- 911 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Sanat silahtan cok daha önemlidir
Sanat silahtan cok daha önemlidir
Bu ara elestirilmekten büyük haz duyuyorum.
Her bir elestiri aklimi calistirmam gerektigini hatirlatiyor bana, üstümde kalacak degil ya, bir seyler arayip buluyorsun.
Allah razi olsun elestirenden diyerek bu konuya farkli bir bakis saglamak icin, elestirinin aslinda ne kadar iyi oldugunu belirtmek istiyorum.
Gecenlerde iki gencecik delikanlilar nette bir klip hazirlamislar. Bu vatanini cok seven alman gencleri söyledikleri sözler aslinda cogu kisiyi cileden cikartabilir. Ama beni cileden cikartmadi biraz düsünmeme neden oldu.
Diyorlar ki kliplerinde:
"Sizin neyiniz varki? bütün sanatlar felsefeciler, edebiyatcilar batida mevcut, bizim edebiyat tarihimiz var, sanat dalinda batililardan daha üstün kimse yoktur.
Bizde Mozart var, bizde Beethofen var, Onca resamlarimiz var, Edebiyatcilariz var, Goethe var, Schiller var, var da var.
Sizin neyiniz var da böbürleniyorsunuz, buraya geldiniz, döneriniz var diye kendinizi ne saniyorsunuz....gidin memeleketinize!!!
Madem o kadar milliyetcisiniz.....Neden orada calismiyor oranin ekmegini yemiyorsunuz, böbürlenmeyín siz vatan hainisiniz!!!!!!"
Helal olsun genclere diyorum, Böbürlenerek akillarini calistirarak nasilda duygularini ifade etmisler, verdikleri mesaj kalbime islemis ki rahat uyumak hayal olmusdu sanki. "Her bir dalda kendini egitmek" anlayisi devreye gecip elestiriye karsi nasil tepki göstermem gerektigini düsündüm.
Batinin ilk Romanlari"hayat mücadeledir anlayisini aktarmistir insanlara.
Ilk Roman diyebilecegimiz "Topal Seytan" Catilarin üstüne cikan bir seytan catilari üstten acan ve Insanlara "Gelin görün hayati neler oluyor" diyerek; bütün okuyucularin aile icine girme ve bütün ayiplarini oradan görme firsatini vermis gibidir, yeni bir aile anlayisi yeni bir pencereden girmistir beyinlere.
Oysa Aile hayati mahremiyetini korudugu müddet anlam kazanir.
Kimse kimsenin özel hayatina ilgi duymazken, arada sinirlar varken bu roman ile belkide herkes baskasinin özelini merak etmeye baslamis ve dedikodular, komsulariyla küsmeler bundan sonra baslamistir kim bilir.
Osmanlilarda Roman yoktu o zamanlar, ama bu demek degildirki edebiyat dalinda hic bir örnegimiz yoktur, bizim Hikayeler var, bin bir gece masallari var, eski hayatlari günümüze tasiyan Destanlarimiz var.
Ve en önemlisi Osmanli tarihi var eserleri var, basarilari var.
Yollar boyu , tek kendini düsünmeyip bir yolcunun susamis olabilecegini düsünerek; onca islenmis zamanin yok edemedigi cesmelerimiz var.
Yine her kösede mimari hic bir seye benzemeyen Camilerimiz var.
Bakmaya doyamadigimiz köprülerimiz var.
Sanat silahtan cok daha önemlidir.....evet öyledir.
Elestiri iyi geldi, sanat dediklerinde aklima Mozart, Goethe bati edebiyatci bati sanati geliyor, gelecek ama onlarin yaninda artik;
Bizim muhterem kiymetli sanatlar, Fatihler gelecektir.
Siz vatan hainisiniz konusuna gelince, mutlaka bir cevap bulacagiz.
Ecdatlarimiz bize o kadar muazzam miraz birakmislar ki her bir sorunun cevabini; her elestiriyi; tarihimizle söndürecek kadar zengindir.
_______________________
Sanatimizla mantigimizla her seyin üstesinden gelmeyi umud ediyorum.
YORUMLAR
@ersaldemir
bu güzel yorum icin tesekkür ederim size.
kenarindan anlatilmamis tam ortasindan vurmusuz:)))
sag olun.
@ümmügülsüm
onlar yatip kalkip bize dua etsinler evet, bizde burda yabanci gibi kalalim yok öyle:))
Tarzimi degismicem, ama türkcemi düzeltcem, söz.
Yorum icin tesekkürler
kalem kılıçtan keskindir sözünü hatırladım yazınızı okurken.ben Karacaoğlan-dan Yunus Emre-den Aşık Veysel-den önce Mozart dinliyorsam veya Bach işte suçlu belli derim.
sanat evrenseldir ama önce kendi kültürümde yetişmiş büyük ustaları tanımalıyım ki yabancılara söyleyecek sözüm olsun bu tip durumlarda.
onların sanatçıları hakkında konuşabilme hakkım olsun sonrasında.
Dünyanın en büyük mimarı bizde(MİMAR SİNAN),
Bîrûnî,
Türk-İslam dünyasının yetiştirdiği büyük bilim ve din adamlarından olan Bîrûnî sahip olduğu bilimsel araştırma metodu sebebiyle, bilim tarihçileri Bîrûnî’yi, bütün zamanların en büyük mütefekkirleri arasında sayar. Yerçekimi kanunu konusunda, İngiliz Newton’dan önce incelemeler yapan Bîrûnî, dünyanın merkezinin cisimleri çektiğini ve bu yüzden, dünya dönmesine rağmen üzerindekilerin boşluğa fırlamadığını izah etti.
daha bir çok örnek verebilirim.tarih bilmeyen insanlara bu kadar cevap yeterli sanırım.
yazınızda imla kurallarına biraz dikkat etseniz ve konuyu biraz daha açabilseydiniz daha iyi bir yazı ortaya çıkardı.
vatan hainliğine sıra gelince bizim tarihimizi okuduktan sora söz söyleyebilirler.dünya nın en büyük soykırımını yapmış bir milletin çocukları olarak yüz bulup konuşabiliyorlarsa benim onlara söyleyebileceğim tek şey cahil dostum olacağına akıllı düşmanım olsun.
saygılar.(1. dünya savaşı çıktığında onlara yardım etmekle gördük dostluklarını.bize çok şey borçlular.ülkelerinin ekonomileri bile bizim vatandaşımızın çok çalışmasıyla bu hale gelmiştir.onlar yatıp kalkıp bira içiversinler.)
ümmügülsüm tarafından 11/11/2008 5:37:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
"iliskilendiriyorum" sanat ve silah..Once pic ligim tutuyor kasit ariyorum..sanat,silah..savasi cagritiriyor ve diyorumki "evet" silah "savas sanati" nin bir ogesi..Mussolini,Adolf Hitler,Ulu onder Mustafa Kemal.."savas sanati" nin usta sanatcilari..Yikici/Yapici..Olduren de Yasatan da.."sanat"ve"sanatci"..Sanat ta sanatci da evrenseldir "irk"ciligi niteligindedir..sizde ne var bizde bu var..? evet var..Hitlere karsit Bir Mustafa Kemal..Birisi rahmetle digeri lanetle aniliyor..Bu irkcilik degil sanatcinin kalitesiyle ilgili..Tum dunya boyle biliyor..1960 larin Almanyasi..kicini toplayabilmek icin is gucu yalvariyor..Yugoslavi Yunanlisi Turk u devletler arasi anlasmayla "yardima" "kic kurtarmaya" gidiyor..(siginmaci degil)Bir yunan lida olsam yugoslav da olsam sunu sorardim.."Ne o Kurtardigimiz Kicinizmi kalkti"..Evet haklisiniz..Bizim "Donerimiz" meshur bu aralar sizin "Donmeler"iniz.."gote" ye alternatif cok bizde..Buyrun Size Nazim verelim;buyuk gelirse alin bir Ahmed Arif..Sanatin ve sanatcinin kalite farki bu.."irk"cilik degil.."silah" "sanatin degerli bir ogesi..Soguk Demir,Soguk Kalem.."sicak"mi..O tutan ele bagli..Oldurur/Yasatir..Bu Sanattir..Ve evrenseldir..Ulkesi disinda calisan cok insan gordum..Her irk ve meslekten..Bende ulkemin disindayim..Afrika nin iclerinde bir yerlerde hayat vermeye calisan..Vatan hayiniyim yani..
Kalin saglicakla
Ersal Demir
Cotonou/BENIN
ersaldemir tarafından 11/11/2008 3:05:00 AM zamanında düzenlenmiştir.