F. GÜLEN'İ YANLIŞ TANIYORLAR..
Günümüzde herkesin Fethullah GÜLEN hakkında olumlu veya olumsuz mutlaka bir görüşü vardır.
"O da kimmiş, hiç duymadım, tanımıyorum" diyen birine rastlamanız imkansızdır.
Olumlu görüş beyan edenlerin hemen hemen tamamı, asgari bilgi sahibi olacak kadar bu camia ile ilgili bir irtibatı olmuştur.
Ya; çocuğunun eğitimi ile ilgili olarak sözkonusu eğitim müesseseleriyle irtibatı olmuştur.
Ya; bir tanıdığı vasıtası ile Zaman Gazetesi’ne abone olmuştur.
Ya da; en azından -önyargılara boğulmadan, önkabullerin ve nefretlerin esiri olmadan- F. GÜLEN Hocaefendi’nin bir konferans kasedini izlemiştir.
Olumsuz görüş beyan edenlerin büyük çoğunluğu ise, onunla ilgili bilgileri ve haberleri hep muhalif kanallardan, kasıtlı yayınlardan almışlardır. Ve bir kez bile; "acaba bu adam ne söylüyor, neyi savunuyor" diye bizzat kendi eserinden kendisini tanımaya cesaret edememişlerdir.
Bülent Ecevit ile Alpaslan TÜRKEŞ’i aynı paralelde, aynı safta bulıuşturacak kadar önemli ne söylüyor acaba Hocaefendi? Hiç mi merak etmiyor bu insanlar?
Barış MANÇO ile Cem KARACA’yı aynı çizgide buluşturacak kadar evrensel görüşleri nedir. Hiç mi merak damarları kabarmıyor acaba?
Yanlış hatırlamıyorsam, Albert EINSTEIN’ın sözüydü galiba.
"ÖNYARGILARI KIRMAK, ATOMU PARÇALAMAKTAN DAHA ZORDUR"
Tek ve kısa bir cümleyle meselenin bam teline dokunmuş.
YORUMLAR
iftira etmenin bir bedeli muhakkak vardır
alemi bekada dudakları alevden makaslarla doğrananlara yazık olacaktır
heyhat
kalbiyle bakmayana her aydınlık bir aldatmaca
acınası hal
ve aziz insan
sen çok yaşa
zira ulaşılacak ne çok gönül var
kurumadan yettim demek var
ve bir gün
nasıl da çoğalacak
"HEY GİDİ GÜNLER " diyecek olanlar
sükut-ve-çığlık tarafından 10/2/2009 11:37:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
iftira etmenin bir bedeli muhakkak vardır
alemi bekada dudakları alevden makaslarla doğrananlara yazık olacaktır
heyhat
kalbiyle bakmayana her aydınlık bir aldatmaca
acınası hal
ve aziz insan
sen çok yaşa
zira ulaşılacak ne çok gönül var
kurumadan yettim demek var
ve bir gün
nasıl da çoğalacak
Pek Muhterem Papa Cenaplari
Uc buyuk dinin dogum yeri olarak bilinen topraklarin dunyayi daha iyi yasanabilir bir mekan kilma yolundaki kutsal misyonumuzu tam manasiyla bilen halkindan size en icten selamlari getirdik. Yogun gundeminizde bize zaman ayirarak sizinle muserref olmayi bahsettiginiz icin zatialilerinize en derin kalbi tesekkurlerimizi sunariz.
Papa 6. Paul Cenaplari tarafindan baslatilan ve devam etmekte olan Dinlerarasi Diyalog Icin Papalik Konseyi (PCID) misyonunun bir parcasi olmak uzere burada bulunuyoruz. Bu misyonun tahakkuk edisini gormeyi arzu ediyoruz. En aciz bir sekilde hatta biraz curetle, bu pek kiymetli hizmetinizi icra etme yolunda en mutevazi yardimlarimizi sunmak icin size geldik.
Islam yanlis anlasilan bir din olmustur ve bunda en cok suclanacak olan Muslumanlardir. Uygun bir yerdeki vakitli bir gayret bu yanlis anlamanin buyuk oranda azalmasina katki saglayabilir. Musluman dunyasi, Islam'in asirlarla olculen yanlis algilanmasini silip atacak bir diyalog imkanini bagrina basacaktir.
Beseriyet, celisen gorusler ortaya koyduklari gerekcesiyle, zaman zaman bilim adina dini, din adina da bilimi inkar etmistir. Bilginin tamami Allah'a aittir ve din Allah'tandir. O halde bu ikisi nasil celisebilir? Insanlar arasinda anlayisi ve hosgoruyu artirmaya yonelik dinlerarasi diyaloga yonelik ortak gayretlerimiz cok is gorebilir.
Kendi memleketimizde simdiye kadar cesitli Hiristiyan mezheplerinin liderleriyle diyalog icinde olduk. Bu naciz gayretlerin bosa cikmadigini acizane ifade etmek isteriz. Amacimiz bu uc buyuk dinin inananlari arasinda hosgoru ve anlayis yoluyla bir kardeslik tesis etmektir. Bizler bir araya gelmek suretiyle sozde medeniyetler catismasinin gerceklesmesini gormek isteyen yolunu sasirmis ve supheci kimselere karsi dalgakiranlar gibi, isterseniz bariyerler gibi deyin, karsi durabiliriz.
Gecen yil bazi unlu uluslararasi bilim adamlarinin katildigi medeniyetlerarasi baris ve diyalog konulu bir sempozyum duzenledik. Bu gayretin basarisindan aldigimiz tesvikle bu tur etkinlikleri tekrarlamak istiyoruz. Halihazirda uc buyuk dinin baglilari arasindaki baglari guclendirmeye yonelik olarak dinlerarasi diyalog konusunda Vatikan'in da temsil edilecegini umit ettigimiz bir konferans duzenleme surecinde bulunuyoruz.
Yeni fikirlerimiz varmis iddiasinda bulunmuyoruz. Yine musamahaniza siginarak, bu misyonun hedeflerine yakindan hizmet etmek icin ustlenmek istedigimiz birkac teklifte bulunmayi arzu ediyoruz. Hiristiyanligin ucuncu bin yilina girisi munasebetiyle yapilacak kutlamalar vesilesiyle Ortadogu'daki Antakya, Tarsus, Efes ve Kudus gibi bazi kutsal yerlere musterek ziyaretleri iceren bircok etkinlik onermek istiyoruz. Bunu Sayin Cumhurbaskanimiz Demirel'in, cenaplarinin ulkemizi ziyaretine ve mezkur kutsal mekanlari gostermeye davetini tekrarlamak icin bir firsat addediyoruz. Anadolu halki size misafirperverligini gostermeyi ve sevkle selamlamayi hararetle beklemektedir. Filistinli liderlerle diyalog kurmak suretiyle Kudus'u birlikte ziyaret etmemize davetiye cikarabiliriz. Bu ziyaret bu mubarek sehri Hiristiyanlar, Yahudiler ve Muslumanlarin, hicbir kisitlama, hatta vize dahi olmaksizin serbestce ziyaret edebilecegi uluslararasi bir bolge olarak ilan etme gayretlerine yonelik dev bir adim teskil edebilir.
Uc buyuk dinden liderlerin isbirligi ile ilki Washington DC'de olmak uzere muhtelif dunya baskentlerinde bir konferanslar serisinin gerceklestirilmesini teklif ediyoruz. Ikinci serinin zamani icin Hz. Isa'nin dogumunun 2000. yildonumu ideal olabilir.
Bir ogrenci degisim programi da cok faydali olacaktir. Inancli genc insanlarin birlikte egitim gormesi birbirlerine yakinliklarini artiracaktir. Ogrenci degisim programi cercevesinde uc buyuk dinin babasi oldugu ikrar edilen Hazreti Ibrahim'in dogumyeri olarak bilinen Urfa sehrindeki Harran'da bir ilahiyat okulu kurulabilir. Bu, ya Harran Universitesi'ndeki programlarin genisletilmesi suretiyle ya da uc dinin ihtiyaclarini da temin edecek sumullu bir mufredata sahip bagimsiz bir universite seklinde gerceklestirilebilir.
Onerilen programlar asiri buyuk isler gibi algilanabilir; ama bunlar erisilmez degildir. Dunyada iki tip insan vardir. Bazilari kendilerini topluma adapte etmeye calisir. Diger bazilari ise topluma uymaktansa toplumu kendi degerlerine adapte etmek ister. Toplum butun ilerlemeleri bu ikinci tip insanlara borcludur. Onlari yarattigi icin Rabb'e sukurler olsun.
M. Fethullah Gulen / Rabb'in Aciz Kulu / 9 Subat 1998
10 Şubat 1998 Zaman Gazetesinde Yayınlanmıştır.
BÖYLE Bİ ADAMIN NEYİNE SAYGIDUYULUR...MEKTUBA PEK MUHTEREM PAPA CENAPLARI DİYE BAŞLIYOR, RABBİN ACİZ KULU DİYE BİTİRİYO...
KENDİNİ ACİZ GÖSTERİP, PAPAYI YÜCELTİYOR...HOCAEFENDİNİZ BİLMİYORMU Kİ İSLAMDA DİNLER ARASI DİYALOG DİYE BİR ŞEY YOKTUR...TEK DİN VARDIR ODA İSLAM.EĞER HOCAEFENDİNİZ BİRŞEYLER İÇİN MÜCADELE VERECEKSE İSLAM İÇİN MÜCADELE VERSİN.HIRİSTİYANLIĞIN YANINDA İSLAMI EZEREK DEĞİL...BEN 5 YIL BU CEMAATİN İÇİNDE BULUNDUM, TEK AMACIMIZ HİZMETTİ..5 YIL BOYUNCA ÜNİVERSİTE YILLARIMIZDA VAR GÜCÜMÜZLE MÜCADELE ETTİK..BU CEMAATE GENÇLER SÖZÜM ONA KAZANDIRDIK..BAZILARI KALICI OLDULAR BAZILARI BENİM GİBİ AKLA MANTIĞA SIĞMAYAN ŞEYLERİ FARK EDİNCE AYRILDILAR...BENİM YÜZÜMDEN KALICI OLAN TÜM GENÇ ARKADAŞLARDAN ÇOK ÖZÜR DİLERİM, SANIRIM ONLARDA HELALLİK İSTEMEM GEREKECEK...
Herkesin düşüncesi kendine tabii ki...
Ancak; şahsen bu adamın hayırlı bir eylem yaptığına inanmıyorum... Neden inanmıyorum?... 35 yıl boyunca şeytan olarak addettiği ABD'nin kucağına oturduktan sonra verdiği beyanatlarda neredeyse küfr'e varan ifadeler kullanıp "Amerika'nın bilgisi ve dahli olmadan dünyada birşey yapılamaz" diyecek kadar Amerikan uşağı olduğunu açıklayan bir adamı hayırla anmak abesle iştigalden öteye gider benimiçin...
Afrika'nın göbeğinde, Asya'da Türki Cumhuriyetlerde açılan okullarda İslâm dinini ve Türkiyeyi tanıttığını lanse ettikleri okullardan mezun olan kaç öğrenci halis bir müslüman olarak ve iyi bir Türkiye dostu olarak mezun olduğunu öğrenmek isterdim..Zira; bu adamın yanında 35 yıl kadar bulunan bazı kimselerin anlattıklarını okuyunca hiçde anlatıldığı şekilde birisi olmadığını anlıyor insan..Hele hele bu anlatılanlardan sonra; başta da belirttiğim gibi 35 yıl şeytan addettiği ve salya sümük küfrettiği ABD'nin kucağına oturduktan sonra tamamen aslına dönen bu kişiyi bir İslâm büyüğü, mübarek bir zat olarak görnlerin akıl ve iz'an ölçülerini taaccüp ile ve gülerek izliyorum...
Saygılarımla...
Metinkaya tarafından 3/28/2009 12:07:52 AM zamanında düzenlenmiştir.
Benim her iki çocuğum da Hoca Efendi'nin tavsiyesiyle açılmış kurumlarda okudular ev sonuçtan memnunum. Hizmetteki durumlarını ve ne kadar verici olduklarını bildiğim için daha şimdiden kurban parasını kendilerine gönderdim. Ben bu cemaatin içinden biri değilim ama çocuklarıma diyorum ki, biz onlarınn eğitim kurumlarından ziyadesiyle yararlandık, siz de elinizden ne gelirse hayat boyu bu camianın eğitim kurumlarına destek olun. Karşılıksız çalışıyorlar ve ebnce bunu fazlasıyla başarıyorlar. Allah yar ve yardımcıları olsun...
Kim gonul rizasi ile calisiyorsa Allah ondan razi olsun diyorum.. Fetullah Hoca ile cok olumsuz soylenenlerde var, olumlu soylenenlerde.
Benim takdir ettigim bir kisi olmamasina ragmen, cevremde tanidigim kisiler iyi para ayrdimi yaptiklarini biliyorum.
Okulalr yaptiriyoruz deniyor ama, okullarda okuyan cocuklardan cok para aliniyor. Ve bazi ozel okullardan da cok pahalilar. Bazen kedni kedime sorarim '' hani Allah rizasi icin okutuluyordu bu cocuklar, parada halktan toplaniyor. Peki neden cocukardan buyuk meblaglara varan paralar aliniyor'' diye...
Kurban bayrami geliyor. Kurban paralari toplamak icin ev ev dolasilir yakinda. Verenler kendi rizalari icin verdigi icin kimsenin bir seyler demesine gerek yok ama devletimizde halkimizin inanclari ile somurmesine tedbirler getirmeli diye dusunuyorum.
Fetullah hoca,
Vatikana ve Hiristiyan Emperyalist develtlere actigi kucagi ulkemizin insanina acmiyor nedense? Arastirin! Benim kendisine karsi bir art niyetim yok. Arastirmalar o dogrultuda. Sayin Aytunc Altundal bu konuda uzman. Kitaparini okuyabilirsiniz. Bende hocamizin kitaplarindan bilgi sayhibi oldum.
Bazi arkadaslarimiz belki bana kizacaktir ama benimde dusuncelerim ve gorebildiklerim bu .
Saygilarimla
Sevgili nenas, her ne olursanız olun, siz de emperyalist gazetelerin yazarlarının yazdıkları saçma sapan fikirlere dayanıp ta yorum yapmıyon, reklamlarına alet olmayın, o gaz dediğin senin yüzünde bir gün patlayacak olursa o gün beni mutlaka hatırla, temennim bir ders sonrası hatırlaman değil, ama görüyorum ki kolay kolay sen başka türlü anlamazsın, yani seni yine en büyük olan seni yaratan Allaha havale edip senin ıslahın yönünde dua ediyorum. Doğru sözün kimsenin inancına dil uzatılmış sayılmaz. Bilmediğiniz ve tanımadığınız insanlar için bir söz vardır: EDEP BİR TAÇ İMİŞ NURU HÜDADAN, SEN GİY O EDEP TACINI KURTUL EMİN OL HER CÜMLE BELADAN. (FUZULİ) Saygılar sunarım
lehte veya leyte yazıln bütün yorumlara katılmıyorum. lehte olanlar belki müntesipleri veya bir yönüyle sempati duyanlar. bunlar daha açık yazmalı.aleyhte olanlar da sanırım hoca efendiden çok dine sıcak bakmayanlar ve hocaefendi üzerinden dine bir iki kelam etmek isteyenler. bakınız kıyametin kimden kopacağını yazacak kadar ilim sahibi kimseler de var. yorum kişilk haklarına saygı sınırı dışında. şahsen ben Türkeş ile Ececviti bir noktada buluşturursanız; ortda ne Türkeşin ne de Ecevitin fikri kalır. iyi bir misal değildi.
siz kendinize bir hayat belirliyorsunuz bu mevzuda size diyebileceğim bir şey yok siter namaz klarsın ister kılmasın ister Kuranı okursun ister okumazsın ne yaprsan yap sen kendinden ve kendi yaptıklarından sorumlusun ve cezalarını bu yönde çekersin isterAllah katında ister mahkeme ister vicdan azabının sesiyle ben bunların hiç birine bir şey demem sanki birilerini senin efendine bir şey söylemişte bir şey bilmeden konuşmayacakmışmış kimse sen benim dediklerimi çürütecek bir cümle suna biliyormusun bana sunamıyorsun ozaman senin dediklerin ne kadar doğruysa benim dediklerimde o kadar doğrudur. benim dini hayatım yaşantım seni ilgilendirmez. kimseyide ilgilendirmez. ama senin efendin beni ilgilendirir onun ilim ve irfan dediği öğretilerinden bir çok insanın ne çektiği beni ilgilendirir ve senide ilgilendirir. ben bu dediğin şeylerin hiç birisini yapmaıyor olablrim ben ataiste olabilirim kafirde hiristiyanda her ne olursa olsun bu benim yaşantım nasıl ki ben sana din dersi veremem sende bu efendinin verdiği alttan doldurma gazla bana diyemezsin
Hiç bir cemaatle yakınlığım olmadığından Gülen hocanın cemaati ile ilgili fazlaca bilgim yok. Nevval Sevindi, Gülen hocayla yaptığı röportajlarını kitaplaştırmıştı, iyi ki okudum diyebileceğim bilgiler edindim. Merak ettiğim bir çok konuya cevap buldum.Gülen hocanın humanist yönünü sevdim.
BU SÖZÜM FETHULLAH GÜLEN HOCAEFENDİYİ TANIMAYANLARA, BİLMEYENLERE, TANIMAK İSTEMEYEN KASITLI DÜŞÜNEN BEYİNLERE!!! Bilmediğinizden bu şekilde düşünüyorsunuz, bilseydiniz az güler çok ağlardınız, galiba gülmekten ağlamaya sıra gelmiyor, F.Gülen hocaefendi,evet sen namazını kılıyor musun, sadakanı veriyormusun, ilimle uğraşıyormusun, günah nedir biliyor musun, ahirete hazırlık yapıyor musun, abdest alıp o şekilde geziyor musun, ecdadını düşünüyor musur, şarkıları bir kenara itip Peygamberimizin bir gün mutlaka rüyalarına gireceğini hayal ediyor musun, ilahi ya da ezgi dinliyor musun, Kuranı raftan alıp bir kere açıp okuyor musun, islamiyeti merak ediyor musun, ilmin ile ameli birlikte yaşayabilir musun, yapamıyorsan o zaman sus, iyi niyetli insanlara çamur atma, kazanmak var iken neden kaybedesin???
ne yanı savınızın hoca efendi- lakabıyla çok daha janjanlı- kalkıpta türkeş ile eceviti bir araya getirmesi bilmiyorum neleri ne yapması daha kim bilir neler yaptığını ve nelere kadir olduğunu, iyi bir ajitatör, iyi bir konuşmacı olduğunu vurgular evet vurgular aklınızca ilk girişte onu kötüde tanıyabilecek birilerinin olduğunu cümlesiyle yazının daha çok demokratik bir dille yazıldığını yada objektif bir bakış açısıyla kaleme alındığını düşündünüz. evet ben tanıyorum hoca- efendi yi, efendi olduğu doğru ama hocalığı nelerini yerine getirdiği- ki her hal cami hocalığıdır- ne eğitimi verdiği tartışılmaz insanları nasıl bir yöne kaydırdığı göz önünde. eline aldığı parayla ülkerden, feza dersanelerinden, körfez dersalerinden, fatih dersnelerinden, sur dersanelerinden, sema dersanelerinden, maltepe dersanelerinden vs. vs. vs. ve bunun yanında bir kaç değil kim bilir kaç kolejden ve sadece yurt içi değil yurt dışı aktarımlardan. valla taktir ettiğim bir yanı psikolojiyi çok iyi kullanması. evet gerçekten insanların dini duygularını sömürerek ve günümüzde en önemli rant kaynağı olmaya en büyük aday olan eğitim kurumlarından bu denli para vurması gerçekten taktire şayan bir özelliği. güneydoğuda ne yapmaya çalıştığını gerçekten bilmiyorum bilmekte istemiyorum.ama bu insanın bu kadar taktire şayan bir özelliğinin olmasını çürütecek tek bir şey söylüyebilirim bunu bütün bir çok nurcu bilir.Bedüzaman'ın kürt oluşunu kaldıramamıştır desem yeterlidir.neyse bence bu kadar şey yazmak bile bu insana -hoca- efendi(önünde eğilin kalkın)- sizin gözünüzde saygısını düşürür sizin efendiniz efendiliği ile kalsın
Kendilerini yakından tanımıyorum, fakat senelerce yurt dışındaki okullarını gezdirdik... Müslüman ve başka Dinlerden olan talebelerin bu okullarda TÜRKÇE ve yabancı dil eğitimi en önemlisi ATATÜRK'un ilke ve inkilap derslerinin verilmesi takdire şayandır.Rabbim kendilerinden razı olsun bu güzel hizmetlerinden dolayı..
Tebrikler, yüreğinize sağlık benden de size 10 puan...
Saygılar.
Yakından tanımıyorum, camiası ile hiçbir yakınlığım olmadı.Yayın organlarını, fırsat bulduğumda diğer yayın organları kadar okumuşumdur.
Ama özellikle yurtdışındaki Türk okulları konusundaki çalışmaları nedeniyle takdir ettiğiğm birisidir.Çünkü okulların gerçek, hizmetlerin ülke yararına olduğunu biliyor ve düşünüyorum.
Kendisi hakkındaki olumsuz düşüncelerin ise doğruluğu konusunda şüpheliyim.Olumsuz düşünce yayan mahfillere güvenmediğim için, olumsuz düşüncelere itibar etmek içimden gelmiyor.
Ülke ve insanlık için yaptığı, yapacağı hayırlı çalışmalar için bence kendisine teşekkür edilmeli.
Allah, bu yöndeki hizmetlerini muvaffak etsin...