kalmıştır.Bu da gelecek böyle olmıyacak demektir.
Bu tür konular ne kadar çok konuşulursa,insani zaaflarımız yerini sanata aşık zaaflarımız melikelenecektir sanırım.
bu tür öz eleştiri açtınya,devamı inan gelecek ve bu site belkide Türk şiirine yön verici eylemlere tanık olacaktır.
unutmayalımki''İnsanlar içlerinde olanı değiştirmedikce,Allah o kişilerin durumunu değiştirmezmiş.
Saygılarımla cankardeş.
Doğru tespitlerdi ve iyi bir analizin bize gösterdiği bu gerçekler umarım bazı kuraları değiştirir...Ben vakit kısıtlığından fazla siteye giremiyorum, Dediğiniz gibi yorum atamadığımdan dolayı sayfamda da yorumların az olması bunda olsa gerek. Ben şiiri alkışlansın diye değil rahatlamak için yazaıyorum. Okuyanda okumayanda sağolsun
Saygı ve selamlarımı iletiyorum
Teşekkürler...
Öncelikler teşekkürlerimi sunuyorum...
Analizi ilk okuduğumda edebiyat defterine devamlı uğrayan şiir asan biri değildim ve okuyup bırakmıştım sadece belkide huyumdur yorum yapmamak yada çok nadir yapmak belki de yazacağım şeylerin yorum olamayacak kadar basit olduğunu düşünmemden de olabilir...
Edebiyat defterini tanımaya başladıktan sonra değişen kavramlar olmadı değil ama Yorumlar sürekli anlaşıldığı içindir yada burdaydım demek içindir...
okunmak için yorum yapmak gerekiyorsa yorum yapmayı tercih etmiyorum... anladığım içinse yorum yaparım ve çok nadirdir...
Bu benim düşüncemdir...
Kaleminize sağlık...
şimdi okudum neden böyle bir yazı yazma ihtiyacı duyduğunu da anlayamadım aslında, böyle bir yazı site de bulunan tüm şiir dostlarını kendi içlerinde yanılgıya düşmelerine sebep olacaktır.
ben site de yeni sayılırım...
ve emin olun bir çoğu, çekinerek yorum yazacaktır ve umuyorum
düşündüğüm gibi olmaz...
....
dersim de doğan güneş,
canikler de çoğalıp
kaybolmasın sonrasında şiir dostu aspendos...
kal sevgiyle...
İyi analiz ama ben kendimi hiç bir kategoriye uzak yakın bulamadım.
Sevgiyle şiir yazmayı öğreniyorum.
Aldığım kurdelalar var.
Bunlar birer teşvik mahiyetinde.
Çok seviniyorum kurdela aldığımda .
Çünkü ben doğuştan şair değilim.
Çalışarak ve gayret ederek öğreniyorum.
Ben burada olmaktan mutluyum.
Şiirlerimde okunma rekorları kırıyor.
Ben ne yapayım kurdelayı...
Ama yazdıkların belki de doğru bilemem .
Ben böyleyim.
Selam ve saygımla.
Sayın Aspendos;
Öncelikle samimi bir analiz teşekkür ediyorum.
Ben yaptığınız analizleri üstüme almadan okudum neden almadığımı söyleyeyim;
Şiir benim limanım bu limanda bir ülke varsa o da benim hayata bakışım ve duruşumdur.
(Bu ülkenin tarihi, ahlâki, tarihi eserleri, toplum yaşayışı, ekonomik şartları, aşkları vb. değerleridir) Sosyal şiirlerim çoğunluktadır bu yüzden.
Şiir benim için; edebi yazımın en naif duygularını yüklenen kaçışlarımdan biri olduğu gibi belki de kendimle iç dünyamdaki yolculuğumda, hissedilenlerimi paylaşmamdır.
Başarabiliyorsam sanat ve toplum adına gün gelir atabileceğim bir imzadır.
Bazen çok faydalıdır bu tarz yazılar insanların kapılıp gittiği bu furya içinde kendine çeki düzen vermesini sağlar ben de elbet yazıdan payıma düşeni almışımdır.
Esas olan öz eleştiriyi yapabilme gücünü kişinin kendisinde bulabilmesidir.
Bu paylaşım için tekrar teşekkür ederim.
Haklı başarınızı kutlar, samimi düşüncelerinizden dolayı tebrik ederim.
Saygılarımla…
Selam...
Ben yazınızı tebrikliyorum ve haketmiş günün yazısı olmayı...Güzel bir gözlemleme,dürüstçe anlatmışsınız içinizdekileri bizle paylaşmışsınız ve tüm yazdıklarınıza katılıyorum.
Bir de eklemek isterim ki sevgili aspendos;şiirime yorum yazarlar ve ben de +teşekkür ederim,ardından derhal mesaj gelir ama siz bana yorum yazmadınız...Ya da şiirime siz de yorum yazın,neden yorumunuzu görmedim size yazdım gibilerden bir şeyler de yazan olur...Mühim olanı aslında ille de yorum almak değildir ki,paylaşmak o şiiri daha güzel.Varsın kurdela takılsın ya da takılmasın...Güzel...berbat densin ya da denmesin...O hislerini gün ışığına çıkartmak daha güzeli ya...Neyse uzatmak istemiyorum selam ve saygılarımla...Elbette ki meyvalı ağaçlar taşlanır,diğer yorumlarını da okudum...Şiir yürekle kal
bu yazı edebi değeri ya da imla kuralı özenle yapılmış bir çalışma değil.bizim içinde bulunduğumuz ortamı tatlı bir hiciv diliyle yazılmış..buradaki her arkadaşımızın rahatlıkla dile getirebileceği günlük bir anektod..
sadece bu yazı dolayısıyla birçok arkadaşımızn kendi düşüncelerini ve eksik gördüğü şeyleri söylem fırsatına vesile olduğum için mutlu oldum..
sayfada düşüncelerini paylaşan ve katkıda bulunan tüm dostlara tşk.ediyorum..hepimiz insanız ve hepimizin hataları var..
aspendos tarafından 12/3/2008 12:37:30 AM zamanında düzenlenmiştir.
siirleriniz gibi bu anlamli yaziyida dikkatla okudum,çok yerinde gozlem,okudugumda yaptiginiz elestirilerin bir çogunu uzerime alindim ve inaniyorum ki birçok arkadasimizda bole anlamistir,zaten yorumlara bakinca herkesin bir yerden,yaziniza katildigi bellide oluyor.bunlari dile getirmeniz çok iiy olmus,hepimiz bunlari bilsekte az çok yazmaya cesaret edemedik,cesaretiniz için tesekkurler.
simdi sol kulagimi çekiyorum:)))) ceza olarak:)))
sevgiyle kal
ilk olarak yorumcular için yazdıklarınızdan başlayayım............üzgünüm evet birşeyler görmüşsünüz görmüşe benziyor kaleminizin hali ama eksik görmüşsünüz ........ve acemice bakışları var mürekkebin..........gördüğüm eksiklik şöyle ki;HİÇ GÖRMEMİŞSİNİZ............görmenizi diliyorum daha daha güzellerini........_______________
___________________
__________________Aşırı bir tutkuyla kurdela (tam adı bumu onu da bilmiyorum:)hastası olanlar vardır. Geceyi iple çekerler._________________Aldığım ilk kurdelayı bir şairin uyarısıyla fark etmiştim bu kadar çocuk olan var mı acaba:)))))))))))))))))))____________________
_____________________________
ama gelin görün ki, bu üyelerin kimseye herhangi bir şekilde destek verdiğini, bu bilgilerini daha yararlı bir şekilde yansıttıklarını göremedim._______________________
kimse kimsenin desteğiyle bir şey kazanamaz bazen yediğimiz tokatlar sonrası acının yeşerttiği tohumlar gibi..........___________yaşamadan okumakla,izlemekle vs vs asla ama asla bir şeyler ortaya çıkmaz..........________yaşamak bile yaşayabilmek bile YAŞAMIN yavrusudur..............almadan alamayız.........vermeden veremeyiz..........tavuk mu yumurtadan yumurta mı tavuktan.........
_______________________
sizin bir ara ilk şiirinizi okuduğumda yani kendi okuduğum ilk şiirde öyle durdum düşündüm baktım sorguladım yorum yapacak tek kelime bulamadım........eksik her zaman eksiktir...........
______________
Çok çok daha iyilerini kaleminizden okumak dileğiyle...........emeğinize sağlık.............
Eleştiriler, bir ortamda bulunan insanların çok doğal olarak yaşadığı durumlardır. Çok derin yaralar olmasa da elbette rahatsızlık veren tarafları olacaktır. Nerede olmaz ki?..Bazı arkadaşların biribirini sık ziyaret etmesi de anormal değil. Askere gider herkesle arkadaş dost olmazsınız, bir okula gidersiniz, bir seminere gidersiniz, herkesin adresini ve telefonunu almazsınız bu durumda oldukça doğaldır. Benim de şahsen yaşadığım olumsuzluk, bazen iyi şiirleri kaçırdığımı görüyorum. Bu da sitenin zengin bir kadroya sahip olmasıyla ilgili..Özel hassasiyetim, genç arkadaşları öne çıkarmak olabilir..Genelde yazı olumlu ve daha dikkatli olmamızı sağlayacak hatırlatmalarla doluydu. Güzeldi efendim. Kutladım. Selam,saygı...
hyazici58 tarafından 11/22/2008 5:41:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
dost afına sığınarak yazına ve yapılan yorumlara ne kadar çok gülümsediğimi =:) belirmek isterim
senin yaratıcılığın her şeye yeter...
bugüne kadar hiç bir "günün" yazısına ve şiirine yorm yazmadım ,yazmam
müslüm'ün dediği gibi şu "kurdale komedisi" hep gülümsetmiştir beni....
şunu söylemeden geçmek olmaz;bu sitede her gün 300'e yakın şiir yazılır ama öykü,makkale ve deneme sayısı kaçı buluyor?
"hepimiz şair doğduk galiba"
usta kalemin daim olsun dost...
Aslında yazına yorum yapsammı yapmasammı diye çok düşündüm.Tespitlerin oldukça yerinde ama hepimiz bir şekilde bunları yapıyoruz.Ben aslında fazla yorum yapmıyordum hemen hemen her şiiri okurum fırsatım oldukça ama bundan sonra sanırım yorum yaparken kendimi kasarım yazını okuduktan sonra:) ya da yorum yapmamak daha mı iyi olacak ne:)
Teşekkür ve tebriklerimi sunarım.Kalemini her zaman takdir ederim.Böyle güzel taltiflerle onurlandırılmak güzel olmalı elbet.Hiç kurdela almadım almak içinde çabalamadım ama kurdela alamadım diye bu son şiirim artık siteye gelmeyeceğim diyip buna ancak 2 gün dayanabilen bir çok kişi gördüm.Ajitasyonlarla kendini ıspat edenlerde ayrı bir olay zaten.Ama herkese sonsuz saygım var çünkü her dize ayrı bir emektir,duygudur,düştür.Buradaki hemen hemen herkesin oldukça narin ve hassas bir kalbe sahip olduklarına inanıyorum.Yapmacık olanlar apaçık belli oluyor zaten.Teşekkür ve takdirlerimi yeniden sunar başarılarının devamını dilerim.
Bazı yerleri puslu olsa da ayna aynadır.
Elbette herkes kendini görmüştür bu sırlı camda; ama kimse, işte bu benim, diye kendini işaret etmez.
Ben de kendimi aradım bu çerçevede.
Bundan bir yıl öncesine kadar, “tebrikler, başarılar, çok sevdim…” gibi iki kelimelik ‘sözde yorum’ yapıp çıkıyordum; ama asla sahtekârlık yapmadan okuyordum o hangi şiirse.
Sonra bunun hem şaire hem de şiire saygısızlık olduğunu anladım. Hiç tereddüt etmeden, biraz da utanarak döndüm bu yoldan. ( O halde bu aynanın burasından silinmiştir yansımam.)
Hiçbir zaman farklı olma çabasına girmedim. Ne düşündüysem onu az buçuk bilgimle fikir oluşturarak söyledim. Analiz de denildiği gibi, şiir yazma cesaretinde bulunanlar, tümcesi çok doğru bir söz. Eğer amaç şiir ise bu cesaret ister. Doğrusu, zaman zaman korkarak ve çekinerek şiirimi sayfama yazdığım olmuştur. (Bakın, işte aynada arka sıralardaki ayakta duranlardan biri de benim.)
Kısa paslaşmalara asla girmedim. Al gülünü, ver gülümü, diye kimsenin sayfasında adımı göstermedim. (Valla benden bahsetmiyorsun.) Kötü koku mu? Merak etmeyin, iki süslü, iki parfümlü kelimeyle o koku yine yok edilir!..
İster, aşiret, diyin; ister aynı mahalleli, isterse aynı sokaklı olarak tanımlayın. Bu tespitiniz de çok doğru ve katılıyorum. (Burada da görünmediğimi biliyorum.)
Ağır abi, ağır abla!.. Bunlardan, ağır abi, tavrında da olmadım; ama asla hafif biri olarak da kendimi tanımlamam. Şiir yorumunu her zaman ciddiye aldım. “Sana en sıcak sevgilerimi gönderiyorum…” (Hiç tanımadığım birine, bunu yazacak kadar şiiri bırakıp şaire imalı bir sözle yaklaşmadım.) Buna benzer tümcelerin altında adım yoktur benim. Elbette sayfama gelip samimi duygularını söyleyenlerin şiirlerini okudum ve okuyorum; ama karşılıklı paslaşma olarak algılanmasından korktuğum için, bir selam bile bırakmadım.
Şunu da söylemeden geçersem pişman olurum.
Yorumları MSN görüşmelerine benzeterek, bazı işaretler konulmasını edebiyat sitesinde bir türlü anlamadım. (Bu da benim cehaletim olmalı.)
Ve yorum yazmayı da ciddi bir uğraşı olarak düşündüğüm için, (bilgim kadar) belirli kişilere yorum yapmayı seçtim. Bu da benim keyfim.
Övgüyü de yergiyi de bir tuttum.
Saygısızca davrananları, sitenin bana verdiği hakla hiç düşünmeden engelledim.
Çünkü, ben bu siteyi bir edebiyat paylaşım yeri olarak düşündüm ve düşünüyorum.
Söyleyeceğim ne varsa şiirlerimde söylemeye çalıştım. Bu siteyi edebiyat sitesi olarak görmeyenlere her zaman (örneğin,anarşistim ben) birkaç dizeyle bağırdım. Asla ikiyüzlülük yapmadım.
Sayın Aspendos, ayna gibi olan bu yazınız için kendi adıma teşekkür ederim.
Doğruyu söyleyenler asla af dilemezler.
Bu da benim fikrim.
Saygılarımla...
faikciğim helal olsun vallla... üstüme alındığım ve saklamak istemediğim şeyler var, örneğin sitede birebir görüştüklerim var... yılların dostluğu var. bunlar yiyip içtiğim her daim beraber olduklarım. onlara her zaman öncelik tanırım, yere göğe sığdırmam...iyi de- kötü de yazsalar benim nazarımda bir numaradır. hep övgüyle dolu hoşlarına gidecek yorumlar yazarım... kıyamam onlara ... ve burda benim çocuklarım var... hele ki onlara yapılan en ufak haksız-lık bile benim için gurur meselesidir tahammül edemem -çok ayıp demi-... ve ben, bana ne denilirse densin, isteyen dilediğini yazsın, katlanırım.sayısız kurdele almama rağmen asla takıntılı değilim. hiç de umrumda değil. lakin iş sevdiklerime gelince değişiyorum. onlar kurdeleler, konfetiler alsın, her günleri şölen içinde geçsin isterim.niye bilmem. "şairler delidir biraz" derler ya ondan galiba...
sevgiler kardeşim.
Simdi böyle bir yaziya nasil yorum yapilir sabahdan beri onu düsünüyorum, sanirim yine her zamanki gibi okurken ne his ettim onu yazayim.
Okudugu siiri kopyalayip altina ellerinize saglik cok güzel oldu yorumlarini bende hic sevmiyorum. Fakat herkes okuduguna baska türlü yorum yapamiyabilir, o anda o kopyaladigi sözler onu okurken cok mutlu ettigi icin öyle yaptigini düsünüyorum.
Puan toplamak veya kendi sayfasina bakilsin diye cok kisi elbette bos yere yorum yaziyordur, fakat bunuda tam olarak bilemeyiz.
Sevgili Ezgim in yazdigina tamamen katiliyorum bende.
cok Insan siir veya yazi yazar, fakat kendine güveni olmadigi icin, utanir siteye asmaya, elestiriye acik omayanlar belkide bir daha yazi yazmaz ve olasi yetenegini bir kenarda körlendirir, elestirili yorumlardan dolayi.
Sonuc nedir peki, ne yapmali, yalaka, hissiz veya tartismali yorum olmamasi icin? Okuyup yorum yapmamalimi?
Bu da olmaz. Ümmügülsüm demis kordele (böylemi yaziliyor?) olmazsa sitenin üyeleri yariya düserdi, burda yarimsa oldugunun farkina bile varmadim ben ve bilmemek daha iyiydi.
Bir Insani tanimak icin siirlerine bakmadan önce yorumlarina baklilmali ben öyle yapiyorum, yorumlar aslinda Insanlarin asil kisiligini gösterir, eger sadece ellerine saglik yazmis ise, okumamistir derim, cünkü okunuldugunda bir siir veya yazi, o zaman okurken insanin aklina ne gelir veya ne derece deger vermistir yaziya belli olur zaten.
Orta yolu budur, okurken hic his vermemisse bir siir o zaman o´kunuldu diye bir kenara birakilir. Bir sey anlamissa okuyan bunu mutlaka yazmali diye düsünüyorum.
Yaziniza gelince sevgili aspendos cekinmeden düsüncelerini yazmisiniz, belki daha iyi oldu böyle, fakat Insanlar cok farklidir, kimi dogru algiilar kimi gercekten cekingen olurda nasil yorum yapsam diye sonucta hic yorum yapmayabilir, buda olmamali.
Ben siirlerden ziyade yorumlara bakarim, ve sizi tanimiyorum, elestirirsenizde ben simdi sizin yapmis oldugunuz yorumlari okuyacagim, anlamak icin ne demek istediginizi.
saygilar
yildizkaymasi tarafından 11/22/2008 2:52:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
eğer ben bu yazdıklarınızı iki,üç gün önce okusaydım sanki biraz daha farklı bakardım yine o saf kalbimle...
ama sizin yazınız tam benim düşüncelerimin tam anlamıyla bu şekilde değiştiği anda...tam denk geldi ve size katılmamak elde değil .
aynen dediğiniz gibi kime ne lazım sa buyursun alsın...
inanın bu duygularla akşam yazdığım şiir bilmem biraz ne hissettiğimi anlatıyordur...
şunuda söylemeden geçmem mümkün değil bu siteye ben haziran ayında bir tesadüf sonucu buldum ve üye oldum..
bu güne kadar kimsenin kaale almadığı hatta en yakınlarımın bile şiir yazdığımı bilmediği birisiydim...
kendim yazar bir köşelere atardım...
EDEBİYAT DEFTERİ içimdeki bu volkanı patlattı...
verilen destekler o değerli kalemlerden o değerli yorumlar olmasaydı belki üç,beş şiirden öte gidemez buna cesaret edemezdim buda bir gerçek..
hiçbir zaman ben şaiir'im demedim demem,herzaman haddimi bilirim...
onca şair'in yanında olmaktan sizler gibi mükemmel kalemlerini konuşturanların yanında sadece hayallerim geçek oluyor .. bundan ibaret...
EDEBİYAT DEFTERİNE BİR KEZ DAHA MİNNETTARLIĞIMI SÖYLEMEDEN GEÇEMEM...
SONSUZ SAYGILAR SUNUYORUM TÜM SAMİMİ DOSTLARA...
gece 03.30 da bunu yazmamında bir sebebi varmış...
YUH DEDE
BURSA'da kendi halinde bir derviş
kapısından bazı geçen mevtalara
YUH dermiş
esnaf buna çok içerlemiş kendi
aralarında sözleşmiş
O ölünce ona da
YUH çekecekmiş
gün ola zaman gelmiş
bizim derviş Hak'ka yürümüş
tam geçerken cenaze
esnaf bağırmış YUH diye
rivayet buya:
bir anda tabut aralanmış
"BENDE ONLAR GİBİ GİDİYORSAM
BANA DA YUH OLSUN"
diye bir ses yükselmiş
esnaf başını önüne eğmiş
işte buda...
BURSA EVLİYALARIN'dan
YUH BABA imiş...
EZGİM tarafından 11/22/2008 1:31:05 PM zamanında düzenlenmiştir.
açıkçası
az söylemişssin gönül isterdiki ben de seni tamamlayayım ama bu kurdale komedisi oldugu muddetçe yazdıklarımda bir değişkenliğe değiştiriciliğe götüremeyecektir. iyiki şimdiye kadar kırmızı kurdale kör olasın emine olmamışım:))) kendimden şüphe derdim şahsen adıma söylüyeyim:))
ne diyim be tertip hoş olmuş sabah sabah yazını ve doğrularını görünce
her biji.
Lafın kısasını severim
Nasrettin Hoca bir ev yapmış.Hocaya gelen giden akıl vermiş bu evin kapısı şurda olsaydı diye.
Hocaya bu atmış kafası benim gigi yapmış evi at arabasının üstüne kim netarafı dediyse otarafa çevirmiş.Hiç mi olumlu bir şey yapan yok diye aklıma gelmedi değil.Yapılan işi amacı kendini belli eder.Ben eleştirilere Açık bir insanım.Yalnız ben Nasredtin Hoca gibi yapmam kim nederse o yöne dönmem.Ben bir kapıyı nereye açtıysam orda kalır.buda flozpfça olan sınıfına girsin...Sevgiler...Şaka
ben kendi özeleştirimi yapayım
1.bütün şiirlerimde imla yanlışları var
2.fazla yorum yazmayı sevmem
3.şiirlerimin kurdele alması benim için çooooooooooookkkkkkkkkkkkk önemlidir
4.usta şairleri kıskanırım
5.şiirlerime yorum yapmayanı benzin döküp yakmak isterim
6.iki aydır kurdele alamıyorum site yöneticisi bir yerlerde yakalasam......
7.resimli şiirlerden hemde hiç okumadan nefret ederim.ama ara sıra okurum
8.toplantılara gitmem para israfı.
9.yazıları pek okumam
10.atölyelere takılmam
11.bana yorum yapan ebedi yaşasın
:)
sevgili apendos
biz bir aileyiz
hayat gibiyiz
boşver
hayat gibiyiz
Faik farkıyla ve gözlemleriyle günün yazısı...Kimse incinip kırılmamıştır ki çok doğru gözlemlerini belirttin.
Ama ne olursa olsun Edebiyet Defteri terapi gibi...keşke daha fazla zaman ayırabilsem diye de düşünüyorum.
Gözümüzden kaçan çok şiirler ve yazılar var okunamayan zamansızlıktan,güzel dostluklar da var zaman ayırmaya değer...
Yazdıklarından herkes payına düşeni almıştır(okuyanlar için diyorum) Gülümsettin okurken, sen de hep gülümse...
Sevgilerimle Faik...
bugün gözden kaçırdığım önemli bir yazıydı
aslında hiçbirşey kaçmaz yerinde durur geç olsada
okumak beni çok mutlu etti
yazdıklarınıza katılıyorum üstelik belki düşüncelerinize yardımcı olur belki diye birşeyler ilave etmek isterim
Edebiyat defteri küçük bir türkiye şiirler yorumlar
insanlarımızın kopyaları gölgeleri tepkileri
davranışlar toplumsal davranışlarımız
tepkiler yorumlar da birer örnek insanımızdan
hani insanlar para kazanınca değişir ya
kurdela alınca da değişenleri çok gördüm
alamayınca da değişenleri çok gördüm
her olguya bir bütünlük içinde baktığımızda
şiirler, yorumlar, tepkiler, anlayışlar, kavrayışlar
insanların kapasiteleri kadardır
düşsel, düşünsel ve zihinsel olarak
bir kap vardır 10 cc su ile taşar bir kuyu vardır dolmaz
ve insanlar statiktir durağan değildir
bütün bunlardan sonra ben kendi yorumumdan yorum anlayışımdan bajsetmek istiyorum
bugüne kadar kimseyi kıramadım. bir hata gördüğümde
güvendiğim veya bana güven veren birisi ise özel mesajla
gösterdim hatayı . Keşke yorum yerine puan olsaydı
ve puan veren kişilerin rumuzu konsaydı
derdiniz ki kardan adam gelmiş sayfama ve heralde
puan da vermiştir. Bilgisayarın başına oturunca şiir okumaktan daha fazla zaman alıyor yorumlar. Diyelim ki
sevdiğin (sanatsal açıdan) bir şair bugün vasat bir şiir yazmış
tövbe bugün sen kötü yazmışsın diyemiyorum
ellerine sağlık güzeldi diyorum
içimde birşey sızlasa da oluyor bu
veya çok kötüyse görmemezlikten geliyorum
veya şiiri çok güzel olur da içeriği bana uymazsa şiirin çok güzel ama içeriğine kafamın yatmadığını söylüyorum
işte böyle dostum hiç görüşmedik konuşmadık ama sen de
sanatına ve kişiliğine değer verdiğim dostlarımdan biri oldun
yazın çok yararlı içten ve güzeldi
tebrik ediyorum
sevgilerimle
Her ne kadar doğru olsa da bu yazı, günün yazısı olmaktan ziyade "forum" da olması gerekirdi diye düşünüyorum ki, sonrasında herkes düşüncelerini ekleyebilir zira gün değiştiğinde dünde kalacak. Daha geçen hafta da bu şekilde bir yazı vardı site hakkındaki düşüncelerden bahsediliyorsa bu köşe olmamalı diye düşünüyorum. kaç kişi dönüp geriye günün yazısına bakıyor ki ? Forumda olsaydı çok daha verimli olurdu kanısındayım
naçizane...
Altincicek tarafından 11/22/2008 1:59:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
Harikasın sen CAN DOST iyi bir gözlem bence ah birde bilseler kendilerini o arkadaşlar.
Bir kısım daha var onlarda pusuya yatmış avcı gibi siteye düşen her şiire atlayıp ilk yorumu yazma kaygısı içinde olanlar ki yorum hep kutlama mesajı içeriğindedir.
Bazıları da tanısın tanımasın herkese mesaj yollar sayfama gelir misiniz diye:)))
Çok görülebilen bir konuyu gündeme sen koyduğun için mutlu oldum.Kurdelanı kutlarım:))))))))))))
Bu siteye az uğrayan, az şiir ekleyen, az kişi tanıyan, az yorum yazan biriyim.. Kendimi hangi kategoriye koyacağımı bilemedim doğrusu.. Ama çokça gülümsedim..
Evet, bu sadece edebiyat defterine münhasır bir durum değil. Tüm sitelerde böyle. Çavuş ahbap ilişkisi yani..
Tebessüm ettirdiğiniz için teşekkürler..
birbirlerinizi veya birilerini eleştirirken mangalda kül bırakmazsınız... edebiyata gelince susarsınız... bu yazıda olduğu gibi anca birbirinize bugün hak verirsiniz... yarın devam edersiniz... efendiler bağı yiyende biziz... bağcıyı dövende... hangimiz ben arkadaşımın şiirine yorum yapmadan geçmem diyor?... bırakın magazinsel tartışmaları da bu yazıdaki imla hatalarını ayıklayın... aspendos kardeşimin gözlemlerine katılıyorum... kurulun seçmediği yazıyı biz üyeler seçtikte değişen ne...? kuruldan mükemmel bir yazı mı çıkardık ortaya...
Mahatma tarafından 11/22/2008 12:33:51 AM zamanında düzenlenmiştir.
iadei ziyaret konusunda ve hatta hepsinde haklısın inceden ve kimseyi kırmadan anlatmışsın olayı...sağlam bir gözlem olmuş...bizde herkes magazin programlarından nefret eder ve nedensizce belgesel sevdiğini söyler ama reyting yapan yine belgesel olmaz, kurdela konusunda aklıma bu geldi...seçki konusunda kurula hak vermek gerek diye düşünüyorum sonucta gün içinde yüzlerce şiir ekleniyor ve bazılarının gözden kaçması normal...yukarıda anlatılanlardan banada dokunanlar var kendimi sorgulayınca evet bende öyle yaptım dediklerim... kalemine sağlık tekrardan...
mor tarafından 11/22/2008 12:48:34 AM zamanında düzenlenmiştir.
ayy gülüyorum şimdi kusura bakma:)))) şaka maka gerçekten çok uzun yazmışım bağışla...umarım kafan şişmez..olur ya başağrısı falan tutarsa Thomapyrin diye bir tablet var çok iyi geliyor başağrısına benden söylemesi:)))) anladın mı şimdi niye okumuyorum yazıları benim çenem düşerse tam düşüyor da ondan...eminim ki iyi ki de okumuyorsun diyorsundur şimdi:)))))
İlk önce kutluyorum CAN gerçekten doğru bir analizdi.Tabi ki mutlaka bu grupların içersine ben de girmişimdir bilerek ya da bilmeyerek.Mesela benim bütün şiirleri okuyup değerlendirme ya da yorumda bulunmama ayıracak yeterli vaktim olmadığından önceliği sayfama uğrayanlara yapıyorum eğer daha yeterli vakit kalmışsa geriye diğer arkadaşların şiirlerine uğruyorum.Sonuçta bu arkadaşlar da zamanını bize ayırıp yorumda bulunuyorlar, bir yerde saygı sevgi alışverişi bu ve teşekkür borcu.Tabi borç demem bile yanlış insanın içersinde zaten bu olgular varsa ve o kişinin şiirleri de sana hitap ediyorsa senin sayfana uğramasa bile sen o kişiyi ziyaret etmek ve şiirini okumak istiyorsun gene.Bana da çok oldu bu yazdıklarından birkaç gün girmeyince siteye şiir yollayınca dikkat ediyorum daha önce okuduğum ve yorumda bulunduğum birkaç arkadaş bu sefer yok ortada.Dediğin gibi tekrar sayfalarına gidip şiirlerini okuyup yorum yazdıktan sonra bakıyorum incelik edip gene gelmişler sayfama.Ama ben gene de bilinçli yapılan bir davranış olarak algılamıyorum bunu ve hiç te alınmıyorum.Birkaç tane çok sevdiğim abim ve ablalarım var benim onlar hiç sayfama uğramasınlar ki uğruyorlar çoğunlukla sağolsunlar; ben birkaç gün sitede olmasam da hemen sayfalarını ziyaret edip şiirlerini okuyup yorumda bulunuyorum.Çünkü sevdiğim usta kalemler ve gerçekten şiirlerini özlediğim hasret gidermek istediğim candan dostlar.Diğer arkadaşlar sakın alınmasınlar aslında burda bir aile gibiyiz ve dostça uzatıyoruz ellerimizi birbirimize bunları yazmamdaki amaç bütün şair dostları tanımıyorum belki hiç sayfasına uğramamışımdır bir yorum da bile bulunmamış olabilirim ve hakikaten birkaç dostu da şiirime yazmış oldukları yorumdan merak edip uğramışımdır sayfasına okumuşumdur şiirini ve bu şekilde tanımışızdır birbirimizi.Bu çok güzel bir dostluk gösterisi ve yalnız olmadığının, birkaç kişinin şiirlerini beğeniyor ve okunduğunun belirtisi ve insanı mutlu eden duygular.Diğer bir konuya gelmek istiyorum mesela birkaç arkadaşın şiirlerini okuyorum ve yorumluyorum inanır mısın bir kere bile ya şiirimi merak etsin ya da bir tşk etsin buna rağmen ben o kişilerin şiirlerini devam okuyorum ve elimden geldiğince de yorumluyorum.Biraz da meraktayım şimdi ben bu tavrı nasıl algılamalıyım sorusu da kafamı kurcalıyor açıkçası.Acaba bu arkadaş sen beni ne rahatsız ediyorsun ya da neden sayfamı işgal ediyorsun olarak mı algılanmalı yoksa kaç aydır bu arkadaşların hiç vakti olmadı ondan mı...yoksa hiçbir tartışma ve görüş ayrılığı olmadığı halde hiçbir atışma olmadığı halde durduk yerde böyle bir tavır beni rahatsız ediyor açıkçası...ben daha çok konuşmaktan ve derdimizi birbirimize anlatma taraftarıyım...belki sayfama gelmiştir bu arkadaş belki şiirimi beğenmemiş ve yorum yapmamış olabilir gayet normal bir durum anlayışla karşılarım ama en azından bir tşk hem insanı bu varsayımlara sürüklemez hem de yanlış anlamaya ortam hazırlamaz diye düşünüyorum.Ve ciddi ciddi de söylüyorum eğer gerçekten varlığımdan rahatsız oluyorlar ama yüzüme nasıl söyleyeceklerini bilmiyorlarsa yani ayıp olur ya da saygısızlık olur diye düşünüyorlarsa inan ki çok ileri görüşlüyüm bu konularda hiç alınma darılma yoktur bende.Söylesinler ulu orta söylemek istemiyorlarsa bile özelimden belirtsinler uğramam bir daha çünkü yavaş yavaş yanlış düşünmeye başlıyorum.Yanlış anlaşılmasın şimdi.İlla ki ben onların şiirini okuyorum diye onların da benim şiirlerimi okumaları gerekir sonucu çıkmasın sakın. Tekrar söyleme ihtiyacı duyuyorum bir mecburiyet yok isteyen istediği sayfaya uğrar beğeniyorsa yorumda bulunur beğenmiyorsa bulunmaz.Olay bundan ibaret niçin ben hala okuyorum onların şiirini demek ki beğeniyorum demek ki daha öğreneceğim çokşey var bu değerli kalemlerden onun için.Sadece uzun uzuna bu meseleye değindim çünkü ciddi ciddi acaba onlar rahatsız mı oluyorlar duygusu bende oluştu olay bundan ibaret.Sözün kısası hiç uğramıyorlar derdinde değilim.Diğer bir konu kurdele meselesi.Allah'tan benim böyle bir derdim yok neden dersen çünkü daha bir tane kurdele bile almış değilim.Bilmiyorum da değerlendirmeler ne şekil ve nasıl yapılıyor hiç te kafama takmıyorum doğrusu.Önemli olan şiirlerimi okuyan birkaç kalem var beni yalnız bırakmayan arkadaşlar var sağolsunlar önemli olan bu benim için.Bak görüyor musun nasıl uzamış yorumum valla bu da bir yazı gibi oldu:))))) oldu diyorum bir de zaten olmuş...neyse CAN kafanı şişirdim akşam akşam ne yapim ya konuyu açan sensin ben de açıldım da açıldım döktüm içimi dışımı ne varsa rahatladım tşk...oh ya dünya varmış yarım yamalak okuma sakın baştan sona oku bak darılırım yoksa...darılmayana bak hele:)))))...........sevgiler..........
yeni üyelerdenim ve şu anda gözlem ve tanıma aşamasındayım teşekkür ediyorum böle bir öz eleştiri yaptıgın için üye oldugumuz site ile ilgili, meger neleri kacıracakmışım gözden tanıyıncaya kadar :( ama şimdi daha bi aydınlandım ama bir konuyu sormak istiyorum dedim ya yeni üyeyim kurdela nedir kimlere verilir bi haberim bu konuda okuyorum ama henuz o konuya gelmedim sanırım :(
Harika gözlemlerde bulunmuşsunuz tşkler paylaşımınız için
öncelikle seni tanımadığımı herkesin bilmesini isterm.ve yazıya 10 puan.
nedenlerine sıra gelince
1=bütün söylediklerin doğru
2=bunu itiraf edecek kadar cesaretlisin
3=seni şiirlerinle tanıdım ve anlamaya çalışarak okudum.hatta bir şiirinde ruh halim çok kötüyken belki şiirde anlatmak istediklerini anlamamış ve yorumlamış olacağımı düşünerekten üzüldüm ve sana bunu söyledim.
4=şiirler eleştirilebilir.ama buna şair cevap vermelidir.başkalarına top atılıyorsa buyrun ama yoksa susun demek geçiyor içimden.herkes aklı başında ve gelen eleştiriye tebriğe verdiği cevap gibi cevap verebilir.
5=kurdela olayını sıra gelince bence bazılarımız ilkokuldan beri hep bunun acısını çekmiş:))halbuki o kurdelalar kadar beni mutlu edebilecek başka kurdela tanımıyorum.
6=bir ablam var Almanya'dan katıldı siteye ve bana dedi ki;burda yorum yazdıklarıma bir bakıyorum sayfamdalar.böyle mi dönüyor burda işler?bende bazıları için dedim.iade ziyaret yapılabilir fakat şiir size birşeyler veriyorsa yazın ki bu o kişiye saygı olsun.
7=polemik yaratmayı sevenleri unutmuşsun Faik.ne geçiyor ellerine merak ediyorum doğrusu.yalakalık yapacak yaşları geçtik zannediyorum.
8=ama en çok kızdığım ağır abi veya abla ayaklarına takılanlar.biz şiir için buradayız.dışarda büyük bir dünya var burda tanınıyor olmanız diğer hayatınız da size ayrıcalık katmaz ve bu yüzden bence seçtiğiniz insanları değil şiirleri okumalısınız.kitap herkes çıkarabilir bunun altını özellikle çiziyorum.
9=günün şiiride eleştirilebilir.
10=en çok seçici kurulu merak ediyorum.kaç kişiden oluşur?bilgi birikimleri nedir?ve hiç ayırım yapıyorlar mı?(bunu birkaç arkadaşın daha merak ettiğini gördüğüm için soruyorum.)
11=çok ciddi söylüyorum kurdela olayı olmasa bu sitenin üye sayısı yarıya düşer.
öyle parmaklar basmışsın ki gözler oyuldu Faik.
sevgimle kal.
ümmügülsüm tarafından 11/21/2008 8:06:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yazının hiç bir bölümünü seçmeyeceğim...Bütünüyle SIKI bir analizdi...
Ama şairce ama insan yanımızın en güzel vuruşuyla ...
İncitmeden rencide etmeden ...
Gözlem geleceğe adımlarımızın görünmeyen gözü bence... Sen bunu çok işyi yapmışsın...
Özellikle yazının bir bölümündeki EMPATİ vuruşu güzeldi..Zaten bunu yapabilseydik.....!!!
Bu arada benim ve kaleme dokunan her yüreğin ilk dileği sanırım emeklerine dokunan emek işçilerinin olmasıdır....
Günün yazısıydı hem de en kırmızı kurdelalısından :)
SEVGİLER...
Mehtap ALTAN tarafından 11/21/2008 7:19:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
sürçü lisan etmiyorsun zira gözlemlerin çok doğru .
şiirlerini büyük zevkle okumuşumdur her zaman yorum yapamam ama. birde hep biribirine yorum yazanlar vardır .nitekim varda oyle guruplaryazarsın birşeyler fakat hiç bir zaman sana dönüp yorum yazmazlar . buraya bile yazdıklarımı tekrar tekrar sildim sen niye biliyormusun güvenimizi yitirebiliyoruz bazen
söylüyoruz madem sen hangi guruptasın yerine koyamadım
sevgiyle
Sürçü lisan ettiysek affola…
Ettin tabii..Ne yazdiysan ne kadar yazdiysan vallahi beni yazdin..Unuttugun tek sey Terbiyesiz klavyem )) "turkcesi yok"
Dene bakalim bazi sozcukleri yazabiliyormusun.? Burasi inaniyorum ve biliyorumki cok zor kosullar altinda nette olma zamanlarimdada gordugum odurki bir kac olumsuzluk disinda "dostlar mekani"..Siirlerimde isledigim bir konununda yazimsal hali bu guzel yaziniz..Pic lik yapip birde reklam astim nasilim ama )) Yaz guzel dost yaz..Olumsuzluklarida okuyalim birlikte..En utanmaz yanimizlada en insansi yanimizlada sapkamizi onumuze koyup dusunelim.."sahi biz nerdeyiz.?" Farkimda olsunlardan cok farkeden olmak guzel..
Saygilarimla dost aspendos..
ersaldemir tarafından 11/21/2008 3:21:28 PM zamanında düzenlenmiştir.