- 5986 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Okuma:Sesli mi,sessiz mi?
Okullarımızda-bazen evlerde de- en çok tartışılan konulardan biri de okumadır ve bunun yapılış biçimidir:Sesli okuma mı,sessiz okuma mı?
Bu konuda en son araştırma 2001 yılında Kanada’da Fredericton Üniversitesinde yapılmıştır.
Bakın ortaya neler çıkmış?
9 yaş öğrencilerine(Yani bizim 3.sınıf) "sessiz"okuma yaptırılmış ve bu başarıya olumsuz etki yapmış.
Sonra şu yargıya varmış bilim adamları:Okumayı öğrendikten sonra,3-4 yıl geçmeden okuma içselleştirilememekte ve bu gerçekleşmeden de sessiz okuma yaptırılırsa "anlamaya" engel olmaktadır.
O zaman şunu söylemek gerekir:İlkokulların ilk üç sınıfında(1,2 ve 3’te)sesli okuma hakim ve tek okuma biçimi olmalı,4.sınıfta da sesli okumaya zaman zaman yer verilmelidir.
Peki bu yapılmazsa ne olur?
Öğrenciler anlayamadıkları için moralleri bozulur ve okumadan zevk almaz hale gelirler.Onun için beklemek ve okumanın içselleştirilmesine zaman tanımak gerekmektedir.
Okumayı seven biri olarak bunu paylaşmak istedim.
Belki bazı sorunlara da ışık tutar bu araştırma.
YORUMLAR
Görüş ve düşünce açıklayanlara teşekkür ederim.
Tabi ki,"hüzünlüşarkım"ın ilk anladığı doğru ve cevabı da sorunun içinde zaten var.
Okumanın "zehir "olmaması için önce mutlaka içselleştirilmesi gerekir.Zaten sessiz okuma bir üst beceridir ve yetişkinlerin işidir ama her bakımdan yetişkin!
Yani,ilk üç sınıfa kadar sesli,sonra sessiz mi,yoksa bunun tam tersi mi??
Bana kalırsa ilk söylediğim olmalı.Kendimden biliyorum,ilk yıllar sesli okumak hem akılda kalıyor,hemde anlama açısından kolay.Büyüdükçe içe dönük yapısı olan bir çocuk içinse sessiz okumak daha geliştirir çocuğu.Bilmem ben tamda böyle bir çocuktum.
Birazda psikolojik bir durum.
Öneriniz yerinde ve ebeveynler için uyarı niteliğinde..
Kutlarım efendim..Saygılarımla.