Yaşamında öteki kişilere ulaşabildiğin anlar, bir ormandaki kuş ötüşleri gibi olacak... uzaklardan gelip geçerken, kısacık bir süre yapraklarda yankılanacaklar o kadar. orman bütün sessizliğiyle yine yalnız duracak orada... ı.kant
ben masumum
ben masumum

el ele şiir dostları saygıya yürüyelim.

Yorum

el ele şiir dostları saygıya yürüyelim.

48

Yorum

0

Beğeni

0,0

Puan

3912

Okunma

Okuduğunuz yazı 2.11.2008 tarihinde günün yazısı olarak seçilmiştir.
el ele şiir dostları saygıya yürüyelim.

el ele şiir dostları saygıya yürüyelim.


öncelikle merhabalar.şimdi bir yazı yazacağım pek imlâ falan olmayacak. bu yazıma ve kendime ya da size saygısızlığımdan değil.
çok güzel bir edebiyat sitesinde şiirlerimizi değil aslında hayatımızı paylaşıyoruz hiç tanımadığımız insanlarla.bu benim için çok değerli.hani bazen iş güç bırakıp dostların şiirlerini okuyorum.bazen şairle ağlayıp bazen gülüyorum.ama hiç hazmedemediğim bir konu var ki dün ki (KYRİE HANIMIN)günün şiiriyle başladı bu duygu yoğunluğu bende.bir şiir okudunuz beğenmediniz ve eleştirdiniz buna hiç bir sözüm yok.saygı ve sevgi içinde söylenecek tek cümle bunu açıklar.sevgili şair şiirinizi beğenmedim.aslında hiç yorum bile bırakmayabilirsiniz.fakat bıraktınız amenna.
neden tanımadığımız insanların duygularını hiçe sayarak onları yerden yere vurmak geçer kimilerinin içinden.polemiklerin bir kazancı mı var yoksa?hiç sanmıyorum.ben şiir okuduğum zaman şiirin içine giremediysem şayet yorum yazmak istemem.beğendiğim şiirlerde de belki şairin tüm hislerini anlayacak yorumlar bırakamam ama bana şiirin hissettirdiklerini yazabilirim.

şair klavye hatası yaparak yanlış yazmış olabilir bazen hepimizin başına geliyor bu durum.özel bir mesajla bu şaire iletilebilir.veya şiiri sevdiniz ama bir bölümü anlamadınız şaire sorun bence.bunu yapacak kadar aptal mıyım diye düşünmeyin.bunu yapacak kadar cesur olun.tabi ki eleştirin ama edebi anlamda.biz eleştirmen değiliz biliyorum ama şairlerin şiirlerinin değerini eleştirmenler değil okuyucular verir.


sanatı seven insanların duygusal bağlamda daha ince olduklarını düşünürüm ben.verilen özel seçkilere sıra gelince arkadaşlarımızın şiirlerinin buna layık görülmesi beni sevindirir.kendim almış kadar hemde.karşımdaki insanın gülümsemesi beni de gülümsetir.ağlamasının ağlatacağı gibi.

yüreği güzel olduğuna inandığım tüm şiir dostlarına bir çağrım var.gelin bir düşünün.söylediğiniz veya yazdığınız küçük bir cümleyle bir kalp mi kırmak istersiniz, yoksa güzel anlamlı bir cümleyle karşınızdakini gülümsetmek mi?
hepinizin verdiği cevabı duyar gibiyim ki eğer duyduğum doğruysa çok teşekkür ederim.
saygı duyalım birbirimize sevmek zorunda değiliz.hoşgörü ağaçlarımızın dallarının heryere ulaşması dileklerimle.

’Sabır önceleri insana zehir gibi görünür, fakat bunu huy edinirsen bal olur. ’


saygılar tüm şiir dostlarıma.




Paylaş:
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 
El ele şiir dostları saygıya yürüyelim. Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz El ele şiir dostları saygıya yürüyelim. yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
el ele şiir dostları saygıya yürüyelim. yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
oktayzerrin
oktayzerrin, @oktayzerrin
22.12.2009 03:27:10
merhaba...ben de kendi payıma düşenleri aldım sayenizde, çok teşekkürler efendim, kutlarım bu duyalı tavrınızı ve anlamlı yazınızı...sevgi ve saygımla, selamlar...
**Havin_**
**Havin_** , @--havin---
9.5.2009 10:05:51
Acaba sadece şiirleri övmekten mi geçiyordur en güzel yorum.Asla!!! Ve yapmayın lütfen alın pembe gözlükleri takın diyorsunuz çamura da güneşe de aynı yerden bakın yani.Reva mıdır? Kaç - kaç tanesinde düşünmek mümkündür fedayiliği!!!Eğer şiir olsun diye yazılıp bırakılıyorsa neresine yaşanmış diyeyim.Dalga geçiyorsa şiirselliğimle saygı mutlaktır ancak eleştirinin de adabı bilinir diye düşünürüm..Cürmü aşmamak gerek elbette ancak şiir için sadece "şiir" için susmak yazığı olur ruhun..Burda kimsenin gelmişi geçmişi yerilmiyor ki..Sadece şiire verdiği önem yüz üstü oluyor.. Bir şey olacaksa direnir, emin olun ki direnilince bir şey oluyor..Kaç tanesi yol aldı biliyor musunuz? Kaç kalbi perişan eyledi zaman? Haberiniz yok!!! Konuşulmalı..Yüksek sesle..Hain gözlerle susulmamalı asla..Sen konuşunca ben görücem, oturup kendi kendime hayal kurunca değil...

Yol yordam mevzusu..Bilinince ne âlâ..Bilmeyen de bilene dek bilememezlik eyler artık...Mutlaktır sonu..

Sevgimle..
kardelen1
kardelen1, @kardelen1
23.12.2008 17:39:09
Merhaba
Şiirle uğraşanların en sevdiğim yanlarıdır hassas olmaları. Böyle olmasalar nasıl dökebilirler ki yürek seslerini klavyelere, kağıtlara. Eleştiri güzeldir , yıkıcı olmadığında. Yapıcı olmanın en büyük faydasını , bizlere de yapıcı olunduğunda anlarız. Güzel bir konuya değinmişiniz, kutlarım.
ben masumum
ben masumum, @benmasumum
3.11.2008 23:29:39
teşekkürler kemter.
beğenilerin eyleme dönüştüğü gün daha mutlu olacağım.
saygılar.
kemter
kemter, @kemter
3.11.2008 22:37:40
edeb ya hu der debi bilenler. dediğiniz gibi sabır acı ama meyvesi tatlıdır. kuranda kurtuluşa erenlerin birbirlerine sabrı tavsiye edenlerin olduğunu söylemiyor mu. üstad hazretleride edib edebli olmalı demiş. tebrik ederim yazınız için güzel, iyi ifadelerinden önce faydalı bir yazı demek isterim. saygılar efendim.
ben masumum
ben masumum, @benmasumum
3.11.2008 15:46:38
:))
galatasaray(nickinle hitap ediyorum),ya çok teşekkürler.tüm yazdıkların için.gülümsettin beni ve mutlu oldum.herkesle iyi geçinmek isterim sen de o arkadaşlarımın arasında olduğun için memnun oldum.
saygılar.
galatasaray
galatasaray, @galatasaray
3.11.2008 15:27:34
kareşim umarım kardeşim dememde bir sakınca yoktur bu yazından ötürü seni kutlamak için bunu yazdım çok haklısın
zaten yorumlara bakarsak bazıları hariç şiiri okuduğumuzu beyan etmek için yazılmış yorumlar olduğu belli oluyor her kes yazılan şiirden bir yada iki kıta alıp altına da kendi demek istediğini yazıyor o da ya yüreğine sağlık ya da kutlarım oluyor çünkü insanlar şiir olumak için bu siteye giriyor güzel bir birliktelik olmuş oluyor seninle yeni tanıştık iyi anlaşacağız
bu yazdıklarını şiir dostlarım adlı şiirimde yazmıştım kutlarım umarım her şey gönlünce olur sevgiler sen masum değilsın çok akıllısın
ben masumum
ben masumum, @benmasumum
3.11.2008 14:26:14
gelin lise bitirmiş nickli arkadaşıma, Şaban bey'e, kardanadam'a, Özlem ablama, ve nerimanK arkadaşıma hem yazdıklarınız için hemde sayfama onur verdiğiniz için teşekkürlerimi sunuyorum.
nerimanK
nerimanK, @nerimank
3.11.2008 14:07:34
çoktandır dile getirmek isteyipte bir türlü fırsat bulamadığım konuyu dile getirmenizden dolayı sizi kutlarım.evet,eleştirinin hertürlüsüne açığımdır ama bu eleştiri şairi körleştirmemeli,yapıcı,aydınlatıcı olmalı.bu siteye üye olmadan önce başka bir siteye şiirlerimi kaydediyordum ama öyle yorumlar aldım ki,beni tanıyıpta o yorumu okuyanların kafasında binlerce soru işareti olmasaına sebep olabilecek cinsten yorumlar yazılmış.eşim okusa kesin beni boşardı. :) .şiirlerimin çoğunu o siteden silmek zorunda kaldım.yorumda; yapıcı da olsa,yıkıcıda olsa birazda yoruma benzemeli.yorum yazıyorum diye ,ilanı aşk etmek,kalp kırmak ,şairi küstürmek(şiir yazmaktan soğutmak) en kibar şekliyle ,bence ,çok afedersiniz densizlik den başka bişey değil.saygılar.
cemrece
cemrece, @cemrece
3.11.2008 13:33:47
Ne güzel bir konuyu dile getirdin ve haklı olarak güne geldi..
Geldiği de çok iyi oldu bu sebeple daha çok arkadaşlara ulaşacak...yazdıklarınızın hepsine katılıyorum, yorumlar da çok bilgilendirici...

Tebrik ederim ve hoşgörünün elden bırkalımayacağını ben de temenni ediyorum...

Sevgi ve selâmlarımla...
kardanadam
kardanadam, @kardanadam
3.11.2008 13:10:58
Sevgili arkadaşım
aynı duyguları ve etiği paylaştığımı gördüm yazınızda
ve çok mutlu oldum. Kyrie Rumuzlu şairin şiirlerini okurum
2 yıldır birçok şair gibi yüzünü bile bilmem ama şiirleriyle
gönül bağı kurduk dost olduk. Ben de eleştiriyi hazmedemedim. Keşke biraz daha etik ve yapıcı olsaydı
hani illa yapılacaksa
Hepimiz hatalar yapabiliriz. Bulvarda yürürken ağaca bile çarptığımız anlar olur dalgınlıkla. Ama bir hata görüldüğünde
bunu söylemenin yolu büyük bir hata olmamalı.

Kalemine sağlık dostum
o güzel yüreğinle bir kez daha hoş geldin aramıza

sevgilerimle


Şaban Aktaş (Homerotik)
Şaban Aktaş (Homerotik), @saban-aktas-homerotik
3.11.2008 12:03:16
Sendeki sabır dağları deler,bazılarındaki sabırsızlık da beni deli eder...Ah şu hep kendini beğenmişlik duygusu olmasa insanlarda.Bazıları düz yolda sivri bela gibi çıkıyor önünüze.Son örneğini dün yaşadım....demiş ki <<..iyi ki insan yemiyorsunuz, yeseydiniz midenize otururdum.>> insan oturacağı yere de dikkat etmeli biraz değil mi...

saygılar şair değerli görüşleriniz var, hiç biri yabana atılmaz.


Şaban Aktaş tarafından 11/3/2008 9:45:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
gelin lise bitirmiş
gelin lise bitirmiş, @gelinlisebitirmis
3.11.2008 11:04:02
kutlarım.



sağlıcakla kalın
bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşcesine.
ben masumum
ben masumum, @benmasumum
3.11.2008 09:43:54

tebessüm herşeyin güzel olmasını sağlayacak hazine.insanlar hazinelerini paylaşmalı ki daha da değerli olsun.teşekkür ederim.hakkıyla adalete boynumuz kıldan ince kesip atabilirler.
saygılar.


ben masumum tarafından 11/3/2008 10:10:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
lazuşağı
lazuşağı, @lazusagi61
3.11.2008 09:15:15
Sevgili Arkadaşım Edebiyat sitesi benim için ilk deneme buna benzer etkinliklerde ilk bulunuşum diyebilirsiniz.Sitede yapılanlar bir yarışmış gibi geliyor bana arkadaşlarımız daha iyisini yapmak için diğer arkadaşları geride bırakma yarışı içindeler. Arkadaşlarımız şiirlerinde eleştirilmek istiyorum diyolardır mutlaka ben istiyorum bu işi bilen arkadaşlar beni eleştirsinler ama onur kırıcı olmadan tabiiki. Bende bazı arkadaşların sayfalarındaki şiirlerini okuyorum hoşuma gidmeyen şiirler olursa mesela siyasi içerikli olanlar baştan anlaşılıyor zaten bitirmeden bırakıp ayrılıyorum. Bazı arkadaşların siyası dahi olsa sanat yapdıklarını düşünüyorum çünkü şiirleri insanı alıp bir yerlere götürüyor.
Bazı arkadaşlarda işte öyle böyle ne iyi nede kötü diye düşünüyorum mesela benim gibi,bazı arkadaşların şiirleri bazılar için güzel sayılmaz beğenenler beğendim derler illede herkesin beğenmesi şart değil eleştiri olabilir tabiiki ama iki siyasi lider bile bu kadar ağır suçlama yapmıyor daha bana olmadı ama olmayacak değil heran olabilir bazı klavye hatası ile imla hatasında özelden ikaz eden arkadaşlar oldu teşekkürlerimi sundum ve hatalarımı düzelttim. Bu sitede bir yarış yapmayıp yerli malı haftası gibi herkes ürününü aynı yerde birbiri yüzüne gülümseyerek sergileyemezlermi.
Yazınıza katılıyorum.Hele şu bölümü tekrarlamadan geçemiyeceğim...KARŞIMDAKİ İNSANIN GÜLÜMSEMESİ BENİDE GÜLÜMSETİR.AĞLADIĞINDA AĞLADIĞIM GİBİ.... Çok güzel kelimelerdi. Tüm arkadaşlarıma saygılar sunuyorum..
ben masumum
ben masumum, @benmasumum
3.11.2008 08:58:11
evet mor kelime oyunu.kelimeler yer değiştirince sende haklısın.

sürmelim,teşekkürler.
surmelim
surmelim, @surmelim
3.11.2008 04:11:58
el ele şiir dostları saygıya yürüyelim.
bencede .. biraz saygı lütlen..duyarlı yüreğinizi kutluyorum
Serdar Keskin
Serdar Keskin, @serdarkeskin
3.11.2008 04:04:05
Eleştiri yıkıcı olmalı yapıcı değil öyle ki yanlışları yıkmalı ve doğrusunu göstermeli eh buda her yiğidin harcı değil en azından benim değil...güzel bir konu seçmişsin ve güne gelmiş onuda tebrik etmek etmek gerek...
ben masumum
ben masumum, @benmasumum
3.11.2008 01:24:35
işte budur diyorum bende.aslında aynı düşünceleri paylaşıyoruz Cumhur bey.
teşekkür ederim.
Cumhur Karaca
Cumhur Karaca, @cumhurkaraca
3.11.2008 01:21:08
kişiye dair yapılan eleştiriye elbette bende karşıyım. kişilik haklarına saldırı olmadıkça, edebiyat düzeyinde bilgi derecesinde eleştiri olmalıdır. bunda alınacak bir durumda olmamalı.

bir şiiri ya da yazıyı beğenmediysem bunu belirtmeliyim. belirtmezsem ve bu belirtmenin dışında gönül okşayacak yorumlar yapılırsa, yazanı yanlış yola sevk edilir. ilerleme kaydedemez. iyi kalemlere ve edebi bulduğumuz eserlere kalkıpta kişiye indirgeme yaparak aşağılarsak bu da bizim yanlışımız olur. konu; " çok güzel olmuş, eline, kalemine sağlık" boyutunda olursa ve kendi yorum kaygılarımızı düşünerek gerçekleri örtbas edersek edebiyat çöplüğü oluruz.

dersenizki, bilen de bilmeyen de eleştiriyor; o zaman hak veririm. bahsettiğiniz şiirin altındaki yorumları okudum. sizde bu yorumlardan bazılarını kişiye saldırı olarak nitelediğinizden kaleme almışsınız. buna sözüm yok. size hak verebilirim. ama derseniz ki; " kimse incinmesin yorumlardan", o anda şunu demek gereği duyarım: edebiyat ciddi bir iştir. yineliyorum: kişiye saldırıya ben de muhalifim. ama eser irdelenmeli ve bu irdelemede bilgi sahibi kişiler tarafından yapılabilmelidir. burada kaç kişi var derseniz, çok az derim. o yüzden, bizler dahi önceki şiirlerimize baktığımızda kendimiz bile beğenmiyoruz. işte olması gereken. isterimki, şiirlerim edebi yönden irdelensin ve kusurlarım direkt yazılsın. bundan haz alırım.

eleştirilmekten hoşlanmayan arkadaşlarımızda var. o kadar ilginç bir edebiyat ve site paylaşımları içerisindeyizki.. "yüreğine, kalemine sağlık" diyene hemen dost diyoruz. beğenmeyene başka gözle bakıyoruz. yanlış olan budur. her insan egosunun okşanmasını ister. yeterli olmayanı alkışlarsak bu kendimize de zarar verir.

son söz: sizin günün şiiri altına yapılan saldırılardan dolayı yazıyı kaleme aldığınızı anlayabiliyorum. belirtmişsiniz zaten. ben genele sürükleyerek açılım yaptım. olması gereken de budur. edebi eserler eleştirilmeli, bilgi varsa yol da gösterilmeli. öğrenme ihtiyacımız mutlaka olmalıdır. kişilik haklarına ve kişiye saldırılmadığı müddetçe.

Sevgiler..

Cumhur Karaca
ben masumum
ben masumum, @benmasumum
3.11.2008 01:00:26
yıkıcı değil yapıcı olan her eleştiriye kapım sonuna kadar açıktır.saygılar.
susehri
susehri, @susehri34
3.11.2008 00:56:35
ha bu yorumumu düzenlemek zorunda kaldım, çünkü kimse kaale almamış eleştirilmek isteyişimi...:) konu dışına çıkmışım! saygılar...

susehri tarafından 11/3/2008 4:12:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
ben masumum
ben masumum, @benmasumum
3.11.2008 00:55:13
aspendossen ne desende eşim senin şiirlerinden zaten vazgeçmez.emin ol kırılmadı.sevindi hatta sevdiği birinden eleştiri aldığı için.
masumuz ikimizde.
saol.
susehri
susehri, @susehri34
3.11.2008 00:53:37
cumhur beye hak veriyorum, benim kasteetiğim sadece içimden geçen yıkıcı cümleyi yazmamaktı...

kuralımız eleştir fakat eleştirilmeye layık olanı...

bir de elbette yorum yazınca değeri düşecek diye yazamadıklarımz var, arkadaşlar değinmiş...

dediğim gibi yine de yorumlarımız yorum olarak klıcak bir edebiyat eleştirisi ünvanı taşımayacak,

bence sorun yok... gönüller bir olsun, insan lafını bilsin yeter... yorum yapılan değil, o yorumu yapan kendini eletirsin, biz de yorumları eleştirelim gerekirse...bu iş bitsin....

bir edebiyat eseri eleştirilebilir. eleştiri de iki türlüdür, tek boyutlu değil...

ben masumum
ben masumum, @benmasumum
3.11.2008 00:52:34
Cumhur bey ,ben eleştiri olmasın demedim ki,eleştiri edepli olsun dedim.kalp kırmak eleştiri değildir.şiiri anlamamış olabilirsiniz veya yazıyı ahlak kuralları içinde açıklarsınız.dalga geçerek insanları üzerek değil.imlâ kuralları tabi ki önemli ben imlâ olmayacak derken yazımın başında bu ilk denememdi ve yanlış yazabilirim diye belirtmekti amacım.
saygılar.
faik danışman
faik danışman, @faikdanisman
3.11.2008 00:46:30
ben masumum...

valla bende masumum...:))

bütün kabahat senin.

beni gece vakti bir vicdan muhasebesine zorlama ,zaten bu gece herşey aleyhime işliyor..bu çok olur:))
sudengi
sudengi, @sudengi
3.11.2008 00:45:29
Beklediğim bir sesi duyduğuma çok sevindim.Pek çok şeyin yazılıp söylenebileceği bir konuda öz ve tertemiz ifadeleri yazan kaleminizi kutlarım.Sevgi ve saygıyla.
Cumhur Karaca
Cumhur Karaca, @cumhurkaraca
3.11.2008 00:45:10
yazım hataları olur veya olmaz. olmalı mı? bence olmamalı. eğer bir yazıyı ya da şiiri, dolayısı ile edebi eseri paydaş ediyorsanız bunun klavye özrü olmamalı. yorum yazarken veya mesajlaşırken veyahut iletişim esnasında kullanıyorsanız yazım hataları olabilir, doğaldır.

eser paydaş edilirken, imla konusu şairi bağlar. bir çoğumuz imla kullanmış olmamıza rağmen, şiirde bunu kullanmadan eser yazılabilir. imlaya bağlı kalınması tercih sebebi olsa da imla kullanılmaması daha özgün olur diye düşünüyorum.

diğer yandan, paylaşılan esere dair, yazanı kırılmasın diye "yüreğine sağlık" tipindeki yorumlar da yazanı yanıltır. elbetteki kusurlar yorumlanmalı. bunu yapanların da şiir bilgisinin, edebiyat bilgisinin yeterli olması gerekir. bir çok şiir sitesinde (genelde en çok şiir paylaşıldığı için site adı bu şekilde tarafımdan yazılmış olsa da doğrusu edebiyat sitesinde olmalı) şiirlere hep al gülüm ver gülüm tarzında yaklaşılmıştır. bu hoş karşılanacak bir durum değildir. herkes ahbap çavuş ilişkisinde olursa şiir kirliliği de çoğalacaktır. amaç doğru yazıma yöneltmekse şakşakçı alkışlarında ortadan kalkması gerekir. dediğim gibi bu da bilgiyle alakalıdır.

kimse kırılmasın diye doğrulardan kaçarsak bu kendimizi de yanıltmak olur, ki; kişi kendine de yalan söylememeli..

son söz: eleştirici olacaktır, olmalıdır. "- aman ben suya sabuna dokunmadan yazayım, yazanı kırılmasın; sonra bana gelmez" gibi bir düşünce içerisinde olmak yanlıştır. kişinin yorum kaygısı olmamalı. beğenen de olacaktır, beğenmeyen de..

alınmamalı, algılanmalı.

Cumhur Karaca
ben masumum
ben masumum, @benmasumum
3.11.2008 00:43:32
susehri, bencede en doğrusunu yapmışsınız.bundan dolayı sizi tebrik ederim.duygulara tercüman olabildiysem ne mutlu bana diyorum.çokca saygılarımı gönderiyorum.


ve Mehtap hanım,öz evladımıza üveylik etmiyelim bencede.
çok saolun.
Mehtap ALTAN
Mehtap ALTAN, @mehtapaltan
3.11.2008 00:39:43
’Sabır önceleri insana zehir gibi görünür, fakat bunu huy edinirsen bal olur. ’

HANİ, KALEMİNDEN ÖPÜLESİ BİR CÜMLEYDİ ...

HOŞGÖRÜ YAŞAMIN ÖZ EVLADI....

KUTLARIM ....
susehri
susehri, @susehri34
3.11.2008 00:38:49
şimdi, güzel bir konuya değinmişsiniz, benim böyle bir olay başımdan geçti, içimden siz şiir yazmayın, uğraşmayın yazmak geldiyse de düşündüm ne gerek vardı onun dünyasına kötü bir damla damlatmaya... belki de tek dünyası bu diye düşündüm, yazmadım...

ve zaten yorum yazanlar edebiyat eleştirmeni sayılmıyoruz; bu bir meslek... kolay değil... madem o kadar büyük bir yük değil taşıdığımız, ne diye insanımızın, özelikle şiire değer vern insanımızın kalbine hüzün yükleyelim ki, o bunu istemiyor belki; isteyen de olabilir fakat istisna olurlar...teşekkür ederim ben de...
ben masumum
ben masumum, @benmasumum
3.11.2008 00:29:00
ah abicim hepimizde o pırlanta kalp var biraz işlesek veya çaba sarfetsek ne değerli ve güzel olur.
saygılar.
hyazici58
hyazici58, @hyazici58
3.11.2008 00:27:41
Pırlanta kalbinle birlikte kutladım efndim.Selam,saygı...
ben masumum
ben masumum, @benmasumum
3.11.2008 00:26:34
aspendos yazı benim sevgili eşimin şevkini kırdın daha yazmıyacakmış artık:))
çok saol.ve inanın bende bu sitede ders alacağım çok insan olduğunu farkettim.
saygılar.
ben masumum
ben masumum, @benmasumum
3.11.2008 00:23:20
ben yazıma verdiğiniz değeri sevgili KYRİE hanıma armağan etmek istiyorum.çok teşekkür ederim şiir dostları.
faik danışman
faik danışman, @faikdanisman
3.11.2008 00:23:06
bu konuda o kadar çok yazılması gerek şey varki aslında..
genelde şairi düşünmeksizin şiiri okuduysam ve içime sindiyse yorum yaparım...ama okuyupta elektirk alamdığım yada çok basit gelen bir şiiri de eleştirdiğim olmuştur..ve belki de haksız bir davranış bu..sonuçta o yazan kişinin kapasitesini kültür düzeyini duygu aritmediğini bilmeden görmek istedimiz ..anlamak istediğimiz cesur güçlü ve kendinden emin duygular anlatan şiirler bekliyoruz..daha iyiisini yapsın derken belkide iyi şiir yazabilecek bir insanın şevkini kırarak uzaklaştıryoruz..bu da benim kendime özeleştirim olsun..yorum yapmakta farklı bir olay..şiiri değerlendirmek apayrı bir olay..hiç bir şiiri ince elekten geçirip yargılamıyoruz..hep güzel şeyler yazıp bir sonraki şiire motive etmeye çalişiyoruz..oysa hepimizin hataları var..hepimiizin günlük olaylardan kişilerden etkilenerek ele aldığımız duygularımız düşünceleirmiz yansıyor satırlara..bir hayat paylaşıyoruz..birbirimizle aslında herkesten çok daha yakınız..ve birbirimizin sırlarını taşıyoruz..ne olursa olsun bu çok değerli bir zaman dilimidir
ve paylaşımlar çok değer katıyor insana...burada bir çok insandan çok şey öğrendim..ve kendime çok şey kattım..bu siteye çok şey borçluyum..buradaki şiirleirme yazıalrıma her anlamda detsek olan her kaleme çok şey borçluyum ve bu vesileyle önce sana sonra hepsine kucak dolusu sevgiler gönderiyorum..herkese çok tşk.ediyorum.katkılarından ve detseklerinden dolayı...

seni yazından dolayı...ikinci kişide yazmış oalbilir:))
tebrik ediyorum.sevgiler..
Hanife Bayazıt
Hanife Bayazıt, @hanife-bayazit
3.11.2008 00:21:08
Ama kaya parcasi olmakta güzel, düsünün gölün kenarinda bir kaya parcasi, ve suya düsen yapraklari dallari bir zaman icin yaninda sakliyor, onlara evsahibligi ediyor, bagrina basiyor ve zamani geldiginde yine yola koyuyor. Bundan daha yürekli kim olabilirki.
Olaya hangi yönden baksan ne olursan ol Insan ol.
Yinede yildizkaymasi olayim ben. (cenem düsmeye baslasdi biri beni durdursun:)))
(Ara sirada saka yapmak lazim, konuya döneyim yoksa yorumlar yolunu sasiracak)
Evet dedigim gibi bazi yorumlar hem güldürecek hem aglatacak, ama saygisiz olmayacak, (yirttim galiba:)))
Kyrie
Kyrie, @kyrie
3.11.2008 00:20:20
10 puan verdi

Saygım ve sevgimle kutluyorum sevgili şiir dostu. Ayrıca teşekkür ederim, bu yazınızla bütün emekçi şairlerin duygu ve arzularını dillendirmişsiniz. Hoşgörü ve saygının olmadığı yerde sanat nasıl tartışılır ki...

Tekrar tebrikler,

Kyrie tarafından 11/3/2008 12:20:58 AM zamanında düzenlenmiştir.
ben masumum
ben masumum, @benmasumum
3.11.2008 00:14:52
kaymasanda seni farkettim.sen bir kaya parçası değilsin bir yüreksin.tekrar saol.

ben masumum tarafından 11/3/2008 12:27:41 AM zamanında düzenlenmiştir.
ben masumum
ben masumum, @benmasumum
3.11.2008 00:12:26
saol dostum.senin şu anda burda olman benim için çok önemliydi.saygılarımı kabul buyur.
cebirin  defteri
cebirin defteri, @cebirindefteri
3.11.2008 00:10:03
Sizin bu yazınızı okuyunca tam aklımdan geçirdiklerimi yazmış dedim. Ben edebiyatçı olmadığım için yazı yazmayı çok fazla düşünemem cümle hatası yapıp yanlış anlaşılmasını istemem. Size aynen katılıyorum. Yazınızda belirtiğiniz gibi kişiler şiiri okuyup beğenmeyebilirler. O okuyanın psikolojisine bağlıdır. Ayrıca yazanında psikolijisini ve onu yazış nedenini neyi anlatmak istedeğini bilmek lazım. Yazılan konuyu biz yaşamayınca biz o duyguyu yaşayamamış olabiliriz. Okuyan başkaları yaşamış olabilir. Okuyanları bile eleştren hatta hakaret edenlere rastlıyoruz. Dediğiniz gibi bu site insanların birbirini kırma sitesi değildir. Var edenler de mümkün değil öyle düşünmemiştir. Buradan eşleştiri yapılmasında demiyorum. Elbette bizlerde eleştirilerle hatalarımızı görüp düzelteceğiz. Tebrikler.
Hanife Bayazıt
Hanife Bayazıt, @hanife-bayazit
3.11.2008 00:07:42
Yildiz kaydiginda bir dilek tutulurmus öyle derler. Kayarda hic gök yüzünden yinede eksilmez, Neden kayiyor yildiz biliyormusunuz???
hayir kimse bilmiyor :))
O kadar yildiz icinde fark edilmek icin:)))))
tskler.
ben masumum
ben masumum, @benmasumum
2.11.2008 23:57:24
yıldızlar kaymasın.veya kayarsada sayfama düşüp aydınlatsın.ben teşekkür ederim.saol.
Hanife Bayazıt
Hanife Bayazıt, @hanife-bayazit
2.11.2008 23:44:14
Cok güzel ifade etmisiniz.
Evet okumayi bende cok severim, okurken aklimdan gecenleri yazmaktan cekinmem, fakat emek vermis birine elestiri yapmakta dogru degildir.
Bir yandan ise güzel anlamli yazilarin püf noktalarini bulup altini cizerek yaninada kendi yorumumuzu yapmak dogurdur.
Elestirilere acik olanda her zaman kendini egitir. Bu da cok önemli.
Güzel bir bildiri olmus tesekkürler.
ben masumum
ben masumum, @benmasumum
2.11.2008 21:14:34
teşekkür ederim Beyazgül hanım.
nickiniz kadar hayatınızında güllerle çevrilmesi dileğiyle(dikenlerinden arınmış olarak ama).
Leyla Demirli ( Usta )
Leyla Demirli ( Usta ), @leylausta
2.11.2008 21:06:27
10 puan verdi
yorum yapmayı sadece yermek zannedenler
eleştiri ile kalp kırmayı karıştıranlar
sadece hata aramak için şiir okuyanlar
ve haddini bilmeyenler iyi okusunlar...
okumakla kalmayıp us larına yazsınlar...

hayatımızın tüm ortak paylaşım alanların da, saygı,sevgi hoşgörü olmak zorundadır...omalıdır...
birde empatı...

ki bunlar önce kişinin kendine olan sevgi ve saygısyla başlar...


yazınıza sonuna kadar katılıyorum

tebrikler
saygılar kaleminize
ben masumum
ben masumum, @benmasumum
2.11.2008 20:32:02
Habibe Hanım, saygıdeğer bir insansınız
ve iyi bir şair.
teşekkür ederim.
goody
goody, @goody
2.11.2008 19:42:41
10 puan verdi
Ne kadar güzel söylemişisn dost can..

ben de bazı şair dostalrın sayfasını ziyaret eder okurum .. Çoğuna da yazamam..
Bazen duygularım alt üst olur, bazen dumur olurum..
Yazacak söz bulamam..Sıradan sözcükleride gayrı ciddi görülür kaygısı ve saygısızlık olmaması adına yazamam..

Benim için okunması yeterlidir..

Yazım hatalarını şahsım adına pek çok yaparım.. defalarca okumama rağmen hala düzgün okur geçerim yazı yada şiirimi.. İnsanız..Çok okuyanlarda olur bu.. Hataları algılamaz beyin. Baştaki ve sondaki harfler yerindeyse eğer ve tümden gelim sistemi ile eğitilmiş ise beyin bu çok doğal..

Bunun kusur olduğunuda düşünmeüyorum açıkçası..

Zaten varsa bir yanlış er geç görülür.. yada özelden yazılır olur biter.

Hoşgörü ağacını yeşertelim hep birlikte..

Haklı ve yerinde bir yazı..

Saygı ve sevgiler yüreğinize..
Paylaş
YAZI KÜNYE
Tarih:
2.11.2008 18:20:42
Beğeni:
0
İzlenme:
3912
Yorum:
48
BEĞENENLER
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.