- 1300 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
AYRILIK ACIDIR
Ayrılık ölümden betermiş .Ölümün geri dönüşü yoktur ve acımasızdır,duyguların çok incinse de,günlerce sebep arasan da yas tutabilirsin,ağlayabilirsin.Sonuçta kabul edersin.Yasın sürse de yeniliklere açıksındır.
Ayrılık öncesi günlerce kafanda kurar,hazırlanırsın,tek taraflı da olsa,çift taraflı da olsa yolunda gitmeyen şeylerin farkındalığı sana olasılıkları beyninde kurdurur."Bir gün ayrılık "sonu için ne kadar hazır olursan ol,yaşadığın anda şok durumundasındır.Olması gerekenler bir bir olurken kontrol edemezsin.Olacaklar olur,elin kolun bağlıdır.Herşey hızla gerçekleşir.Aslında sonlarını kendileri hazırlamışlardır.ortada birden çok yaralı vardır.Eşler ayrılıp birer özgür birey olurken başka bağlılıklar sarıp sarmalıyordur onları.Yalnızlık veya başka insanlar,sevgililer...
Çocuklar ise ayrı ayrı yaralanmış,yeni yaşamlarına alışmaya çalışırken olan biteni de sağdan soldan insanların yorumları ile değerlendirmeye çabalasalar da içinden çıkamadıkları noktalar olacaktır.
Ayrılık ile evi terkeden eş daha karlıdır.Hatıralardan uzaklaşmıştır.Genelde erkektirler.Kendilerine tamamen farklı yeni yaşamlar kurarken geriye hiç dönüp bakmazlar.Çocuklarla ilgili gelişmelerden ise hiç haberdar değildirler.Ödedikleri nafakalarla herşeyin yolunda gittiğini düşünürler.Onların ruhsal,bedensel gelişmelerinden habersizdirler.Arasıra görüştüklerinde çocuklarına herşeyi verdiklerini sanarak mutlu olurlar.Kendi yeni yaşantılarına onları almak isterken daha mutlu olacaklarını da düşünürler.
Geçinemeyen iki kişinin ayrılması onların ve çocuklarının sağlığı açısından daha iyidir mutlaka.Ayrılmak hoş olmasa da birliktelik daha zordur böyle insanlara.Ayrılığın faturası evde kalan bayanlara çıkmaktadır çoğu kere.nadiren de terkedilen,çocuklarla ortada kalan erkeklere.Giden kişi ,geriye ev,geçinecek kadar para bıraksa dahi zordur hayat.Genelde ise hiç bir şey bırakmazlar.Bir yerde cezalandırırlar kendini mutlu etmeyen eşi.Tüm birikimlerini yeni kurdukları hayata aktarırlar,geriye dönüp bakmaya zamanları yoktur.İncinmiş ruhlarını mutlu etmeyle uğraşmaktadırlar.
Oysa ki geride kalan kişi ayrılığın yükü ile birlikte,geçmişin anılarını temizlemekle zaman geçirecektir artık.Ayrılığın sebebi başka bir insan değilse.Çoğu zaman giden başkasına gitmiştir,kalan geçmişle kalmıştır.Gün gün anılar çözülür,çözüldükçe ağırlaşır,bazen atılır,kurtulunur.Bazen atılmaz,saklanır.Bir yerlerden ummadığın anda eski birşeyler çıkar karşına yüzlerce anıyla birlikte.Birçok şeyle yüzleşirsin o anlarda.Eğer hatalıysan durumun zorlaşır.Vicdanın orada zor durmda kalabilir.
Yaşamın boyunca davranışlarının sonuçları ileri de er ya da geç seni bulur.Cennet ya da cehennem yaşarsın bir anda.İnsan,doğa,hayvan sevgin varsa şanslısın.Vicdanını acıtacak birşeyin yoktur o zaman.Ayrılık insanların günahı olmasa da zorlu deneyimlerinden biridir,acıtır.
YORUMLAR
evet ayrılık acıdır..ne giden mutlu olur nede kalan..bence gitmek daha zordur kalmaktan..yanında götürürsün tüm anıları,acıtsalarda unuttum demek yalandır..tebrikler bu konuda yazmak bile insanı üzerken yazınız harika olmuş..
likyanur tarafından 11/14/2008 2:21:16 PM zamanında düzenlenmiştir.