- 1344 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Türkü Nene
Ben bir eczanede eczacı yardımcısı olarak çalışmaktayım.
Eczaneme gelip giden o kadar insan varki ve hepsinin o kadar değişik hayatı,hepsini kaleme almak tabiki imkansız.
Sizlere içlerinde örnek alınacak, belkide hayatının sonbaharını yaşayan, ismi Naile olduğu halde kendisine Türkü Nene diye hitap ettiğim,Bu hoş sohbetini unutmayacağım, yüzünde yılların çizgisinin gülücüklerini silemediği ve her sözünün başında sana kurban olayım deyip veda ederkende üst üste bir iki kez tekrarladığı Allaha emanet ol sözcüğünün hattırına kendisinden habersiz bu söyleşiyi sizlerle paylaşmak istedim...
_Teyzecim nerelisin.
_Oğlum ben çorum alacalıyım.
_Peki teyzecim seni fazla yormayacağım hani sen eczaneden içeri girerken bir türkü mırıldanıyordun ya,bana onu tekrar okuyabilirmisin.
_Tabiki evladım okuyayım,amma bizim komşular türküden bek anlamıyorlar.Sen anlarmısın beni dinlermisin.
_Ben anlamasam da anlamaya çalışırım teyzecim ve senin türkülerini şimdi başlasan geceye kadar dinlerim.
_He he he diye karşılıklı gülüşlerimiz.
_Peki evladım sana benim köydeki ebemden hatıra olan bu türküyü çığırayım.
_Benim ebemin eşi askerdeyken şehit olmuş,Ebemde gitmiş iki karılı birine kuma pekde gencidi,hemide güzel mi güzel, boylumu boyluydu.
_Saol türkü nenem seni dinliyorum.
_
Üstüme örterler bir ince perde,
Zalim zerde dir gözlerim yolda.
Beni düşürdün bilinmez derde.
Nereye gidiyon güzel gelmiyon.
Aşağıdan gelenin eli boş deil,
Giden gelin gidişinden bellidir.
Aslım benim türkmen kızıdır.
Nereye gidiyon güzel gelmiyon.
Hani halımı soran bulunmaz,
Yaşı daha küçük cana kıyılmaz.
Eteğinden tutup gelin edilmez.
Nereye gidiyon güzel gelmiyon.
_ Türkü nenem ağzına diline sağlık sen hep gel bana bu türküleri oku olmaz mı başkası dinlemesede ben dinlerim.
_Oğul bende seni sevdim evim epey uzak sana yoluum düştükçe uğrarım sen hele benim tansiyonumu bi ölç bende gideyim.
_Tabi nenem hemen.
_Hadi Allaha emanet ol oğul kendine iyi bak sıkı giyin soğuk havalar,Aillaha emanet ol.
İşte hayat böyle, yaşanılanları yazmak sizlerle paylaşmak çok güzel bir duygu umarım Türkü Nenemin daha nice türkülerini sizlerle paylaşabilirim...
17/11/2008
Yer Doğukent eczanesi:
Söyleşi yapılan kişi ünlü biri değil içimizden biri :Naile(Türkü nenem)
Yazan :Mustafa Önal(mustapcan)
Bu söyleşi yazılmadan bir kaç dakika önce yapıldı sıcağı sıcağına sizlere aktarıldı umarım beğenirsiniz saygılar,sevgiler.
Bu arada Türkü Nenem hepinziin gözlerinden öptüğünü söyledi hadi sayemde öpülüp hayır duası aldınız gene iyisiniz. :):)