- 690 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
SEN BİR ERMENİSİN!
Daha ne kadar devam edecekti bu kabuslar? Akşam vaktinin alaca karanlığında ıslanıyor, sızlanıyor, hırpalıyordum kendimi.
Havada gerçekten soğuk..hava ne kadar da soğuk! Cadde boyunca sızlanarak yürüyordum. Benim derdim ne? Nerden çıktı bu
sızlanmalar? Ne olmuştu bana? Ailemle sorunlarım var diye bu kadar kendimi parçalamanın...İnsanlardan nefret ediyor, içimden ağır hakaretler geçiriyor, durmadan gözlerimden akan yaşları siliyordum. Kimseler gözlerimdeki yaşları görmemeliydi.Zaten karanlıkta kim gözyaşlarımı görebilir ki? Kimsenin gözyaşlarımı fark etmeyeceğinden emin olunca daha fazla ağlamak istedim.
Yağmur damlaları boynumdan aşağıya doğru akarken, gökgürültüsünün sesini korkuyla dinliyordum.Ne zaman bitecekti bu ses? Bir mağazanın önünde durup gökgürültüsünün kesilmesini bekledim.Mağazanın içinde bir kız ellerini göğsünde birleştirmiş beni izliyordu meraklı gözlerle.Bir an üstüme başıma bakındım.Tamam bu kız ağladığımı görmüş olmalı.Şuna bak nasıl bakıyor!
Sen hayatında ağlayan birisini görmedin mi? Sinirlenmiştim bir anda. Ne yapacağımı bilmiyordum sağa sola doğru bakındım birkaç kez, sonra bir daha kıza döndüm.Allah’ım hala bakıyor!
Ellerim ceplerimde yürümeye başladım.Neyse ki yağmur ve gökgürültüsü aynı anda kesilmişti.Yağmur sularının biriktiği çukurların üstüne bile bile basıyordum.Caddenin ortasında birikmiş kirli suları
inadına üstüme sıçratmaya çalışan sürücülere içimden sövdüm.Bunların ne sorunu vardı? Gerçi artık onların bu hareketleri umrumda bile değildi.Zihnimdeki karanlık artınca düşüncelerimi anlık olarak değiştirmeye çabaladım.’ sen bir Ermenisin’ dedim kısık bir sesle. ’ Sen acımasız bir ermenisin.’
Nerden çıkmıştı bu Ermeni lafı.Bizim oralarda hep bu benzetme kullanılmıyormuydu? Evet hatta babam bana sürekli ’ Sen ermenimisin’ diyerek aşağılamıyormuydu? Haklılar bu benzetmeyi kullanmaya.Ermeniler tuttukları müslümanları öldürmüşlerdi. Kim bilir ne kadar zavallı müslümanı öldürdüler.İçimden kinle önümde duran plastik ambalaja bir tekme vurdum.Oyalanmak için bir konu bulmuştum kendime.Peki bizim o memleketin bir tepesinde toplu ermeni mezarlığıyı neyin nesiydi.? Yok canım Osmanlı katil bir devlet olmazdı.Tabi onlar müslümanları öldürünce bizimkilerde haddini bildirmişlerdi.Kayalar arasında çıkan ufak kafa taslarına ne demeli? Gittikçe zihnim daha da karışıyordu.Çocuklar belki hastalıktan ölmüşlerdi.Sonuçta ordaki insan kafaları...
Yok kim bilebilir kesin o toplu mezarlıktaki kemikler müslümanlara aitti.Yok canım kim araştırdı ki orayı? Birileri bu şekilde düşünüğümü görmez herhalde.Ne saçmalıyorsun düşünce görünmez ki?
Sonra birileri bana dava açmasın ...Kim ne yaparsa yapsın düşüncelerimin önüne geçemez kesinlikle. Atatürk ölmeseydi kesin bu Ermeni Sorununu çözerdi. Bir yolunu bulur ortamı sakinleştirirdi kesin.Atatürk’ten ne istiyorlardı bazı adamlar! Evet Atatürk bu sorunu çözerdi.Nasılda doğuda isyanlar çıkınca Atatürk öldürme emri vermişti Sivastan sonrasına. Kesinlikle dedelerimizin dediği gibi
Fırat nehrinde aylarca insan cesetleri akmamıştı! Doğruda olsa sonuçta isyan etmişlerdi.Böyle bir çözüm ne kadar doğru olabilirdi? İyi ki Kazım karabekir araya girmiş , Atatürk’ü ikna etmişti.
Yoksa belki de bizde... Sonuçta katliamlarla hiçbir yere varmak mümkün değil! Tüm olanlara rağmen Atatürk cesaretli biriydi Elbet bir planı olurdu bizim için.
Derken yorulduğumu hissettim.................................
...........................
Devamı.........
..........
YORUMLAR
bizler o ermeni bu kürt veya bu türk dediğimiz sürece insanlara bölücü terörist muamelesi yaptığımız sürece sorun dediğiniz şeyler çözüme ulaşamayacaktır.
bakın herkes barış yanlısı herkes o yıllarca sadece dilde kalan kardeşliği artık yaşamak istiyor...
bu dünya hepimizin.
bu dünya hepimizin!!!
BU DÜNYA HEPİMİZİN!!!!
...YAŞASIN HALKLARIN KARDEŞLİĞİ...
''Atatürk öldürme emri vermişti Sivas'tan sonrasına''
Ne kadar cahilce bir çıkarsama. Kim iddia ediyor bunu?
Saçmadan öte bir iddia.
Azınlıklar konusu açıldığında Atatürk; ''Türkiye'de azınlık yoktur'' demiş. Yani, Ermeni, Kürt, Arnavut, Çerkes, vs, herkesin Türk vatandaşı olduğunu vurgulamış.
Şeyh Sait isyanından bahsediyorsanız, o isyan da en sakin bir şekilde bastırılmıştır. Masum bir tek vatandaşın burnu kanatılmamıştır. Şeyh Sait gibi bir İngiliz beslemesine, halkı dini duyguları ile kandıran ve doğuda bir şeriat devleti kurmak isteyen bir ağaya boyun mu eğilseydi?
Yahut ne yapsaydık? Bu toprakların üçte birini Ermeni devleti kuruması için Ermeniler'e ikram mı etseydik? (Kaldı ki Ermeni olayları ile Atatürk'ün ilgisi de yoktur.)
Ne anlatmak istiyorsanız anlatın. Böyle kapalı, flû yazarsanız; ''Hadi canım sen de'' derim ancak.
Daha ne peki?