Gidişat iyi Değil
Bu devlet, devlet olsaydı yöneticilerinde vizyon olsaydı, 30 yıl boyunca bu sorunun çözümünü tehir edilirmiydi..Başka işimiz gücümüz mü yoktu? Ekonomik ve bilimsel kalkınmada bizimde payımız yok mu? yoksa. Dedikoduyla devlet idare edilmiyor efendiler. Kanunlarla devleti koruyabilirsiniz ama kalkındıramazsınız. Bu sorun 2000 ‘li yıllarda kalmalıydı. Günümüze kadar gelmesi bu millete zulümdür.Yeterince konuşuldu ,tartışıldı olgunlaştırıldı. Çözümü hafif ve açık dünya ölçeğinde uygulaması var.Biz hala varıdır- yok mudur demagojisini yapıyoruz.Haksız yere devletin eylem planını yavaşlatıyoruz Kaç yıldan beridir devletin Kürtçe TRT kanalı hazırlığı var, eyleme geçilmiyor dillerin özgürlüğü ve isteyenlere tercihli yabancı dil eğitimini verme imkanı, hoş görü ve demokratik haklar, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, Kopenhag kriterleri ki bunları devletimizin taahhüt ettiği kriterlerdir, bunlarla mücadele ediyoruz yani bir tezat bir çelişki var.
Bir de etrafı yoklayanlarımız var, şunun bunun peşinde tevatür arıyorlar: Hele bakın kendini ifade eden, doğruları dile getiren,bizi eleştiren birileri yok mu? bu yasalar değişmeden bir kaçını daha hapse atalım diye düşünüyorlar.Halbuki, hapse atınca insanı asalak yapıyorsunuz, gereksiz yere kahramanlaştırıyorsunuz,köreltiyorsunuz, devlete yük ediyorsunuz.. Umurunuzda değil maalesef ama vatandaş bunun farkında olup artık huzur istiyor, mutluluk istiyor, zenginlik istiyor, barış istiyor. Göz yaşı ve sıkıntı istemiyor.Artık sağ duyulu davranın kargaşanın önünde durmanın zamanıdır, engelleyin bazı siyası hareketlerin oyununa gelip mahkemelerde onlarla hesaplamaktan vazgeçin yoluna. Bazı oluşumlar küçülme trendine girmiş gittikçe ufalıyorlar.
Ama çocuklarımıza ilgi ve eğitim verin, onları kucaklayın ,onlara sahip çıkın, onları rencide edici laflar etmeyin, onları kullananlar anne babalardır. Allah göstermesin burayı Fılıstine çevirdiler yahu!.. yazık günah…Bir de öğretmenlerimizi kazanalım önemseyelim yetiştirelim insan sever yapalım kendilerini insan hakları konusunda aydınlatalım.bu konuda Milli Eğitim Müdürlüğünden ve Valilikten bir beklentimiz olsun.
Bunları kaleme almazsam beynim çatlayacak.Ben bu ülkenin ender evlatlarından bireyim bu millete hizmetim var,minnetin var yazık değil mi? birileri umursamasa da bu millet adına ben üzülüyorum. Ha diye insan yetişmez ki.ayrıca doğruları dile getiriyorum
Hakikat şu ki,hangi kavga olursa olsun, ne kadar uzarsa uzasın sonu barış ile biter.Bu militarist yaklaşımla Türkiye’me huzur gelmez.
Bu gençliğe dini, diyaneti, vicdanı, imanı, İslam’ı ve insaniyeti öğretmemiz gerek. Hala da geç değil engel olan varsa halkımıza deşifre edelim. ya disiplinle görevden alalım yada sandığa gömelim.Gelin bu sefer benim dediğim gibi olayları değerlen dilerim olmaz mı? az bir sıkıntı çekeceğiz belki çünkü savaş parayla olduğu gibi barış da paralıdır hatta daha pahalı olabilir ama yatırımın en hayırlısıdır. İnanın uzun vadede kazanacağız buna herkes emin olabilir.
E.KAYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.