- 1169 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Yolu Olmalı ?
Son günlerde bir tartışma var hepimizin bildiği ve her görüşten insanları bir araya getiren ADLİİ TIP RAPORLARI ve o zatın söylediği söylemler. “Regli olmuş bir kızı sekiz yaşında da olsa evlenebileceği, yetmiş sekiz yaşındaki bir adam ile”
Bu konu günlerdir basın yayın programlarında, evlerimizde, sokakta, çevrede v.s her şekilde konuşuluyor ve konuşulmaya da devam edecek ve yetkililer de ne kadar büyük bir yanlış yaptıklarının bilincine varacaklardır.. Buna olan inancım, bir kız çocuğu annesi, bir kadın ve her şeyden önemli bir insan olarak devam ediyor
Yalnız gözden kaçırdığımız “ Bizim toplumumuzda olmaz “ dediğimiz ensest ilişkiler ise çok daha fazla canımızı yakmaya başladı. Babası, abisi, amcası, dayısı, kuzenleri v.s tarafından tecavüz edilip ya da taciz edilip sonrasında hamile kalan ve aile şerefini ( nasıl bir şeref ise ben bu şerefi anlayamadım) kurtarmak için küçücük kızlarımızın öldürülüşleri ya da sokaklara düşüşü tam bir ateş gibi düştü yüreğimize.
AKP’li bir bayan millet vekilinin yaptığı araştırma sonucunun ne kadar korkutucu olduğunu hepimiz duyduk, Tam bir umut ışığı doğdu derken birden o bayan milletvekilinin anında susması bizleri biraz daha karamsarlığa itti.
26 yaşında bir bayanın 12 yaşında iken babası tarafından tecavüz edilip, hamile bırakılması ve sonucunda doğum yapıp o çocuğu ölüme terk edilişi tam bir ibret belgesi olarak çıktı karşımıza. Baba önce kendisi tecavüz edip, ardından başka kişilere kızını pazarlaması dünyada güvenilecek hiç kimsemizin kalmadığının en basit göstergesi oldu. Bir de suçlu olan o küçücük kızımızmış gibi toplumdan itilişi ve biraz daha çamura gömülüşünü hepimiz izliyoruz.
(Burada verdiğim örnek çöl fırtınasında küçük bir kum tanesi gibi adeta)
Bir ülkenin yıkılışı ne yazık ki toplumsal ahlakın çöküşü ile başlar ve bizler de toplumsal ahlakı çökerttik ve hiç birimiz de gerekli önlemlerin alınması konusunda hiçbir baskı yapmıyor “ Kol kırılır yen içinde kalır” misali susuyoruz.
Konuyu çok fazla uzatmayacağım. Ama en azından eli kalem tutan, dili söz söyleyen, gözleri gören, kulakları duyan, düşünen ve üreten bizler bu insanlık dışı olaylar karşısında yazı yazarak, söz söyleyerek, gerekli yaptırımların en ağır şekilde verilmesini sağlamalıyız.
Bunu nasıl yaparız bilmiyorum ama bir yolu olmalı. Çünkü her geçen gün biraz daha karanlıkların, içine sürükleniyoruz.
Saygılar dostlar
Onurumsun - Türkan DİNÇER
_______________________________________________________________________
13 Nisan 2008 / 13:50
TBMM Dilekçe Komisyonu Başkanı AKP İstanbul Milletvekili Alev Dedegil, ensestin (aile içi cinsel ilişki) Türkiye’de oldukça yaygın ve trajik hale geldiğini, acil önlem alınması gerektiğini söyledi. Dedegil, kadından kadına yönelik şiddeti de araştıracağını, annesini öldüren Başak Aydıntuğ başta olmak üzere birçok kadın ile cezaevine gidip görüşeceğini söyledi. SABAH’ın sorularını yanıtlayan Alev Dedegil, İstanbul İl Teşkilatı tarafından düzenlenen bir konferans sırasında ensest ile ilgili soruların yer aldığı anket formunu yaklaşık bin kadına dağıttıklarını ve ortaya çıkan sonucun kendilerini çok şaşırttığı söyledi.
ÖRTÜ KALKSIN
Sonuçları spekülasyona yol açacağı için vermek istemeyen Dedegil, "Trajik bir sonuç çıktı. Ensestin yaygın boyutta olduğunu gösterdi. Kadınlar formu doldurduktan sonra küçük kâğıtlara yazılmış notları elime sıkıştırıp yardım istedi. Bu notlarda, kayınpeder, kardeş, baba ve dedeleri tarafından taciz edildiklerini belirtiyorlardı" dedi. Ensestin üstündeki örtünün kaldırılması halinde kötü bir tablonun ortaya çıkacağını belirten Dedegil, "Kapsamlı bir araştırma yapmak ve sorunun çözümü için adım atmak istiyorum" dedi. Sadece erkeğin kadına uyguladığı şiddeti tartıştığımızı belirten Dedegil, şunları söyledi: "Ancak kadından kadına yönelik şiddetin boyutları erkeklerinkini de geçiyor. Bir saha çalışması yapacağım. Annesini öldüren kızlar, Afyon’da kayınvalide ve kayınpederi vuran gelinler ile cezaevine gidip görüşeceğim. Onları bu noktaya getiren şeyleri araştıracağım."
images.google.com.tr/imgres?imgurl=www.ankarahaber.com/images/news/6839.jpg&imgrefurl=www.ankarahaber.com/news_detail.php%3Fid%3D9083&h=211&w=320&sz=14&hl=tr&start=126&usg=__ZrKst6ct2iET9hHxH9jlKDA125o=&tbnid=7WxbxBLr-YdcxM:&tbnh=78&tbnw=118&prev=/images%3Fq%3Densest%2Btecav%25C3%25BCz%26start%3D108%26gbv%3D2%26ndsp%3D18%26hl%3Dtr%26sa%3DN
YORUMLAR
İnsanlarımız nereye kayboldu böyle..hani bir selam dökülürken dilimizden gözlerin parladığı,kaybolduğumuzda yolumuzu tarif eden amcalarımız,trafikte yol veren zarif kardeşlerimiz...bir kahveyle kırk yıl unutmadıklarımız...nerelerdesiniz insanlarım..nerelerdesiniz...kimler bağlı tutuyor ki gelemiyorsunuz?..
..........ÇOK GÜZEL ............
T...................................S
E...............*...................A
B...........*...*...*...............Y
R...........*...*....*..............G
İ............*...*...*...............I
K.............*..*..*................L
L................*...................A
E................*...................R
R................*....................
..................*....................
.........TEŞEKKÜRLER.............
Bir ülkenin yıkılışı ne yazık ki toplumsal ahlakın çöküşü ile başlar ve bizler de toplumsal ahlakı çökerttik ve hiç birimiz de gerekli önlemelerin alınması konusunda hiçbir baskı yapmıyor “ Kol kırılır yen içinde kalır” misali susuyoruz.
....
Yazınızda alıntı yapmak zorunda kaldım, ama sorunun cevabını yazınızda vermişiniz zaten.
Uygun görürseniz bende kendi fikrimi ifade etmek istiyorum,
'' Bir insan her şeyini yitirmişse '' yapabilecek hiç bir şey kalmamış demektir.
Belki olayın içeriği farklı ama istanbul da yaşayan ve büyük üretici olan bir çok şirket sahibinin 15 yaş grubuna ait kız çocukları ile resmi nikah olmadan yaşadığını biliyorum.
Tabi ki firma ismi vermem ahlaki olmaz ama özel olarak hangi firma sahipleri olduğunuda açıkça ifade edebilirim. Ve bahsettiğim kişilerin hepsi içimizde yaşıyor ve büyük işletme sahibi kişiler. yaş ortalamaları ise 50 yaşın üstünde..
Bu bahsettiğim firma sahiplerinden üç kişiyi tanıyorum ve hepsinin hayatında aynı alışkanlıklar mevcut.
üç yada dört insanla beraber yaşamayı istiyorlar ve yaşamak istedikleri kızların yaş ortalamaları ile kendi yaş ortalamaları arasında 50 yıl gibi korkutucu bir uçurum var.
dediğim gibi bir insan her şeyini kaybetmişse yapılabilecek fazla bir şey kalmamıştır.
Saygı, sevgi, dostlukla kalın...
Eğitim diyoruz evet eğitim şart. Ama ne yazık ki, en büyük hakkımız olan eğitim hakkımız elimizden alındı, alınıyor ve alınmaya da devam ediyor. Ekonomik şartlar, kız çocuklarına bakış açısı ve ailelerin artık karnını bile duyuramayacak şekilde yoksullaşması ve üstelik o da yetmiyormuş gibi bu günde OKUL AİLE BİRLİKLERİNE gönderilen yakıt paralarının velilerden alınmasının istenmesi, bundan sonra çok daha eğitimsiz bir toplum olmaya mahkûm ediyor bizleri.
Nasıl olacak ve devlet SOSYAL DEVLET olma görevini ne zaman yerine getirecek. Onların bu görevlerini yerine getirecekleri yok, bunu biliyoruz ve bile bile de " ALIŞTIK ARTIK" deyip hala oturuyoruz.
ALIŞMAK bir topumun bitişinin başlangıcıdır keşke bu gerçek unutulmasa.
onurumsun tarafından 11/4/2008 7:44:43 PM zamanında düzenlenmiştir.
duyarlılığınızdan dolayı kutluyorum. ..inanın bende bu ahlaksızlıkları kınıyorum izlemek istemiyorum izleyemiyorum içim sızlıyor iğreniyorum yapılması gereken tekşey eksiğimiz olan eğitime yönelmeli yöneltmeliyiz ...kaleminiz daim olsun iyiki siz ve diğer yazılarını okuduğum duyarlı rakadaşlarımız varsınız devam edin lütfen saygılarımla ..
bu gerçekten bir trajedi...
eşimin kardeşi pskolog doktor.ve aile içi tartışmalarımızda birgün dedi ki
"ağabey bilmiyorsun aile içinde,kardeşlerin kuzenlerin hem şiddet içerikli hem kendi istekleriyle oluşan böyle çok ilişkiler var"
inanmadım daha doğrusu inanmak istemedim..
daha sonraki yıllarda
bu aile içi cinsel taciz ve istismar konularıyla ilgili çok şeyler öğrendim...
ne yapabiliriz
sağlam bir eğitim
ve çocukları küçük yaştan itibaren o günah bu yasak şu ayıp demeden bilinçli bir şekilde eğitmek gerekir diye düşünyorum..
kırsal kesimde ise durum daha vahim...
töre cinayetleri falan...
bu konuda yapabiecek pek bir şeyimiz yok doğrusu..gazete okumazlar tv seyretmezler.aksine tv seyretseler daha farklı etkilenirler...
mevla kayıra demekten başka şansımız yok...yinde her platformda dile getirmeye inandıklarımızı söylemeye devasm edeceğiz belki bir ışık olur...
kutlarım gündem belirleyen bir yazı ve can alıcı...bu toplumun gizli ve kanayan yarası...
yüreğine sağlık dost yazar.
TV de o rezil adamı görmeye dayanamıyorum ve hemen kanal değiştiriyorum.
Ensest ilişkiler toplummumuzda gerçekten çok fazla yaşanıyor.
Abi-kardeş
Enişte-baldız
Damat-kaynana bol miktarda var örnekleri
Bu nasıl önlenir ?
Bence önlenemez....
Abi - kızkardeş vakaları aile içinde çok küçük yaşlarda oluyor.8-12 yaşları arasında çoğunlukla.
Anne babalar işte çalışıyorlar evde kardeşler...
Ortam çok uygun yani.
12 yaşlarındaki bir oğlan çocuğunun tam erotizm hayellerine başladığı ve sex filmlerine gitmeye başladığı bir zaman bu.
Çok tehlikeli bir zaman yani ve evde bir kızkardeşi var.
Çalışan anneler daha doğrusu kadının çalışmak zorunda olması da ensest ilişkilerin artışında rolü var evde anne olsa abi kardeşine sulanmaz bence
Değerli Dostum
İnsanlık ölüyor asalet ölüyor,akıl mantık, yerini cehalete bırakmış,toplum hızla bilgisizleştiriliyor, yoksullaştırılıyor köle durumuna getiriliyorve bu yolla gencecik bedenler sömürülüyor, beyinler yıkanıyor
Atatürk Türkiyesinde o kadar utanç veren İnsanlığı yerin dibine vuran o kadar çok vahim, çirkin yüz kızartan olaylar varki inanın gönül dostum dudak uçuklatan cinsten
Cinselliğini rahat yaşamayan kapalı toplumlar sapık ve gizli yollara baş vuruyorlar , duyguların bastırılması , insanları başa , başka yollara , cinsel tatminlere itiyor
Tam bu sırada HÜSEYİN üZMEZLER GİBİ ASALETİ TİĞNİYETİ BOZUKLAR DEVREYE GİRİYOR, Müslüm gündüzler Ali Kalkancılar ,Fadime şahinler cübbeli Ahmetler devreye giriyor.
Evlenemeyen cahil kesim özellikle kızlar bu tür hurafelerden medet bekliyor, büyü var diyorlar büyüleri çözmek için yatmayı teklif ediyorlar, cahil halkı kulaktan dolma hurafe yalanlarla cinsel isteğe zorluyorlar
Enses ilişkiye,oral ilişkiye, daha başka ilişkiye zorluyorlar
Pervasızca sapık düşüncelaerini yerine getiriyorlar, düzende onları koruyor her yerde adamları var
Kendi pisliklerini ne yapıp yapıp ört bas etmeyi biliyorlar sonra sütten çıkmış ak kaşık gibi, halkın yüzününe baka biliyorlar bunlar pişkin suratlar, bunlarda ar namus vicdan yok, şeytani olgular üzerine din iman deyip gencecik bedenlerini kendi zevkleri için çekinmeden kullanıyorlar sonra gidip Adli tıptan temyiz raporu alabiliyorlar
Size konunuz gereği bir örnek vermek istiyorum, bir arkadaşıla dini konulardan sohbet ediyordum bir gün bana Cemal bey dedi ben eşimle rahat ilişkiye giremiyorum sevişemiyorum neden dedim bir rahatsızlık var ise muhakak doktora gidin, bu tabiyetin kanunu olması gereken şeyler insanların doğal temel ihtiyaçları, kadın içinde erkek içinde geçerli hayır dedi doktorluk bir şey yok ee dedim o halde sorun ne , eşim dedi benimle yattığı zaman bir beyaz uzun tesedür entari yani gecelik giyiyor sadece ilişki kurman gereken bir yerden delik açmış tenim tenine değmeden oradan ilişki kuruyorum , abdesi bozuluyormuş annesi kıza öyle aşılamış vücut hatlarını kocan görmesin çok günah, sadece ihtiyacınızı gideri o da İslamiyet adına çocuk yapmak için serbesmiş,, eşimde bende sevişmek istiyoruz lakin Kızın Annesi kızın kafasına bu söylemi yerleştirmeyi başarmış bu durum bizi boşanmaya götürüyor dedi
Gerdek gecesini dahi bu şekilde yaşadık, utanıyorum Ailemede söyleyemiyorum
Gönül dostum böyle çirkin kanı var bunu bir çok indsan yaşıyor sanırım fakat ayıp maskesi altında kimseye anlatmıyor sorunlarını paylaşmıyor
İşte Türk kadınının aydınlanmasını istemeyen beyni sulanmış bir akım var,Anne kız haydi Okula deselerde, kapalı toplumlarda sapık düşünceler revaçta , bunu başta kadınlardan sorumlu Devlet bakanımız da biliyor bunlar bir yerlerden icazet almadan Ulemalarına danışmadan açıklama yapmıyorlar
ÇOCUK ESİRGEME KURUMLARINDA CİNSEL ŞİDDET HAT SAFHADA,buna erkek çocuklar dahil
Evet bir yolu olmalı İnsanlık ölmememeli Aydın türk kadınına düşen görevler var kapalı toplum kadınlarına kızlarına ön ayak olamlılar aydınlatmalılar Tıpkı Cesur yürek Türkan Dinçer gibi asaleti sağlam bilge Aydın Atatürkçü çağdaş kadınlara ihtiyacımız var Halkın içindeki bastırılmış gizlenen sorunları çekinmeden anlattığınız için sizi saygı ile selamlıyorum, Sizi yürekten kutluyorum
Bu toplum Aydın olmak zorunda cehalete sürüklemeyelim kirli ellere kadınımızı kızı mızı bile bile emanet etmeyelim
Kadını erkeği kim yanlış yaparsa lütfen eleştirelim, bir yazı deyip geçmeyelim o yazılan her arif yazı kulaktan kulağa yayılır, toplumumuz arasına bir güneş gibi yayılır
İyiki Türkan Dinçer diye bir gönül dostum saygın seçkin yürek tanımışım, umarım Aramızda üzerindeki ölü toprağını kaldırarak nice nice Türkan Dinçerlerin çoğalması dileği ile şükranlarımı arz ediyorum Saygı minnet duygularımla selamlıyorum Güzel dost
Saygı ile
_____Şair 67_____
ALİ CEMAL AĞIRMAN
Bilmiyorum,günlerdir iğrenç,''insanlık'' dışı şeyler oluyor,ve ben okumaya dayanamıyorum.Utanıyorum.Kırılıyorum.
ya bunları yaşayan ve yaşatılan insanlar ne haldeler !
Ahlaksızlığın diz boyunu aşması günümüz insanını düşündürüyor mu acaba? Neden diye soruyor mu?..
Bu sabah ilk yazıları okurken,Özden Horan hanımefendinin sayfasına geldim,makalesi ve şiiri tam da sorularıma cevaptı...
Kendini sorgula ey insan oğlu, ey toplum,ey aydınlar,ateşten gömlek biçiliyor her gün bedenlerimize.
Ne zaman hayatımızı tam hakkettiği değerlerde yaşamayı öğreneceğiz.Ne zaman insan onurumuzla hayatımızı yaşayıp yaşatacağız...
Ne zaman cehaletin dişlerini eline verip göndereceğiz..
Ne zaman kanunlarımızı yasalarımızı uygulamayı öğreneceğiz.
İnanamıyorum şu günlerde gündemi meşgul eden konuların yüzsüzlüğüne..Yüzsüzlere fırsat veren zihniyetlere....
Her konuda ki gevşekliğimize inanamıyorum....İnsan demeye utanıyorum bunlara...
Türkan hanım paylaşımınız için sağolun..