- 1687 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Dilini eşek arısı soksun
Ben işte onunla ilgili bir anımı anlatacağım,
……Mevsim bir yaz ayı idi sanırım aylardan temmuz falan olsa gerekti bizler o gün, deniz kenarında bulunan bir yazlıktaydık, ve o gün oldukça keyfli geçmiş olan denize gimemiz yüzmemiz eğlenmemiz bitmiş ve artık evde bir ikindi keyfi başlamıştı.
………Evden denizin üstüne doğru uzanan denize nazır balkonda oturuyorduk
…… Ailece orada toplamıştık ve o gün bizde bir misafirimiz vardı ve kendisi Kayseri’ den yanımıza birkaç günlüğüne tatile gelmişti.
…..Misafir o gün marifetini göstermiş ,bizlere bir Kayseri mantısı yapmıştı,yaptığı mantıda mantıydı ama görüntüsü bile insanı yemeye çekiyordu,hani derler ya “Yemede yanında yat”öyle birşeydi mantı,üzerinde bol tere yağlı sarımsaklı biberli yoğurdu dolaştırılmış kitaplarda görünen resimler gibiydi.
…..Neyse uzatmayalım hepimiz başına toplandık ve iştahla yemeye başladık öyle yiyorduk ki sanki “yangından mal kaçırır gibi”yiyorduk.
…..Bulunduğumuz yer yazlık olduğu için etraf yeşillik ve ormanlık bir bölge ve arıların çok olduğu bir
yerdi,arılar da en az bizim kadar iştahlı,fırsat buldukça onlarda mantıya saldırıyorlardı.
…Nasıl olduysa oldu,birden dilim şişmeye başladı,artık yemeyi falan bırakmıştım mantıya konan arı boğaıma kaçmış ve dilimi sokmuştu nfes alamıyordum ve nerdeyse boğulacaktım neyseki çabuk davrandılar ve beni bir arabaya atıp hastaneye yetiştirdiler de boğulmaktan ve ölümden kurtardılar.
….dilim daha fazla şişip,nefes borum daha fazla tıkanmadan kurtulmuştum.
Allah’a şükürler olsun.işte böyle demek ki boşa demiyorlar halk arasında“DİLİNİ EŞEK ARISI SOKSUN”diye ve ben de onu yaşayanlardandım.
....Gerçi dilini eşek arısı soksun aslında başka bir manada kullanılır ama benimkisi sivri dillilikten değil,aç gözlülükten olmuştu.
A.Yksel Şanlıer
3 Kasım 2008
ANTALYA
YORUMLAR
Allah ömür versin...........gülmekten bi hal oldum..........aklıma benim de arılarla ilgili bir anım geldi.........çok uzun koccaman uzun yıllar önce köyde benimde dudağıma konmuştu arının uyank tiplilerinden biri..........ağlayıp bağırıyordum babaannem de şekerleri ayıklıyordu bana yediriyordu sanki şekerle şişlik geçecek dilim tatlı üstü duman altı.........kafamdan artık dumanlar çıkıyordu..........
mantı:((((((((((gece gece acıktım:(((((((
daim olsun kaleminiz...
Bazı şeyleri yaşayarak yorumlamak bu olsa gerek. Tecrübe de böyle birşey. İnsan, yaşadıklarını daha güzel dile getirerek anlaşılır kılabiliyor ve karşısındaki kişi de kavram karmaşasına girmeden kavrıyor,öğreniyor.
Kaleminize sağlık dostum. Kaleminizin mürekkebi tükenmesin, diliniz arı darbesi görmesin birdaha.
selam ve saygılarımla.