Sosyal Toplantı
Tarih 11 Kasım yer Nil ilköğretimin konferans salonu konu maddi imkanları kısıtlı yada yetersiz vatandaşlarımızın sosyal incelemesi Toplantısının aktörü İl Valimiz Hüseyin Avni MUTLU şıklığıyla zarif ifade tarzıyla beklenen yorum ve yaklaşımlarıyla toplantıya ayrı bir değer kattı.
İşin en güzel tarafı toplantının başından sonuna kadar Valimizin ilgi göstermesiydi bu hem katılımcıların işin ciddiyeti anlama açısından çok önemliydi hem de vatandaşa verdiği önemin bir göstergesiydi. Konuyla ilgili her meselede detaylı bilgiye olması salonu bir çok katılımcıyı hayran bıraktı.Daha önce mırıldanan katılımcıların bir kısmı zaman ilerledikçe olayın önemini kavradılar ve bu çalışmaya bakış açıları değişti.Değişik örnekler vererek vatandaşa ne kadar ilgili olduğunu ifade eden Valimiz, dolayısıyla hayatın içinde olduklarını da fark ettirdi.Hızlı ve pratik olduğu kadar, vatandaşa duygu bağıyla da bağlandığını yansıtan Vali MUTLU, mutluluğunu vatandaşın huzur ve mutluluğuna bağladığı da ayan beyan ortaya koydu.İşte aranan Vali ,işte halk adamı, işte hizmet adamı bir azim ve mücadele ile vatandaşa katkıda bulunmak için merkezi idareden bir miktar kaynak tedarik etmiş, bir an evvel mağdur insanlara ulaştırmak istiyordu.
Ben de Valimize hayran kaldım, ancak kendisiyle paylaşmak üzere yazılı olarak hazırladığım bir metni iletemedim, çünkü konu eğitim-öğretimle ilgili değildi.Beğeninize sunuyorum.
Sayın Valim;
Şehrimizde atandığınızdan bu yanı halkla iç içe hayatın içindesiniz: Bu yaklaşım ve davranışınız bizi mutlu ediyor.Fakat eğitim öğretime daha detaylı bir ilgi göstermenizi bekliyoruz.
Değişik seminer ve kurslarla Müdürlüğümüze Etkin yönetim, Hitabet ve beden dili,Üretkenlik,Modern yönetim tarzı vb. konularda rehberlik yapmak lazım.Her ilde olduğu gibi bizim ilimizin de Okulları,Öğrencileri Öğretmenleri var.Yeni bir uygulama tarzıyla bundan bir artı değer oluşturabiliriz.Örneğin Eğitim ortamında Şiddetle Mücadele Eylem Planımız var. 2006-2011+yılları arasında yapmamız gereken çalışmalar(Bu konuda İl Yürütme Kurulundan bilgi edinebilirsiniz.),Toplum çalışmaları için hazırladığımız ve İçişleri Bakanlığına sunduğumuz programımız var.Ama pasif çalışıyoruz.Bir yandan ciddi bir iştir,diğer yandan parasal destek ister.Bu eylem planıyla Tüm Rehber öğretmenleri,İdarecileri,Öğretmenleri ve Velileri belli konularda eğitme tabi tutma taahhüdü var.Bu tür çalışmalar olmadığı için, öğrenci öğretmene, öğretmen idareciye bazı amirlerimiz bize hala sevgiyle bakmıyor.Yani bu fiziki ve psikolojik şiddet yaklaşımı ortadan kaldırmadan iyi bir eğitim veremeyiz.İlköğretim zorunlu hale geldikten sonra şehrimizin eğitim kadrosunda bir umutsuzluk bir rehavet başladı hala devam ediyor.
Diyarbakır bir ara ÖSS Türkiye geneli sıralamada Fen dalında 35-11-3. sıraları yakaladı. Bu demektir ki kayda değer bir inovasyonla benzer bir başarı elde edebilir.Elbette ki bu yaralı çalışmaları ben daha iyi biliyor ve istiyorsunuz.Dile getirmeye gündem oluşturmaya çalıştım. Sürçü lisan etimsem af ola .Başta yönetim tarzınıza ve Müdür arkadaşlarıma başarılar diler hürmet ve sevgilerimi sunarım.
e.kaya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.