Uğurlar olsun Ercan'ım.
..................Bu kaçıncı ayrılışın Ercan’ından.Kaçıncı yüreğini dövüşün bu Elif’im ? Sen onu nasıl büyüttün biz biliriz.On dört yıl babasıyla büyüttün o’nu.Temizlik yapmaya giderdin,Kazandığın paracıklar Hilal ve Ercanın okul masrafını karşılayamazdı.Okulda çalıştığın zaman yemek artıklarını getirir onları doyururdun.Babası çalışmazdı.İçer dururdu.Çocukların burnu ve altı delik ayakkabılatla okula giderken yüreğin nasıl ezilirdi biz biliriz.İki odalı çamur deryasının içinde çinkolu biriket evde ne çileler çektiğini biliriz.
Altı yılda ayrıldın ve babasız büyüttün.
...................Bu gün Ercan’ını askere üçüncü uğurlayışın.İlk önce acemi birliğine giderken uğurladığında çok ağlamıştın.Gözlerin kızarmıştı.Yaşlar yanaklarından boşanıyor ve ardı ardına düşüyorlardı.Onun yanaklarını defalarca öptün ve her seferinde ıslattın.Ercan dayanamadı ve onunda gözlerinden yaşlar boşanmıştı.
................... Kısa bir izin dönüşü yine Yeni Foça’ya Komando eğitim alayına gidişi senin o’nu 2 nci uğurlayışındı.O gidene dek ağlamadın.Sonra yaşlar gözlerinden yine boşandı.Eve geldiğinde ağzını bıçak açmıyordu.Yüreğinin parça parça bölünüşü bizim yüreklerimizi de sızlatmıştı."Ne mutlu sana "diyorduk."Aslan gibi büyüttün,Askere yolladın.
Bu her anaya nasip olmaz.Ağlamayı bırakta dua et.Yaradan o’nu sana bağışlasın" diye teselli vermiştik sana.
................... Bu üçüncü gidişi Ercan’ın.Fidan boylu,Geniş omuzlu birde Jandarma Komando.Otobüse binerken yüreklerimiz titredi.Kars’a gidiyor oğlun.Görevlerin en kutsalına.Başı dik göğsü vatan sevgisiyle dolu.Kar ve buz içinde askerlik yapacak.
Hudutta nöbet tutacak.O rüyalarında annesini mutlu görecek."Ben şerefimle bu göreve tabi oldum.Çilekeş analar rahat uyusunlar"diyecek.
...................Sen yine ağlamamıştın Elif’im.Evimize geldik.Yemek yapmaya koyuldun.İşlerden avuntu beklediğini biliyordum.Ben bu hikayeyi yazarken yanıma geldin ve biraz okudun.Dayanamadın ve bağıra bağıra ağladın.
Yüreklerimiz seninle ağladı ve Yüreklerimiz teskerede seninle gülecek.
Uğurlar olsun Ercan’ım.Sen Vatan’ı bekleyeceksin.Vatan seni zeten bekliyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.