FLAS;FLAS TÚRK MEDYASINDA=)
/ Son dönemlerde intihar oranlarının yükseldiği Türk ordusunda, 900 uzman jandarma istifa dilekçesi verdi. Askerlerin psikolojik bunalımda olduğu ve Genelkurmayın randevu taleplerini geri çevirdiğini açıklayan Emekli Muvazzaf Uzmanlar Derneği, Meclis İnsan Hakları İnceleme Komisyonu’nu göreve çağırdı
Emekli Muvazzaf Uzmanlar Derneği (EMUD) son dönemlerde çok sayıda uzman jandarmanın istifa ettiğini açıklayarak ‘’şu an 900 personel istifa için dilekçe ile müracatta bulundu’’ dedi.
ASKERLER İNTİHAR EDİYOR
EMUD Genel Başkanı emekli Gazi Uzman Jandarma Adnan Oğuz imzasıyla yapılan açıklamada, bir hafta içerisinde üç uzman jandarmanın Tokat, İzmir ve Elazığ’da intihar ettiği belirtildi.
İntihar sebeplerinin araştırılması istenen açıklamada, 25 bin personelin sıkıntılarının incelenip çözüm yoluna gidilmesi gerektiğini ifade etti.
Meclis İnsan Hakları İnceleme Komisyonu’nu göreve davet eden Oğuz, sıkıntılar ile sorunların birçok defa dile getirilmesine karşın hep gözardı edildiğini vurguladı.
ASKERLER BUNALIMDA
Açıklamasında Oğuz, şu an 900 personelin istifa için Jandarma Genel Komutanlığı’na müracatta bulunduğunu söyledi. Psikolojik olarak bunalımda ve sahipsizliğin eşiğinde olan birçok uzman jandarmanın eşlerine vasiyet bıraktığını dile getiren Oğuz, "Vasiyetlerinde eğer hak vaki olursa hiçbir askeri personeli, hiçbir siyası personeli cenazeme gelmesin mahalleden, sokağımdan, köyümün girişinden almayın. Alırsanız hakkımı helal etmem. Katılmasınlar, benim sağlığımda bana sahip çıkmayanların cenazeme gelerek boy göstermelerini istemiyorum" dediğini aktardı.
DİLEKÇELER GENEL KOMUTANLIĞA ULAŞTIRILMIYOR
Askeri hiyerarşi esas alınarak sayısız dilekçe ile müracaatlar yapıldığını vurgulayan Oğuz, 2003 yılından bu yana çalışma yapılıyor denilerek dilekçelerin Jandarma Genel Komutanlığı’na gitmeden ilçeden, karakoldan çevrildiğini kaydetti.
Oğuz, uzman jandarmaların dilekçe verdiği taktirde ’emre itaatsizlikte ısrar’ suçunu işlediğinden savunma istenilip cezalara maruz kalındığını belirtti.
GENELKURMAY RANDEVU VERMİYOR
Oğuz, Genelkurmay Başkanı’ndan birçok defa dernek ve gazi uzman jandarmalar olarak randevu talep etmelerine karşın olumlu bir cevap alamadıklarını söyledi.
Basın yayın yolu ile randevu taleplerini yenileyen Oğuz şöyle dedi: "Teşkilatımızda eşler bulundukları ortamlarda ’benim eşim senin eşine sicil verecek, isterse meslekten atılır ve astsubay sınavına da giremez ona göre’ demekte. Bazı üstler; ’bak botun boyasız, saçın uzun, atarım içeri’ diyerek personeli sıkıştırmakta. Çocuklar kendi aralarında ’bizim üç tane uzmanımız var sizin kaç tane var, babam bizim uzmana bağırdı senin babana da bağırır ha diye’ konuşmalar geçmekte. Astsubaylar işlerin bir çoğunu uzman jandarmaya yaptırmakta ve iş yükü uzman jandarmaların üstünde, ne de olsa uzman denilerek hakir görülmekteyiz."
ŞÜPHELİ ASKER ÖLÜMLERİ
2008’in ilk 5 ayında basına yansıyan bilgilere göre, 26 askerin cenazesi ya ’kaza’ sonucu öldü ya da ’intihar’ etti denilerek ailelerine gönderildi. Bazı askerlerin sırtlarından vurulmuş olmalarına rağmen ’intihar’ olarak açıklanması kuşkuları iyice arttırdı.