- 1892 Okunma
- 29 Yorum
- 0 Beğeni
EDEBİYAT DEFTERİ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Edebiyat Defteri, herkes için mutlaka bir anlam taşımaktadır; öyle olmasa sanırım hiçbirimiz burada olmayız. Değerli insanlar da bize bu hizmeti vermezler. Öncelikle bu emeği verenlere teşekkürü bir borç biliyorum ve saygıyla selamlıyorum.
Herkes için bir anlam taşıyan Edebiyat Defteri, benim için ne anlam taşımaktadır? Gençliğimden buyana, okumanın ve yazmanın dışında olmadım hiç; illa kitap, illa yazı, illa edebiyat, illa da şiir...Kendi çabamla geçmişte bir kitap denememde olmuştu; "Ateşle Gülüm Sulanır" adıyla yayımlatmıştım. Elimde şu an tek nüshası bulunmaktadır. Bu sitede de yayımladığım ödüle layık görülen çalışmalarım oldu. Rahatsızlığım nedeniyle uzun bir süre okumaya değil, yazmaya ara verdim. Bir kırgınlığım da oldu hayata ve yazıya karşı, farklı bir duygu. Sanırım zaman zaman hepimizin kapısını çalan bir şey; bana has olduğunu sanmıyorum. Önceleri dergiler ve gazeteleri kullanırdık, bir şiirimiz yayımlandığında da çok sevinç duyardık ama, kimler okurdu, kim ne düşünürdü çok fazla bilemezdik. O yıllar bu durum bizi mutlu etmeye yeterdi de...
Sağlığıma kısmen kavuşup, genç yaşta emekli de olunca kendimi gerçekleştirmek için verdiğim çabayı sürdürmek istiyordum. Yeniden basın-yayın dünyasını ciddi ciddi taradım. Ne yapabilirdim?. Yıllardır evimde bir bilgisayar vardı, hepsi okuyan, çocuklarım için almıştım. Doğrusu okumaya çok zaman ayırdığımdan, çokta ilgi duymak istemiyordum. Bir akşam çocuğumu çağırdım ve yanına oturdum; açtırdım. Önce edebiyat sitelerini tarattım. Edebiyat Defteri kulağıma çok sıcak geldi. Gir bakalım, dedim ve Edebiyat Defteri maceram 2007 yılında böylece başlamış oldu. İsim vermeyi çok doğru bulmuyorum ama, çok değerli insanlar tanıdım. Bugün bizim okuduğumuz ve yarın çocuklarımızın okuyacağı çok başarılı şairler ve yazarlar olduğunu gördüm. Zaman içinde çok sevdim ve bana bir motivasyon sağladığını farkettim. Şunu rahatlıkla söyleyebilirim; belki hepimiz yaşıyoruz... Edebiyat Defteri olmasaydı bu kadar şiir yazmamış olacaktım; belki diğer yazılarımı da... Demek benim için oldukça önemli bir anlam taşıyor. Eğer eserlerime bir tek ilave sağlamışsa buna da minnet borçlu olduğumu söyleyebilirim. Bunu neden söylüyorum; buna eşdeğer sitelere de yazdım, yazıyorum. Onlardan bu hazzı alamadım.
Madem seviyorum, buradayım; çok hoşlandığım ve hoşlanmadığım şeylerin de olması doğaldır. Peşinen söylemeliyim ki, sevdiklerim-hoşlandıklarım çok fazla...İlk şanssızlık şu belki; sitemizin üye sayısını bilmiyorum ama, üye çoğunluğumuz bütün arkadaşlara ulaşmamızı engelliyor, zamanımız yok. Yazı ve özellikle çok fazla şiir tüketiyoruz, sindirmeye zamanımız olmuyor. Belki de güzel bir şey bilemiyorum; ben muzdaribim. En kötüsü öezellikle genç arakadaşlarımızın eleştiriye açık olmaması. Çok kırılgan yapıları olduğunu biliyordum. Ancak topluma bir şey sunuyorsanız buna katlanmalısınız. Bu çok doğal bir şey. Hatta okuyucuya eleştiri hakkı vermek bir görevdir askariden. Çünkü sizin yazınızı, şiirinizi okurken sizinle konuşuyor; fikrini söylemesin mi? Ben birkaç arkadaşta ilk dönem denedim, davranışım yeterince anlaşılmayınca vazgeçtim. Eserlerin kurdela sistemiyle ödüllendirilmesi de güzel. Ancak uygulamadan şikayetler olduğunu farkediyorum. Bana da zaman zaman beyaz kurdelayı uygun gördüler teşekkür ediyorum. Bana kırmızı kurdela verilmemesi de normal. Ben hiç kırmızı kurdelalık şiir yazmadım. Ben has şiiri aramaya devam ediyorum. Yani şahsımın bir şikayeti yok. Yalnız Kırmızı kurdelalık şiirlerin hergün isabetli olduğunu söylemem güç. Bazen çok değerli şiirler ekarte edilebiliyor. Kriterleri çok fazla bilmediğimden, bu anlamda fazla konuşmak istemiyorum. Yazılarda ki kurdela uygulaması ise farklı bir boyuta mutlaka taşınmalı. Çünkü çoğu kez isabet kaydetmiyor. Nedeni okumaya zaman bulunmaması. Ben okumak için zaman zaman kendimi zorluyorum.
Başta site yönetimine ve değerli arkadaşlara edebiyatlı, illa da şiirli günler diliyorum.
NOT: Arkadaşlar düşüncelerini bir maddelikte olsa belirtirseler memnun olurum. Selam,saygı...
YORUMLAR
Sevgili Yazıcı, ilk önce böyle bir konuyu kaleme alıp siteye açtığın için teşekkür ederim.Yazdığın konu güzel ve getirdiğin bazı konularda haklılık payların elbette ki var.Aynı zamanda Edebiyat defterinin olması bizler için en güzel bir alan ve paylaşımcılığı bir araya getirip buluşturması da büyük bir dostluk örneğidir.Ben hep şunu söylerim, biz insanlar hep öğrenciyiz, yaşam bize bir öğretmendir.çabamız kendimizi aşmamızdır, paylaşımcı bir ortam içinde yaşamak farklılıklara, olumlu ve olumsuzluklara
katlanmasını öğrenmek en temel prensibimiz olmalıdır.Yani sürekli empatik olmalıyız.Eleştirilere açık olmalıyız ve yapıcı olmalıyız, kırıcılık insana yakışmaz...
Bu fırsatı tanıdığın için sana ve edebiyat defterine sonsuz teşekkürler sunarım...
selamlarımla
Yazınızı beğeniyle okudum,iyi ki Edebelkibiyat Defteri hakkında yazdınız.Yazdıklarınıza katılıyorum.Bizlere fırsat vermeleri ve biribirimizle buluşturmaları bizler için şans diye düşünüyorum.Şair ya da yazar değiliz çoğumuz ama bu ortamlarda bulunmaktan hoşlanıyoruz.Zaman içinde gelişecekleri bilemeyiz. azıların,şiirlerin hepsini günlük okuyamıyorum,ama zamanımız olduğunda okuyabilmemiz de güzel bir fırsat.Size ve Edebiyat Defteri kurucularına teşekkür ederim.
Sayın yazıcı yazınızı beğeniyle okudum şunu söylemek isterim ki ben edebiyatçı değilim edebi anlamda teknik olarak öğrenilecek çok şeyim var ancak hayata şiir tadında bakmak ve yaşamaktan keyf alıyorum ...bir de sizin hissiyatınızı yansıtan siz kokan şiirlerin gönül dostları tarafından değerlendirilmesi işte ödül bu...
Defterin bize katkıları saymakla bitmez bazen nasıl bir ruh halidir bilinmez ne yazmak ne de okumak istersiniz sonra bir şiir dostu şiirlerinizi özledik der ve siz benim kendimce tabiri karalamak olan karalamalarınıza göz gezdirir ve düzenlemeye başlarsınız sonrasında paylaşmak ve yorumlar için sabırsızlık başlar...
Bazen bir dostun kaleminde kimsesiz çocuk olursunuz annesini özlemiş gurbetçi ve niceleri unuttuğumuz değerler bir dizede çıkar karşımıza hayatı hayatın içinde hissederek özeleştiri yaparak yaşadığımız yerdir işte...
Yüreğinize sağlık...
Kaleminiz daim olsun...
Saygılar...
Deftere emeği geçen tüm dostlara selam ve saygılar...
Şiir tadında bir hayat hepimizin hakkı...
Görüşlerini açıklayarak katkıda bulunan ve okuma zahmetinde bulunan tüm arkadaşlara yürekten teşekkür ediyorum.Bu yazıyı yazarken amacım aslında arkadaşların görüşlerini belirttiği hassasiyetlere ulaşmaktı amacım.Ben amacıma ulaşmış oluyorum.Birde iki yıldan beri benim zamanımı değerlendirmeme neden olan siteye bir teşekkürdü belki...Tüm site üyelerine selam,saygı...
HAYRETTİN BEY BU MESELEYE KAFA YORAR, 20.000 İN ÜSTÜNDE ÜYE KİTLESİ OLAN BİR SİTE ELBETTE ÇOK ÇOK ÖNEMLİDİR.
BURADA DÜŞÜNCE VE SANAT ÜRETİLİYOR.DÜŞÜNCE UFKUMUZU AÇTIĞI GİBİ GELECEĞİMİZE YÖN VEREN BİZİ KANALİZE EDEN AÇIK KAPILARA YA DA ÇIKMAZLARA SÜRÜKLEYEN EN ETKEN FENOMENDİR.
SEÇKİLER YANLI YAPILDIĞI ZAMAN TEHLİKESİ ŞUDUR; SİZİN DAHA FAZLA OKUYUCU TARAFINDAN OKUNMA ŞANSINIZ OTOMATİKMAN ELİNİZDEN ALINIR.
İSİM YAPMANIZ, GELECEK İÇİN ÜRÜNLERİ METAYA DÖNÜŞTÜRDÜĞÜNÜZ ZAMAN PARASAL DEĞERLE EŞTİR.KİMSE BU NEDENLE HAKETMEYENİ ÖN PLANA ÇIKARMASIN;BU ÇOK BÜYÜK HAKSIZLIK OLUR.GÖRÜNÜŞTE BELLİ BİR YERE GELMİŞ ADI HATIRI SAYILACAK KALEMLERE BAKIYORUM, x ŞAİRİN DİZELERİN AŞIRMIŞ, TIRNAK İÇİNE ALMAMIŞ VE ONA BEYAZ KURDELE VERİLMİŞ,BU KASITLI BİR TUTUMDUR,ŞİDDETLE ELEŞTİRİYORUM, ELEŞTİRDİĞİMİZ ZAMAN VATANDAŞ HALA YANLIŞINI SAVUNARAK KARŞIMA ÇIKIP KENDİSİNE SALDIRMAKTAN BİLE SÖZ EDEBİLİYOR;BU NE AYMAZLIKTIR ?
BUNLARI SERT DİLLE ELEŞTİRİYORUM ,ELEŞTİRMEYE DE DEVAM EDECEĞİM, İNSANLAR SAYDAM OLMALI; AŞIRMAMALI, YOKSA HAPŞIRIR; BURNUNDAN GELİR...İNSAN ÖNCE İNSAN OLMALI, SONRA ŞAİR YA DA YAZAR?!
BU DA ONURLU VE DÜRÜST OLMAYI GEREKTİRİR.HEM ŞEREFTEN SÖZ EDİP HEM ŞEREFSİZLİK YAPMAK EN BÜYÜK ŞEREFSİZLİKTİR.
SAYGILAR ŞAİR...KUTLARIM DEĞERLİ ÇALIŞMANIZI
......................................................................................
ENTELLER SİTESİ / TAHTAMETRE
Başa çıkılmaz, boşa çıkılır
entelleriyle bu kentin
basamakları şiirin
koşa koşa çıkılır...
Çoktur havanda su döven
yavan olsa da pişirdiği
dostunun yemeğini öven
har vurup harman savururlar
mısır patlatıp;
leblebi kavururlar(!)
bu mısır başka mısır
tepesinden azıcık ısır !
İçerler s-çarlar
geçerler içine sevdanın
kadehler dolar,
yalanlar atılır
karşımıza çıkarlar sık sık
leb demeden uyanık
leylek leylek havada
leblebici tavada
yerdeki sözler unutulur
havadakiler
tutulur ve yutulur...
'Cafer s-çtı bez getir,
cıvık çıktı tez getir '
anladıysam arap olayım
türkçesini yaz getir...
bu divan sizin olsun(!?)
Bana bağlama getir
cura getir,
kırık bir de saz getir
ozan dediğin
sazından sözünden belli
ördek gibi gövel
turna gibi telli
estikçe eser
efil efil seher yeli
güler yüzlü tatlı dilli
sevgiyle doludur özü...
Entel şair ucubedir
dört ayaklı sekiz elli
boyu nazilli basması
tam bir top(!)
cart desen yırtılır
hart desen dikilip örtülür
..neliğini ölçsen
tahtametrelerce dürtülür...
Onlara göre şiir
postmodern sevdaların
ayyaşlık teknesi
hiç de kolay değil
anlamak için okuyup
dumanlarını nefes nefes
kahırlarını
çeker gibi çekmesi;
sözüm meclislerinden dışarı değil
ağızlarından içeridir
yakınlarında olsaydım
çenelerini kapardım
yaparsam da tam
ağızlarının ortasına yapardım...
Şaban AKTAŞ
15.11.2008
.....................................................................................
SAP VE SAMAN
BİREYLER DE BAZEN DEVLETLER GİBİDİR
BAZEN AKILLI BAZEN AKILSIZ,
YARARLI GİBİ GÖSTERİLSE DE ZARARLI İŞLER YAPARLAR.
AKILI İNSANLAR FİLE, AKILSIZLAR NAFİLE
KOCAMIŞ BİR ÖKÜZE BENZERLER,
BU İKİ HAYVANIN ORTAK YANI
FARKINDA OLARAK YA DA OLMAYARAK
AKILLI DA AKILSIZ DA OLSALAR YARARLI İŞLER YAPARLAR
ÖRNEĞİN FİLLER ORMANDA KESİLEN TOMRUKLARI TAŞIR,
ÖKÜZLERİ ÇİFTE ÇUBUĞA KAĞNIYA, KOŞ DAĞLARDAN AŞIR
KARINLARI DOYDUĞU SÜRECE HİÇBİR İTİRAZLARI YOKTUR.
FİLLER VİSKİ İÇER, ÖKÜZLER İÇMEZ,
O YÜZDEN HAYVANAT BAHÇESİNDE FİLLER
BİRBİRLERİNDEN VİSKİ DEĞİL SADECE
HAVADAN NEM DE KAPARLAR;
GRİP OLAN FİLE KOVADA VİSKİ VERİLİNCE
ERTESİ SABAH BÜTÜN FİLLER HAPŞIRMAYA BAŞLAR;
GRİP OLMADAN HASTA NUMARASI YAPARAK VİSKİ KAPARLAR.
FİLLER ADİL DEVLETE, ÖKÜZLER VİCDANSIZ ADALETE BENZERLER;
SUÇSUZLARI BİLE İÇERİ ATARLAR.
FİLLER NE SAMAN NE DE ZAMAN YEMEZLER
ÖKÜZLER ZAMANI DA YER SAMANI DA YER,
BAŞKALARININ HAKKINI YEDİKLERİ GİBİ
YALNIZCA KENDİ SAMANINI DEĞİL BAŞKASININ SAPINI DA YERLER.
O YÜZDEN DİKKAT; SAPLA SAMAN KARIŞTIRILMAMALIDIR BEYLER !
İŞTE ZAMAN BÖYLE BİR ZAMAN
SAMANI YİYEN USLU DURUR, ZAMANI YENİLEN KUDURUR
DOKUZ KÖYDEN KOVULSAN DA, İŞTE İŞİN DOĞRUSU BUDUR;
İNSAN OLAN İNSAN, NE HAK YER NE SAP YER NE DE SAMAN !
BEN FİL OLSAYDIM SORARDIM, BU YAZILAR NEDEN SAMAN SARISI;
TABİ Kİ ARAMIZDA ANLAYANLAR VAR, ANLAMAYANLAR DA/VAR
ANLAMAYANLAR SÜRÜNÜN ÖTEKİ YARISI,
DÜNYA YALNIZ BİZİM DEĞİL Kİ;
AKILLI FİLLER İLE ÖKÜZLERİN DE DÜNYASI
İNSAN OLAN DÜŞÜNSÜN, OLAMAYANLAR TUTSUN YASI...
PEKİ NEDEN BÜYÜK HARF; EH SAMAN DEĞİL Kİ BU SAP;’NEDEN KALIN PUNTO OOOOOO ’ OLACAK O KADAR ’
SAKLA SAMANI GELİR ZAMANI;
SÜRÇ-Ü LİSAN EYEDİYSEM AF
BOŞUNA DEĞİLDİR SÖZÜ ATALARIN
İÇİNE BİRAZ ARPA BİRAZ DA YULAF;
ŞİMDİ AĞILDAKİ DAVARLARI YEMLEME
ÇAYDANLIĞI,CEZVEYİ ATEŞE SÜRÜP DEMLEME
EŞEKLERE SEMER VURUP, ATLARI GEMLEME ZAMANI...
ORTAOKULDA PARASIZ YATILI OKURKEN, BİR ARKADAŞIM VARDI
’HAKKIMI YİYEN SAPIMI YESİN !’ DERDİ
BİLMEM O GÜNLERDE NEYDİ ONUN DERDİ
BU GÜN ÇOK İYİ ANLIYORUM DEDİKLERİNİ; SÖZLERİ MURADINA ERDİ
UZUN YILLAR GEÇTİ ARADAN, ADINI UNUTTUM AMA , SÖZÜNÜ UNUTMADIM
KULAKLARIN ÇINLASIN EMİ !
ŞABAN AKTAŞ
13.11.2008
Şaban Aktaş tarafından 11/15/2008 11:56:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aslında benim için hiç önemi yok ,bir şiirin seçki olması ,bir yazının kurdela alması.Jüriye göre seçilen birinciler hep değişmiştir.Adalet bekleyemem . O nedenle hiç önemsemiyorum bu uygulamayı.
Bu güzel sitenin en çok sevdiğim ve en çok beğendiğim tarafı ,şiir hırsızlarına olan ciddi duruşları ve şiir ve yazılarımızın okunuyor olması.Bana bu yeterli oluyor.Keşke seçki yerine, her gün bir şair veya yazar tanıtılsaydı sitemizden.Hiç tanıma fırsatı olmayan şiirleri tanımış ve soluk almış olurduk.Farklı bir limana uğramak güzel ola bilir diye düşünüyorum.
atike rana tarafından 11/15/2008 7:21:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
ya ben yeniyim ama öncelikle ismi çok tatlı.
kurdela olayı bence çok önemli mi?
cevap veriyorum hayır.nedenine sıra gelince benim şiirlerimi
hayattan aldığım kurdelalarla dolu rengarenk hemde.siyahı, mavisi ,yeşili, sarısı.
onlara ne renk olacaklarına ben karar veriyorum.ama arkadaşların yorumları o kurdeladan daha değerli.
eleştiriyi de severim.ya açıklaması vardır, ya da yanlışımdır di mi?
ay çok konuştum .hemde yeniyken.
sevgimle.
Tebrik ederim yazınızdan dolayı, ortak düşüncelerimize ışık tuttuğunuz için...evet artısıyla eksisiyle çok seviyoruz edebiyat defterini ki artıları bildiğimiz üzere çok çok fazla...
Sevdiğimiz bir çatı altında toplanmış olmak, şiirleri paylaşmak, yorumlamak...bir nevi terapi günlüğü gibi birşey...
Sevgili Habib'e ve tüm yönetimde bulunan arkadaşlara da yazınız vesilesiyle teşekkür ediyorum...
Sevgi saygı ve selâmlarımla....
cemrece tarafından 11/15/2008 1:30:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
Edebiyat Defteri benim içinde çok özel..bazen çekip gidiyorum ama dayanamayıp tekrar geliyorum..bu siteyi çok seviyorum..nedenini bende bilmiyorum ama seviyorum..her sabah gözlerimi ilk açtığımda edebiyatı açıyorum, uyumaya gittiğimde bu sayfayla kapıyorum, gece ansızın uyansam yine edebiyat defterini açıyırum..
edebiyat defteri seni seviyorum .. :))
gerçektende çok özel bi site, üyelerde çok özel..çok şiir okuyamıyorum, ama üç aşağı beş yukarı üyelerin şiir tarzını öğrendim..birbirinden güzel çok farklı tarzda şiirler oluyor, bende bazılarını çok geç fark ediyorum..fark ettiğim zamanda seviniyorum, ne mutlu gözüme çarptı ve okuyabildim diye..
sevgili yöneticimiz Ansızın'ında bu site için ne kadar emek verdiğini görmemek mümkün değil..her geçen gün siteyi dahada güzelleştirip, geliştiriyor..
buradan kendisine çok teşekkürlerimi iletiyorum..
işin kurdelalık kısmına gelince, buraya fazla takılmadığınızı görsemde,nacinaze bikaç görüşümü söylemek istiyorum..şiirleri kurul seçiyor, ve hangi kriterlere göre seçtiğini doğal olarak bilemeyiz..bazen benimde buda günün şiiri olur mu dediğim, hatta bazılarına kurdelayı çok gördüğüm, bazende beyaz kurdelalık şiirlerde bu ondan daha güzel, bunu neden seçmemişler dediğim oluyor..kurdelalık kısma takılmıyorum..çünkü aralarda yakasına bırakın kırmızıyı beyaz kurdela bile takılmamış çok daha güzel şiirler gördüm..
bu arada şiirde olmasada yazıda kırmızı kurdelayı aldınız :))
yürekten kutlarım efendim..duydularınız duygularımız olmuş..dillenmiş..
selam ve saygılarımla..
Edebiyat Defteri, herkes için mutlaka bir anlam taşımaktadır; öyle olmasa sanırım hiçbirimiz burada olmayız. Değerli insanlar da bize bu hizmeti vermezler. Öncelikle bu emeği verenlere teşekkürü bir borç biliyorum ve saygıyla selamlıyorum.
+1
sayenizde bende herkese saygı sevgi gönderiyorum...Elbette her okuyucuya yetişebilmek mümkün değil...Eleştiri olmalı bence ve usluba dikkat etmek şartıyla...Kurdelaya gelince hece ve serbest diye ayrılmalı diye düşünüyorum, beni rahatsız eden bir konu değil çünkü ben şair değil şiirseverim...Ancak kurdelanın ölçüsünü bende anlamış değilim belkide daha çok teşfik amaçlı espri bir olay olabilir, çünkü haketmeyen şiirlere verildiğini zaman zaman izliyorum...
Duyarlı kaleminize sağlık üstad...selam,saygı gönderiyorum...
Günün yazısı olmuş...
Edebiyat defteri, edebiyata olan sevgimi ve ilgimi artırdı diyerek başlayayım yazıma.
Seninle ve defterle ilgili düşüncelerimi aktarayım size ve okuyucularımıza.
Evet edebiyata ilgim vardı.Nasıl olmasın ki.Azcık merakınız varsa ve şair bir dostunuzla 10 yılınız bir arada geçecekte yazıya ve şiire sevginiz artmayacak.
Siz değerli dostumla meslektaş(tarımcı) olmamız nedeniyle 10 yılımızın bir arada geçmesiyle artan dostluğumuzla beraber edebiyata olan sevgim de katlanarak arttı.10 yıl önce de yaşadığımız şehirlerin değişmesiyle ilgimiz azalsada sevgimiz hiç eksilmedi.
Derken siz dostumun şiirlerini edebiyat defterinde yayınladığınızdan haberim olunca her sabah bu gün ne yazmış diye defteri açmak rutin bir iş haline geldi.Gittikçe müptelası oldum defterin.
Çok güzel bir sayfa dediğimde sende bir sayfa aç paylaş yazdıklarını deyinceye kadar hiç aklımdan geçmemişti.Daha doğrusu cesaretim yoktu.Edebiyatçıların arasında nasıl yazı yazabiliriz diye düşünmüştüm.Yine sizin verdiğiniz cesaretle üyelik kaydımızı yaptırdım.
Aradan üç ay geçti.
Pişmanlık duymadım.Kaybım olmadı.
Kazancım ne oldu.
Binlerce şiir okudum.Bir o kadar da yazı.
Yüzlerce şairi tanıdım.
Onlarca dostum oldu.Artmaya devam ediyor.
Paylaşmayı öğrendim.
Dostlarımın gönüllerine girdim.
Onlarda benimkine.
Daha ne olsun ki.
Bir kaç gün siteye giremeyince ne kadar gerekli olduğunu anladım.
Ödül konusuna gelince.
Benim beklentim olmadı hiç.İsabetli ödüllendirmenin yanında bazen yanlış adres tespiti olduğu düşüncesindeyim de.
Edebiyatçı arkadaşlardan ricam yanlışlarımızı göstersinler, kendimizi geliştirelim.Tamam içimizden geldiği gibi yazıyoruz takdir ediliyoruz ama tekniğini öğrenerek yazmak daha da değer katacaktır emeğimize.
Defteri açanlara ve yönetenlere tebrik ve teşekkürlerimi sunuyorum.
Sizide bu yazınızdan dolayı tebrik ediyorum.
SAYGILARIMLA.
genelde muhalif ve her şeyin hemen beğenmeyen bir yapım olsa da, geçen sen bir gün bu siteye adımımı bir attım, bir daha da çıkamadım. edebiyat açısından bir çömez olduğumu biliyorum, ama DEFTER çok zaman benim için bir yazma sebebi oluyor. ve heyecan.
şaka maka, bir seneden beridir, imkanım olan her gün açıyorum bu siteyi.
kuranlara sonsuz şükranlar.
Evet üstadım defterimizin önemini en çok geçen haftalarda ulaşamayınca daha çok anladım.
Öylesine alışmışım ki dediğiniz gibi başka sitelerde kesinlikle aynı tadı alınmıyordu.Burda kullanılan ortak dilin,yürek sesinin yanı sıra dostluk,paylaşım,sıcaklık bambaşka.
Nice nice güzel paylaşımlarda bulunmak üzere.
Anlamlı güzel yazınızı kutlarım.
Saygılarımla.
Merhaba sevgili kalemdaş....
Edebiyat defteri benim için sıkıntılı günlerimin en güzel yanı diye adlandırabileceğim bir durak....
Şiirlerim yazılarım burada demleniyor okunuyor ...
Bir konuda size hak vermemek mümkün değil şiirlerin ve yazıların çabuk tüketilmesi...
Kurdela olayına bende girmeyeceğim.. Kriteri hala anlamış değilim....!!!
Ama bildiğim bir şey var ki o da ELEŞTİRİNİN şiiri beslediği ve büyüttüğüdür...
Yazınızı beğenderek okudum teşekkürler....
sevgili hocam yazınızı okudum kurdela olayına hiç girmeyeceğim çünkü ben neye göre verildiğini bilmiyorum kurulun takdiri ona sözüm yok...
eleştiri olayında zaman zaman çok sert şekilde eleştirdiğim arkadaşlar oldu. eleştiriyi kaldıramayıp engelleyen bile oldu(ismi lazım değil...ama ben haklıymışım ki o gün benle beraber 20 civarında kişi aynı şeyi düşünmüş eleştirmişiz o arkadaş 20 kişi yanlış kendi doğru ya hepimizi birden engellemiş) her neyse ha ben çok mu iyiyim hayır bunu hiç bir zaman iddia etmedim teknik açıdan çok eksiğim var bunu biliyorum adıma yapılan hiç bir eleştiriye saygısızlık yapmadım... kendi adıma konuşuyorum ...eleştiriye açık olmayan arkadaşların eleştirilmek istemiyorum butonunu tıklamalrını öneririm herkes herşeyi begenecek diye bi kaide yok zaten olamazda....
yazınızı beğenerek okuduğumu ve tam puanla degerlendirdiğimi dile getireyim...teşekkür ediyorum bu güzel yazıyı bizlere okutturduğunuz için
saygımla
cimcime79 tarafından 11/14/2008 5:44:24 PM zamanında düzenlenmiştir.