- 6529 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Böbrek Yetmezliği nedenleri ve hastalık nedir.
Böbrek yet mezliğinin nedenleri: başta tedavi olunmayan ve ihmal edilen böbrek taşıdır. Ayrıca başka hastalıklarda kullanılan ilaçlardır. örnek olarak yüksek tansiyonda kullanılan haplar.
Böbrek yetmezliği çürümüş böbrek ve görevini yapamasına denir. Böbrek kandaki zehirli maddeleri süzen bir organdır. Böbrekler çalışmazsa kandaki üre ve kreatenin gibi zararlı maddeler yükselir. Bu gibi maddeler yükselince hasta zayıflar, gücü azalır. Bedenin direnci yok olur. Aynı zamanda beyni bile etkiler. Böbreği çalışmayan bir kişinin yaşaması için iki yol vardır. 1- diyaliz 2- böbrek naklidir. Diyaliz iki türlü olur. 1- haftada 3 gün diyaliz makinasına bağlı kalmak.2- tıpta periton diyaliz diye tanımlanan karından vücuda takılan borular vasıtasıyla serum verilerek kanın temizlenmesidir. Bu fazla sağlıklı değildir. nedeni ise en ufak bir hatada vücudun mikrop kapma riskidir. hastayı tedavi edeceğim derken dahada kötü olmasına neden olunur. Daha sağlıklısı doktor ve hemşire gözetiminde diyaliz makinasına bağlanmaktır. 2.nci yol ve dahada rahat biryaşam için böbrek naklidir. Bunun içinde yurdumuzda basınında destek olması ve katkılarıyla organ bağışının artmasıdır. Ne yazıkki mağazine verilen önem kadar bugibi yararlı durumlara ilgi yok. Bu ilgisizlikten dolayıda ülkemiz organ bağışıda dünyada sondan birincidir. İşin acı yanı onbinlerce hasta organ beklemektedir. Bir hastaya organ nakli için 16 yıl sonra sıra gelmektedir. Tıpkı anadolu ajansının bildirdiği Konyalı Doğan olukçu gibi. 13 yıl yaşayabilmiş DOĞAN OLUKÇU. Vefatından 3 yıl sonra nakil olabileceği haberi geliyor. ailesi bu haberi duyunca bir daha yıkılıyor. Ey canlar Bizlerinde bir yakını böyle acı yaşamaması için organ bağışında bulunalım. organ bağışına destek olalım.
HASTALIK ADRES SORMAZ; KİME NE ZAMAN NE OLACAĞI BELLİ OLMAZ.
Hepinize sağlıklı bir yaşam dileğiyle Antalyadan selamlar. Hıdır ALTAŞ(aşıkturhani)