halt
bir ünlü yumusamasi, ünsüz sertlesmesi saltanati sürmüs gidiyor sayfamda…
alanim kimilerine gore daracik,kelimeler derin,anlamlari apacik…
begenmediysen silgin daima var,sil ve cik…
memleket dahilinde üne sahip sahislarimdaki yumusama,ana yüreginde gorülmedi.
Bagrina tas basa basa sehit analarinin gogüs kafesi kabuk bagladi…sertlesti,onun zittina 70 ekran tv lerde 32 disini gostermek moda oldu,mebuslarim halayin basini ceker,milletim kanli dügüne davetli…ün sahibi olamayan ünsüzlerimin sertlesmesi hadd safhasinin son evresinde.bundan lanetlenmis bir toplum var mi bilmiyorum. Dagarcigim zayif,17yasindayim,bana halt yemek düser…
O halti yoksullarima gotürsem karinlari doyar mi?
Benlik krizi yasarken “biz” zamirinin benlerin türemesinden olustugunu ogrettiler canli yayinda dunyaya baglandigimda.oysa gobek kordonum bagliyken sikica tutup cekmek elimde olsaydi,koparirdim aramdaki tum bagi.”biz” hic cesitten tureyemedik.
“biz” tek bir kaliptan yapilma,tek bir peygambere bagli,tek bir renkten,tek bir dilden dili…hic otekiler hasir nesir olamadi “biz”le.soyagacimiz kurudu bu yuzden,onu mutlak nadasa muhtac,tek bir kaynak sudan besleyince,gübresini tek bir türden verince iflas etti ayalari,govdesi,kokleri…
Ve ben baktim ki “biz” “ben”cilligin cogul hali,
Ve ben baktim ki “siz” “biz”cil olmayan otekilerden otürü…
“biz” bize gore cennetiz,
Oteki,haliyle cehennem…
Bir defaya mahsusu tum olgulara karsi ciktim…
Bu yuzden cennetten kovuldum,cehennemden kactim.
Kabul etmedi beni hic bir taraf,
Hur irademle meskenim oldu araf…
…
Devir dondü,ne hayrettir ki,
Gorünürde kefeleri ayri,kutuplari farklilar,donencelerini sasirinca,
Ve ani bir sekilde donünce,
Ünlü yumusamam, ünsüz sertlesmeme yalaka oldu.
“biz” siz olduk.
“biz” Hrant Dink olduk.
“biz” ermeni olduk.
“biz” Turk olduk.
“biz” musluman olduk.
“biz” en sona da hristiyan olduk.
Ama “biz”e birsey diyeyim mi?
“biz”den bir b*k olmaz…
("biz" olarak tabir edilen kavram kESINLIKLE Turk milleti degildir.)
(bu yazinin olabildigince carpitilmasi icin lutfen caba sarfedin…)
YORUMLAR
yaşın 17 mi? bu yaştaysan ileride seni gördüğümde inşaallah iyi görürüm. Kelimelerin sırrı sende yer bulmuş. Yüreğine konmuş bir hediye var. Yazarken "hem nalına, hem mıhına" vur. Taraftar olma. Dinleyecek birileri mutlaka olacak. Aynı kıvamda buluşmak üzere inş. Sevgiyle kal. Ümitsiz olma...
Olabildiğince çarpıtmama rağmen , samimi duygularla kaleme alınmış bir yazı buldum . Kesinlikle o kelimeyi o anlamda almıyorum ki bu söz bizim kullandığımız geyiklerden biridir. Bizim kullandığımız derken herhangi bir unsuru kastederek demiyorum tabiiki . Lakin Türkçemizi doğru kullanmamız gerektiğine inanıyorum . Herhalde bu 'i' harfleri klavyenden kaynaklanıyor .