- 1790 Okunma
- 14 Yorum
- 0 Beğeni
ŞİİR, ŞAİR VE YORUM HAKKINDA...
Maalesef bizler ( öncelikle kendimi kastediyorum ) hep klşeleşmiş şairlerin şiirlerini okuyor ve yorumluyoruz genelde ki bu hem etik değil hem de sitedeki işte böyle sizin gibi çok değerli şairlere haksızlık gibi oluyor bence...bu anlayışı maalesef ben de dahil bir türlü değiştiremedik bu bir...ikincisi ben de dahil yine sitede bir çok dostumuz sanki gümrükten mal kaçırır gibi bir şiir yetiştirme ve ekleme derdinde ki bu da şiddetle yanlış..yazmış olduğumuz bir şiir bence aslında en az 5 gün sitede durmalı bu süre aslında bir hafta ya da daha fazla veya az da olabilir ama mutlaka demlenmeye bırakmak gerek şiiri...biz ne yapıyoruz...hoooppp bir şiir...hooppp bir şiir daha...sayfadan düşer düşmez bir sonraki şiir kopyelenmiş bile ki bir bakıyoruz daha ilk şiir şiir olup pişmeden, demini almadan benzetmekte hata olmasın da sanki şehir mezarlığında yer kalmamış da mezarın üstüne mezar koymaya benziyor gibi geliyor bana...yâni bence bir çoğumuz çok acele ediyoruz...ben öyle dostlar biliyorum ki daha siteye yeni geldikleri halde eklemiş oldukları şiirlerine başlangıçta 5-10 arası yorum gelirken daha sonra uzun bir zaman sonunda bu yorum sayısında rekor denecek bir düzeye ulaşıp 100 civarında yorum alıyor...isim vermeye gerek görmüyorum zira ben burada reklem değil bir hatırlatma yapıyorum...herkes kendinin şiirde nerede olduğunu bilir...olmadığını da ...yeter kiidrak edebilelim olayları...şiir yarışması değil ki yaptığımız...yarışma olsa bile onun da kendine özgü özellikler taşıdığını asla unutmamalıyız...şiir adına güzel şeyler oluyor aslında...işte bu güzelliğe atılan imzaları destekleyelim...amatör şairlerin kaldı ki bizler de amatörüz,şiir ufkunu genişletelim...önelikle de çok şiir kitabı okuyalım...şair ve yazar Aziz NESİN, " her üç kişiden beşi şair" demekle şiir ve şair enflasyonuna değinmek istemiş..
bu vesileyle güzel şiirinizi yürekten kutlarım...bana da bu geniş yorum fırsatını yaoma imkânı verdiniz...teşekkürler...sevgi ve saygımla efendim...
not. SİTEDE BİR DOSTA YAZDIĞIM YORUMDUİSTEDİM Kİ TÜM DOSTLARLA DA PAYLAŞABİLEYİM BU SATIRLARI VE DÜŞÜNCELERİMİ...TEŞEKKÜRLER...SAYGIMLA...
YORUMLAR
Gerçekten haklısınız.Aynı konudan bizlerde rahatsızız.Sanki bir kümeleşme oluşmuş.Değerli şairlerimiz birbirleriyle, adeta paslaşıyorlar. Sonradan katılanlar veya bu oluşumun dışında kalanlar, ilgi alaka göremiyen, zayıf halkalarda kalmışlar.Gibi.
Oysa; E. Defterimize dahil olan, şiirle ilgilenen tüm arkadaşlar bir aile gibi bir arada tutulmalı ve aile iyice genişletilmelidir. Bir Şiir ne kadar çok okuyucu tarafından okunursa o kadar önemli ve etkilidir.Hiç okunmayan yada yayınlanmayan bir şiiri ne yapacaksınız.Hepiniz şiirden anlıyorsunuz. Bazen çok sıradan yani.. şiirlerin büyük taltıf gördüğünü okuyoruz. Diğer tarafdan; daha etkili şiirler köşelerde kalabiliyor.
Bence; Şiirle ilgilenen insanları bir araya getiren çok önemli bir Aile. bir oluşum.( Edebıyat Defteri.) E. defterini ziyaret eden arkadaşlar, ne kadar da, güzel bir uğraşıyı seçmişler. Bu insanlar boş zamanlarını Kahve köşelerinde veya daha kötü yerlerde geçierseler dahamı iyi olurdu.( İnsanlık adına.) Bütün Edebıyat Defteri Ailesini saygıyla selamlıyorum.
Özbenli tarafından 10/8/2010 2:19:27 PM zamanında düzenlenmiştir.
Gerçekten de çok doğru bir yorum olmuş... bazı arkadaşlarımız yangından mal kaçırır gibi sürekli şiir ekleme peşinde, bundan da anlaşılıyorki, gün boyu şiir yazma telaşı içinde ve şiir ekleme derdindeyiz... anladığım kadarıyla burada yapılan en büyük sorunun şiiri güzel bir anlam içinde yazmak değil, şiiri yazıp biran önce siteye ekleme derdindeyiz... bu da şiirdeki anlam kaybına, gelişigüzel söz dizimine neden oluyor... kendi adıma konuşuyorum inanın bir şiiri yazarken aradan günler, haftalar, bazan ayların bile geçtiği oluyor ve yinede beğenmeyip çöpe attığım oluyor... diyeceğim o ki; şiirlerimizi yazarken anlamlı, söz dizimi manalı olsun... laf olsun torba dolsun dememeliyiz...
saygılarımla...
ismailozdemir01 tarafından 12/2/2009 8:35:36 AM zamanında düzenlenmiştir.
COK DOGRU BIR TESPIT BU HATAYI HEPIMIZ YAPIYORUZ COK ACELECI DAVRANIYORUZ EVET ŞİİRLERIMIZ SOZLERIMIZ BIZIM EVLATLARIMIZ COCUKLARIMIZ GIBI AMA BEBEKLIGIN TADINI CIKARTMADAN ONU IHTIYARLATIYORUZ HATTA OLDURUYORUZ KI ZIRA HIC OKUNMAMIS ŞİİRLERIMIZ VEYA DEGERINI BULMAMIS ŞİİRLERIMIZ E YAZIK OLUYOR SAYGILAR HOCAM.
Şair ancak okuyucu takdiri kazandıysa şairdir. Ben de "Aydın Bayrakdar, Şair-Yazar" diye kartvizit bastırmakla ne şair, ne de yazar olabilirim.
Sizinle daha önce tanıştığımız edebiyat sitesi, iyi niyetinden dolayı sistemini kurban ediyor, çökmek üzere. Çünkü gazete küpürlerini devrik cümle ile yazıp kendini şair ilan edenler ve bu da yetmezmiş gibi, yüzlerce üyeden "yorum dilenenler" var.
Umarım daha realist davranmayı öğreniriz. Mühim bir konuya parmak bastığınız için sizi kutluyorum.
Her satırına imzamı atarım.Şiir ekleme sıklığı beni de rahatsız ediyor ve klişe isimlere yöneldiğimiz de doğru.Her gün şiir ekleyenler her gün yorum da bekliyor.Yorum kolleksiyoncuları dolu..)))
-Ben çok aralıklarla şiir ve makale eklerim.İyisi de bu kesinlikle.Kaleminize sağlık/hatırlatma yerli yerinde.
Kendime özgü yöntemimi kullanıyorum.Ne demek bu,önce gençlere özellikle yer açmaya çalışıyorum.Onlar çok önemli,farkedebildiklerime mutlaka uğramaya çalışırım.Bayanlar ilgim erkeklerden fazladır.Nedeni? Geçmişte edebiyatımızda kadın yoktu.Bu gelişme çok hoşuma gidiyor.Laf aramızda bu sitede kadınlar biz erkeklerden çok başarılılar.Benim fikrim.Çizgi üstü denebilecek kalitede bayan arkadaşlar var.Onları ihmal etmiyorum.Ve dostluk bu yadsınacak bir şey deyil.Aynı atmosferi paylaşırken birtakım bağlar oluşur buda normal ve görülmel.Kutladım yazını değerli dostum.Selam,saygı...
Hızlı tüketime alışmış bir nesil olduğumuzdandır Hocam,her şeyde böyle olduk maalesef,yemeği çabuk pişirdiğimiz için , dinlemeden de yediğimiz sebebiyle hazımsızlık yapar genelde !
Yaklaşım uslubunuza hayran kaldım doğrusu...
Örnek kalemsiniz bu bir gerçek,Teşekkür ve Saygımla..
Aziz NESİN, " her üç kişiden beşi şair demekle benim gördüğüm nedir biliyor musunuz? Her insanın iki kişidir aslında bir olmak istediği bide olduğu.Onun içindir ki üçü iki ile çarparsak altı kişi eder ve bu altı kişiden beşi şairdir.Biri ise şair olmayan veya olamayan.Farklı bir bakış açısı mı?
Yanılmıyorsam Büyük şairlerimizden Hasan Hüseyin 'Şiir dilin belini getirmektir' demiş bir yorumunda.İşçilik ister, emek ister.Kalemime yenilen şiir benden çıkıp toplumun malı olmuştur artık demiştir.Günümüzün sözde şairlerini okudukça şiirden bile soğuyoruz.Ayak üstü yediği hamburgere sözde şiir yazdığını sananlar gibi ölen kedisine köpeğine ağıt yakanlar bile var.En kötüsü ise şiir diye bunları bizlerle paylaşmalarına ne demeli.Aziz Nesin haksız mı? Dilinize kaleminize sağlık dostum.