Üşüyorum
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yine savunmasız bir günün sabahında, battaniye omuzlarımda, yarım yüzyıllık bir haykırışla selamlıyorum, senden bana gelen ışıkların aydınlattığı sabahı. Sana günaydın diyor, yine sana hazırlayamadığım kahvaltının yalnızlık sofrasında, ekmek arasına saklıyorum çatalımın değdiği her şeyi.
Dün kimseyi eleştirmedim ilk kez, bütün yaradılışa iyi davrandım. Gözlerimdeki parıltıya şahit oldu insanlar, yoldan geçenler ile selamlaştım. Yarım yüzyılı aşan tüm hüzünlerimle vedalaştım. Adın değdi diye dudaklarıma bir kez, dilimi hep iyi şeylere alıştırdım. Alıştım sevdam sana alıştım… Ve alışılmışın dışında, adınla taçlandı yazgım.
Yanılmamışım! Yüreğimin nefes alacağı bir coğrafya varmış yeryüzünde. Bir çift gözün ardına öyle güzel saklanmışlar ki onlara baktığım halde keşfetmeyi hep ıskalamışım…
Şimdi bir çift hayalin gölgesinde sabahlıyorum. Onlar bana hep sevgi vaat ediyor, bu yüzdendir belki de, hiçbir gece karanlığından korkmuyorum. Yağmur yağıyor şehrimde, en çok şimdi ihtiyacım var gözlerine. Ört bakışlarını üzerime. Üşüyorum…
Elif SEZGİN
YORUMLAR
Ahh benim yüregi güzelim,
Aslinda yazilar bölümü, siirler kadar ilgimi cekmiyor ama,
Günün yazisini senin kaleminden görünce okumadan yapabilir miyim hic?
Sevgili Aydin'a katilmamak mümkün degil,
Alt alta yazsan da yine harika bir siir olacakmis,
Böylede harika bir yazi zaten...
Kutluyorum güzel yüregini,
Kurdelen hic eksik olmasin dilerim:)
Sevgilerimle...
Setenay..
öncelikle biraz geç kaldım yorumda...çok özür dilerim...ve...yürekten kutlarım...senin başarın inan benim başarım sayılır..bu sıra nedense pek siteye şiir ekleyesim yok...belki bir süre şiirlerimi demlenmeye bırakmakta yarar var...bir de değerli dostların güzel şiirlerine yorum yazmayınca bu da bazı dostlarda kırılma ya da üzülme gibi arzu edilmeyen durumların yaşanmasına neden olabiliyorr...bu vesileyle çok güzel bir yazı okuduğumu ifade etmek benim için bir onurdur...onurlanmasını bilebilene tabi...saygılarımla...
Dün kimseyi eleştirmedim ilk kez, bütün yaradılışa iyi davrandım. Gözlerimdeki parıltıya şahit oldu insanlar, yoldan geçenler ile selamlaştım. Yarım yüzyılı aşan tüm hüzünlerimle vedalaştım. Adın değdi diye dudaklarıma bir kez, dilimi hep iyi şeylere alıştırdım. Alıştım sevdam sana alıştım… Ve alışılmışın dışında, adınla taçlandı yazgım.
İÇİM TİTREDİ OKURKEN
ÜRPERDİM ANSIZIN
ELA GÖZLERİNİN BAKTIĞI YERDE
KALANLARIN ARDINDA
sadece hayranlığımı ifade edeceğim
kutluyorum
KargülüALMILA tarafından 4/25/2007 12:24:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ben yazınızı anlamak istediğim gibi anlamaya kararlıyım, ben de uyandırdığı etkiyle, sararmış düşen bir yaprağı, geçmişe tutkun yalnız ölmeye mahkum bir ihtiyarı, yaşayan bir ölüyü görüyorum, çizdiğiniz dramatik tabloya gönlümce istediğim gibi bakıp, gözlerimin dolmasına karışmayın...tebrikler,tebrikler,tebrikler....
Alt alta koysan satırları şiir olacak, yanyana kalsa yazı. İki tür arasına sıkıştırılmış yazılar hep gözüme güzel gözükür. İkisine de hakim bir kalemsin demek isterdim ama şiirden anlamadığım için yalnızca yazıda hakimsin diyebilirim. Şiirlerini eleştirmek ne haddimize...
Şiir de olsa, yazı da olsa hep üşümeye mahkumuz.
Tebrikler.
En azından okuduğum bilinsin diye yaptığım bir yorumdur bu.Bu siteye yazı ekleyenler genelde kendi duygu ve düşüncelerini aktarıyor okuyucuya.Benim de buna 'çok güsel' demem aptallık olur gibime geliyor.Hissettiklerini paylaşmışsın ne diyeyim...
Burak Taş tarafından 4/25/2007 9:49:30 AM zamanında düzenlenmiştir.
NE ÇOK SEVİNDİM SEVGİLİ MİNA, NE ÇOK...
UMUDUN HİÇ EKSİLMESİN , HİÇ...
KISA AMA YÜREKTEN YAKALAYAN YAZIYDI...
DUYGULU, AKICI, SIKMAYAN, TERSİNE; İNSANIN İÇİNİ FERAHLATAN SATIRLARLA DOLU BİR YAZI...
HER ZAMAN DERİM BUNU, YAZIYI İLK SATIR OKUTUR, SON SATIR ETKİLER DİYE...
YAZIYI DAHA OKUMAYA BAŞLADIĞIM ANDA BİLE İÇİMDE BİR ŞEYLER KIMILDADI ZATEN...
HANİ BİR FİLİM SENİ SÜRÜKLER YA, SUSAMIŞSINDIR SU İÇMEYE KALKAMAZSIN, TUTAR SENİ ORACIKTA, BU FİLMİN SONU NE OLACAK DİYE BEKLERSİN... BÖYLE İŞTE YAZI...
GÜZEL YAZILAR BÖYLEDİR...TUTUP YAKALAR SENİ, MIKNATIS GİBİ...
KAPSAMA ALANINA ÇEKER, KAÇAMAZSIN ...
EDEBİYATÇILAR DER Kİ; UZUN YAZI SIKAR OKURU. BU KONUDA KISA AMA DERİN MANALARLA ÇIKMALI OKURUN KARŞISINA Kİ, SEN DE BUNU YAPMIŞSIN...
İYİ BİR YAZI İÇİN KOŞULLAR TAMAM BURADA...
VE ZATEN HAKKINI DA ALMIŞ.
BİZDEN DE KUTLAMAK VE BAŞARI DİLEMEK KALMIŞ...
HADİ İYİSİN ...
KURDELA SANA EMANET.
AMA YARIN ALACAM SENDEN ))))))))))
ŞAK ŞAKA...
SEVGİYLE KAL....
zekice tarafından 4/25/2007 1:27:49 AM zamanında düzenlenmiştir.
zekice tarafından 4/25/2007 1:59:50 PM zamanında düzenlenmiştir.
zekice tarafından 4/25/2007 4:48:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
zekice tarafından 4/25/2007 4:49:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
"Yağmur yağıyor şehrimde, en çok şimdi ihtiyacım var gözlerine. Ört bakışlarını üzerime. Üşüyorum…"
ÇOK SEVDİM BEN BU YAZIYI GÖNÜLDEN TEBRİKLER...
kelimelerin özünde yalnızlık var.
fakat sayın sezgin bu dizelerde yaşadıgını da fark etmiş.
yani hayatın içinde kalbi çarpıyor ve bu sesi duyumsuyor.
Tıpkı Amadeo Modigliani'nin bir sözünü desteklercesine.
... "You are not alive unless you know you are living."
...."Yaşadığını bilmedikçe canlı değilsin."....
Evet sayın sezgin de bir çift bakışın üzerine yaşıyor işte...
iyi de yapıyor...
Yoksa yazılarını ıskalamış olmaktan korkuyor insan...
Yüreğine ve emegine sağlık diyorum.
Saygıyla.