- 6047 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
doğa ve insan
İnsan, yeryüzündeki en vahşi varlık.Doğada yaşayan her canlı yaşamak için öldürür.doğasında vardır çünkü.Fakat insanın zekası var iken onu bu kadar vahşi yapanı anlamak güç.
’Faroe Adaları’nda kurulan "kan koyu", yüzlerce bazen binlerce karabalinanın ada yerlileri tarafından canlı canlı katledildiği bir yer. Grindadrap adıyla bilinen bu av yüzyıllardır yapılıyor ve hayatı bu caniler için kolaylaştıran motorbotlar, telsizler hariç o zamandan beri değişen hiçbir şey yok.Zavallı balinaların etrafını sarıyorlar ve kıyıya doğru sürüyorlar. Balinalar kıyıya yeterince yaklaştıklarında, yerliler suya dalıp korkunç bir biçimde hayvanlara kancayla ölene kadar vuruyorlar. Balinaları devasa testere ve bıçaklarla diri diri ve yavaş yavaş parçalıyorlar.
Bu yapılanlar, adada bir gelenek olmuş küçücük çocuklar bile izlemeye geliyor, deniz kan içinde ve balinalar son çığlıklarını atıyorlar. Daha sonra cesetleri kıyıya çekip derisini yüzmeye başlıyorlar ve etlerini ve yağlarını adanın tüm nüfusuna bölüştürüyorlar.’(mynet haber)
Bakın bize insanlık öğretmeye çalışan vahşilerin yaptıklarına.Evet dinimizin emrettiği Allah’a kurban ettiğimiz bir bayramımız var.Dinen bir emir olduğu halde kurban ederken o güzelim hayvanları yine de burukluk yaşıyoruz.Ülkemiz de yok mu diğer görüntülerde ki gibi vahşiler var tabi onlara da söyleyecek söz bulamıyorum.Ama kıyamet koptuğunda yaprak bile üstüne düştüğü diğer yaprağa hakkını ödeyecektir.Ben bu insan adı altındaki yaratılmış, hayvan bile demiyorum ki hayvanlara haksızlık olur, içlerinde hiç mi o güne ait bir korku yok?
İnsan olmaktan utandığım birgün daha yaşıyorum.
Doğa’ya yaptığımız bunca kötülükten sonra bize ondan birşeyler vermesini beklemek ne kadar doğru olur?
İnsan olmak önemli değil, önemli olan insanca yaşayabilmek.
YORUMLAR
vicdanınıza sağık ümmügülsüm hanım. insan olanların ve vicdan sahiplerinin içi gidiyor, kıyılıyor adeta tabi ki.
Aristo'nun "insan düşünen hayvandır" söylemi üzerine düşündüm ben bir ara. buldum ki ilk başta insan hayvan falan değildir. insan üstün bir yaratıktır. fakat insan kuralları olan bir varlıktır. kurallara ihtiyaç duyar. ne zamanki kurallar gitti, işte o zaman insan insanlıktan çıkar, vahşet yaratığına dönüşür. yine hayvan olur demiyorum, çünkü içgüdüyle hayvanlara sayısız nimetlerm verilmiş.
duyarlılığınız için teşekkürler.
Efendimiz s.a.s 'Kıyametin koptuğunu görseniz dahi, elinizde bir fidan var ise onu dikin.' buyuruyor. osmanlıda iki şeyi yere atmak ayıp sayılırdı. birisi çiçek diğeri kağıt. toplum canileşti evet ama bunda suç kimin acaba. bizi o değerlerden koparanlar mı. atalarımız bir bina yapar iken kuşlar içinde çatılara yuvalar yapardı. nereden nereye...
Günlük bir haber üzerine örülmüş bir yazı..
Tırnak içinde alıntı olduğunu anladığımız kısmın kaynağını da belirtmelisiniz. Çünkü aldığınız şey bir iki kelimelik birşey değil haberin tamamı.
Kaynak belirtmeden tamamını kullandığınız haber metninin başına ve sonuna ilaveler yaparak bir bütün oluşturmuşsunuz.Bu da yanlış. Çünkü alıntılar bu şekilde kulanılamaz. En azından metnin içerisinde alıntı yaptığınızı ve yazınızı destekler bir örnek olduğunu söylemeliydiniz..
Ya da dediğim gibi yaznını sonunda tırnak içindeki kısmın kaynağını vermelisiniz. Aksi takdirde bu yazdığınız şey size ait olmaktan çıkar.. Ve daha birçok sorun çıkar..
Umarım anlatabilmişimdir..