- 681 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
"Özgürlüğümü,babama borçluyum!"
Yıllar önce bir sinemacının röportajını okumuştum.
Gazeteci soruyordu:
-Özgürlüğünüze çok düşkünsünüz.Bunu kime borçlusunuz?
-Hiç sormayın,babama!
-Nasıl oldu bu?
-Nasıl olacak?Babam o kadar ilgisizdi ki,ilkokul(eski) 4.sınıfa geçmiştim.Bana kitap alası tutmuş ama hangi sınıfa gittiğimi bilmediği için de 3.sınıf kitaplarını almıştı...(Bu olayın geçtiği yer Isparta’dır)
"Veli ilişkileri" diye bir sorun/konu gündeme gelince,bu örneği garip bir şekilde hatırlar,bu "babaların" ne yazık ki çok olduğunu "düşlerim."
Okullarımızda bu tür veliler olduğu gibi,her şeyi ben bilirim(!) havasında olanlar da az değildir.
Veliler;
1-Sınıf veli temsilcisi olarak,
2-Okul Aile Birliği üyesi olarak,
3-OGYE elemanı olarak,
4-ÖDDKurulu ve
5-Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Üst Kurulu üyesi olarak süreçte varlar.
Yukarıdaki 1.örnek velilerle genelde sorun yoktur zaten onlar "yoklar."Ama her şeyi ben bilirim deyip,öğretmenlik yapmaya dahi kalkanlarla da "sınırları" iyi çizmek gerektiği kanısındayım.
Bu uygulayıcıların becerisine kalmaktadır biraz da.Tıpkı Amerikalı şair Robert Frost’un bir şiirinde kullandığı şu söz gibi:
"İyi çitler,iyi komşular yapar."
A ç ı l ı m l a r ı:
OGYE:Okul Gelişimi Yönetim Ekibi,
ÖDD :Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu.
YORUMLAR
"Yukarıdaki 1.örnek velilerle genelde sorun yoktur zaten onlar "yoklar."Ama her şeyi ben bilirim deyip,öğretmenlik yapmaya dahi kalkanlarla da "sınırları" iyi çizmek gerektiği kanısındayım."
Çok iyi saptama velilerin birçoğu gerçekten gelmeyerek "yoklar" gelenlerin de bir bölümü herkese öğretmelik yapmaya kalkabiliyor.Ancak öğretmenlerden bazılarının , çocuklarını azarladıkları velileri sınıf listesine dahil ettikleri :) de görülmektedir.
Robert Frost’un sözü ise çok anlamlı.
"İyi çitler,iyi komşular yapar."
Oldukça yararlı bir paylaşımdı teşekkürler.