- 1003 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Insaf yaaaa bu kadar eziyet yeter!!!!
Etrafima baktigimda, erkeklerin eslerine davranislarini artik cekemez oldum.
Kendim dail, bütün kadinlar adina artik burada bu yapilanlara son verilmesi gerektigini düsündügüm icin bugün böyle bir yazi yazmak istedim.
Yeter artik diyorum,,,erkekelere seslenmeyip hanimlara seslenyiorum artik.
Her isi eline alabilen hanimlar bu düzeni degismek icin yine sizin elinizden gececek kararlarla düzelecegini düsünüyorum.
Her nereye bakarsam anlasmazliklar, haksizliklar. gecimsizlik. bir birinden soguma, küsmeler ayrilmalar, düsmanlasmalar.
Bu neden böyle?
Neden birbiriyle bir ömür gecirmeyi arzu eden insanlar birbirlerine bir zaman sonra düsman oluyorlar?
Hic bir zaman bir tarafta suc yoktur,,bunu kabul etmeliyiz.
Fakat en önemlisi ise, herkesin kendi yerini bilmesidir.
Kadin ( ve Anne) sadece ev isleri ile, cocuklarla;
erkegin hayatini kolaylastirmak icin yaratilmamislardir.
Erkek calisiyor diye( üstelik kadinlarda artik calisiyor),
Kadin ona muhtacmis gibi, kölesiymis gibi davranilmamali artik
Genel anlayis bu oldugu icin bunlari sayiyorum.
Beceriksizliklerini gelip de hanimina mal etmek, kizmak bagirmak, asalamak...bitmeli!!!
Hizmet beklemek...!.
Bir erkek hanimindan hizmet bekliyor!!! Evet bekliyor,, ve belkide hakkidir...orasini bilemem..
Fakat hizmet beklerken, nasil bir hizmet?
Bu hizmet bekleme anlayisi o erkeklere cok önceden veriliyor.
Anneler, ogullarinin bir dedigini iki etmekten kacindiklari icin.
Onlara iyilik yaptiklarini saniyorlar.
Oglum en güzelini en pahallisini, en moderin en markalisini giysin.
"Oglum ekmegini sürdüm al ye ac gitme okula."
"Oglum ütüledim gömlegini dolapta asiliyor, al temiz temiz giy."
Anne su getir bana, .....tamam oglum.
Anne dus alcam havlumu, esyalarimi hazirla.....tamam oglum.
Kücükken bu normal ama biraz büyüdüklerinde "artik kendin yap" demeliyiz.
Neden bir kiz cocugundan yatagini toplamasini bekledigimiz gibi erkek den beklenmiyor bu.
Kizda yattigi yeri toplayacak erkekde.
Iftar da kadin kosturuyor masayi kurayim diye kadin da oruc tutuyor,, kiz ile anne kosturuyorlar, baba ile erkek cocugu, tv nin karsisinda bekliyorlar.
Her iki taraf oruc tutuyor.
Bu neden böyle?
Oglum biz ablanla yapariz, sen otur babanin yanina....acaba bu anlayistan dolayimi???
Gecenlerde bir anne oglunun cok temiz oldugunu, her seyinin dört dörtlük oldugunu anlatmisti, öyle bir gururla, öyle bir sevincle ki ben bile hayret ettim.
bu güzel bir sey diceksiniz,,, evet aslindaa tabiki güzel.... fakat o kadar hazira alismiski, hasta annesi onun esyalarini tertemiz yapabilmesi icin, o yorgun ayaklarini nasil yoruyor yavrusu icin.
Begenmediyse ile kizip geciyor, ortaligi yikiyor o cocuk.
Anne oglundan gurur duyuyor, her istegini yerine götürüyor, cocuk ise bir yanlis ütü cizgisini kabul etmeyip kiziyor, sevmedigi bir yemek olunca, cekip gidiyor...hep onun cani nasil isterse o yapiliyor...cildirmasin diye!
Bu sevgi midir????
Bu gurur duyulacak bir seymidir?
Hadi Anne yapiyor, 25 yasindaki ogluna sabah ekmegini sürüyor..neden böyle yapiyorsun sorusuna cevabi:
"ben cocugumu seviyorum, ona cok düskünüm, kiyamam ona"
evet ona kiyamiyor, cok sevdigi icin, onun egitilmesine engel oluyor, onun icin dogal olmasi gereken egitimine engel oluyor, onun her istedigini gözlerinden okuyup derhal yerine getirmek...cocugunu sevmek degildir..
bir seyi kendinin basarmasi hakkini elinden aliyor....
Güzel ahlaki yasayarak, büyüklerine saygi hissini ögrenmesine engel oluyor..
kendi basina ögrenme ugrasma, yorulma sansini elinden aliyor,
düse kalka , kalkmanin ilmini ögrenme sansini elinden aliyor,
kendini egitme firsatini caliyor cocugundan.
Bütün bunlarin üstüne "onu koruyorum, cünkü ben cok seviyorum evladimi" süsünü koyuyor.
.zaman icinde onunla ugrasmak Anneyi de yoruyor, (kabul etmesede) ...ve evlensin artik, mürrüvetini görmek istiyorum diyor....
Ve onu o egitilmemis haliyle elin kizina teslim edip...imkansizi basarmasini bekliyor...
Yanlis egitmis göz pinari biricik oglunu...evlendirmek icin en iyi kizi buluyor
bir cicegi evinden koparip cehenneme atiyorlar.
Kiz dayanamaz hale geldiginde...... Dayan kizim, düzelir
Dayan biraz daha, dayan cocugun var, dayan daha ne gördünki hele bir kac sene sonra bak ne iyi olacak
Bir kac sene sonra, bu kadar dayandin simdimi bu saaten sonra olmaz..
Dayan kizim idare et.....o öyle bilmiyormusun....sende biraz havasindan git...
.....Insaf yaaaa bu kadar eziyet yeter!!!!
söyle olsa nasil olurdu??? Anneler
Oglum bak kiz ne kadar senin icin ugrasiyor, git kendi isini kendin gör, bak bir daha o emanet aldigimiz kiza öyle davranma. cocuklarinin annesi, ne kadar ugrasiyor..v.s v.s
BU DAHA ADALETLI DEGILMI???
Adaletli olmayan yanlis kararlar verir, kendi canini kimseye ezdirmeyen, baskalarinin canini ezdirmeye hakki yoktur!!
Kendi cani icin basaramadigini, bir baska canin dört dörtlük yapmasini beklemesin!!!
Adaletli olalim.
Dipnot:
Erkekler bunu anlamicak, bari hanimlar siz, size yapilan haksizliklara bir son vermek icin, kendi ogullarinizi, eslerine deger veren birileri olarak yetistirin.
O zaman yukarda yazilan aile sIkIntilari; yasanmayacagini adim gibi biliyorum.
YORUMLAR
Yok yok yazınızı erkekler de anlıyor.
Harika bir yazı olmuş ve gerçekler ustaca sıralanmış.
Anneler oğullarına daha düşkün olur, babalar da kızlarını daha başka sever kollarlar.
Anneler oğullarını neden farklı severler ?
Anaları kocalarının hışmından oğulları korurlar .
Bu geçmişten geleceğe kırsal kesimde genetiğe geçmiş bir özelliktir.
Babanın hışmını oğlu durdurur.
Baba evde oğlu varken dışarda daha rahat çalışır.Oğluna güvenir karısı korunuyordur.
Kızının ve karısının namusu oğlu ile korununca evdeki anne de oğlunun kıymetini bilir onu şımartır.
Ama şimdi şehir yaşamına erkeklerde adapte olmalıdır kırsalın gelenekleri unutulmalı şehirde,
hep şunu düşünürüm kadın zor durumdaysa bu kendi yaptıklarından kaynaklıdır.
ne kadar kendine değer verirsen hayatta sana o kadar değer verir.
madem Hz. isa dışında herkesin anne ve babası var.
şu hayatta çocuğu madem önce ailesi eğitiyor, bunu yapamayan annelere seslenilmeli.ne görürse ve ne öğretilirse onu yapan erkek çocuklarını suçlamıyorum ben.insan bir zamandan sonra çok zor karakterini değiştirebilir.
sevgimle.
Selam Guzel Kalem.!!
Siirlerimden tanirsiniz beni..Insan ise konu belini kirarim ne kadin kalir ne erkek..Erkegin "egemenlestirildigi" ki yazinizda bunuda okuyorum "erkek egemen" toplumlarda,bununda dunyada henuz bir alternatifi yok : erkegin hangi duzey olursa olsun kadinindan bekledigi aslinda o "hizmetli kadin" statusunun ustunde bir sey.."onemseme" "bir tutam sevgi" "komsu kadina gosterdigin kadar anlayis"..Zaman zaman olmuyor degil..Ama herzamanli bir iliskide ya bu paylasima girilmeli yada sikayetten vaz gecilmeli..Erkek yada kadini yok bunun..Bu gunun sorunu bu..gecmisinde,belki emek verilip duzeltilemezse geleceginde..Buyrun bakalim can lar..Anneler,bacilar sivayin kollari..Bunu yaparken lutfen sizden onemsenme bekleyen insanlarida ihmal etmeyin..Popilite bir sey,yasamak hersey dir..Cocugunuzu,esinizi ve tabiki kendinizi,gucunuz yetiyorsa sevgilinizi "psikolojik destek" icin gezmeye goturmeye ne dersiniz..?Hemde Yasanilan zaman icinde duzenli araliklarla..Belki gozden kacan birseyler vardir..Bunu icimize sindirmeliyiz..Onemsenmek icinde (lutfeni yok) icten onemsemeli bunu belli etmeliyiz..
Saygilarimla.
ersaldemir tarafından 11/14/2008 8:22:33 PM zamanında düzenlenmiştir.