- 1388 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
Benim Aşktan Anladığım
Benim aşktan anladığım…..
Bana soruyorlar; “Sen aşkı bilir misin? Sen hiç aşık oldun mu? Kaç aşk yaşadın?
Ne tuhaf sorular bunlar!
Evren aşktan yaratılır, her şey aşkla döner, her oluş aşkın ürünü olur da ben nasıl aşkın dışında kalırım?
Asıl soru şu olmalı;
“Sen hiç aşksız kaldın mı?
Sen aşkın neresindesin?
Aşk bilincin açık mı?..vs…vs.."
Baktığım her yerde ve her şeyde aşkı görmek, aşkı yaşamak, aşkın varlığını duyumsamak değil midir yaşamın gerçek anlamı?
Bir bahar sabahı işe giderken küçük bir su birikintisinde sevimli çırpınışlarla yıkanan birkaç serçeyi seyretmenin nasıl bir aşk olduğunu nasıl anlatabilirim?
Bir annenin kucağında minik yavrusunu emzirişini, sevişmesini izlemenin nasıl bir aşk olduğunu, bir timsahın yeni yumurtalarını çatlatıp yaşama göz açmış yavrularını o korkunç, ürkütücü ağzına merhametle alışına, yavruların -ne zaman nerede öğretildiyse- annelerinin ağzına doğru tırmanmaya çabalamalarına aşık olmamak mümkün mü?
Bir kuşun uzaklardan toplayıp ağzında taşıdığı yiyecekleri gözü açılmamış, saydamlığından minik yemek boruları gözüken o zavallı yavruların ağzına aktarışına aşık olmamak olası mı?
Dağların doğruklarından süzülen bulutları, sisleri bir sevgili gibi bağrına sarışına, bulutların, sislerin doruklara sevdalı sarılışına… Güneş ışıklarının bu sevdalı sarılışın arasından süzülüşüne, renklerini aşkla bulutlara, dağlara, ovalara, gökyüzüne yansıtışına…
Koca bir kayayı çatlatan suyu doğaya, insanlara ulaştıran güç aşk değil de nedir?...
Ve bunu izlemek, o aşktan ibret almak, nasiplenmek değil midir aşk?...
Ben aşka aşığım; aşkın güzelliğine, gücüne, beni taşıdığı alemlere, verdiği hazza, huşuya, acıya, sızıya, yüreğimi coşkunlaştırışına, başımı döndürüşüne, ruhumu sarışına…
Benliğimi yok edişine, beni benden alışına, beni baştan başa aşk edişine…
Sefası da güzel aşkın, cefası da... Hüzünlü bir ağlayışa aşık olur bu yürek kimi zaman... Bir ceylanın ölümcül bir yara alıp güzel gözlerinden umudun silindiği, yerine acı bir sonun oturduğu o bakışlara aşık olur delicesine… Yaralı bir kedinin yarasını temizlemeye ve iyileştirmeye çalışan dost bir kedinin diline, bakışlarındaki merhamete… Yaralı kedinin minnet dolu gözle dostuna bakan ışıklı gözlerine… Anlatmakla biter mi hiç aşkın renkleri, biçimleri, görünüşleri? Yazmakla anlatılabilir mi?...Ne mümkün; yaşamalı... yaşamalı...
Giden bir sevgilinin ardından dökülen o pırlantalar gibi ışıl ışıl, elmas gibi keskin, asit gibi yakıcı gözyaşlarına insan ömrünü, ruhunu vermez mi? Ya acıdan parça parça olmuş yüreğini avuçlarının arasına alıp, o yürekle ne yapacağını bilemez halde inleyen bir insanı aşkla sarmaz mı ruhumuz?...
Bir dostun sımsıcak bakan gözlerinin içine aşkla bakılmaz mı? O aşk tüm benliğini yıkamaz mı? Ey aşk! Ne yücesin, ne eşsizsin... Seni anlamamak, yaşamamak yokluk demek, ölüm değil…Yokluğundan, yoksunluğundan sana sığınırım ey aşk...Ey sevgili…Ölüm bile aşkla gelsin... Bir aşığı bekler gibi beklemeliyim ölümü bile… Aşkla yürümeliyim ölümüme ve yeniden doğuşma…
Kimi zaman asi bir ruhtur size aşkı yaşatan, bazen alçak gönüllü bilge, derviş bir ruh, bazen masum, ipek gibi saf, çocuk bir yürek… Nasıl gelirsen gel ey aşk; her halin güzel…
15 mart 2007
Ayşe Eren
--------------------
ateşe düşen kelebek
YORUMLAR
AŞK; ZOR ZENAAT:) YAZIDA İLAHİ AŞK VAR, ALLAH AŞKI. BU TOPRAKLARDA YAŞAYAN BİRÇOK ÖNEMLİ İNSAN BUNUN EN GÜZEL ÖRNEKLERİNİ VERMİŞTİR. ALLAH EKSİK DE ETMESİN. AMİN. SADECE GÜCÜ KONUSUNDA TEREDDÜTLERİM VARDIR. BENİ MECNUNA ÇEVİREN BİR AŞK İSTERMİYİM? SEVGİYE EVET. AŞK BİRAZ DAHA YARAMAZ DAHA ÇILGIN BİR DUYGU VE GEÇİYOR ACITSADA GEÇİYOR. SEVGİ HER DAİM VAR OLAN VAR OLMAYA DEVAM EDEN, ATALARIMIZI SEVMEK GİBİ. YOKLAR ÖLDÜLER AMA VARMIŞ GİBİ SEVİYORUZ. AMA KÜÇÜKKEN EN ÇOK KANATLI 'AT' A AŞIKDIM :) VE GÖKKUŞAĞINI DA UNUTAMAM:) GÜZEL BİR YAZI, GÜZEL BİR AÇIKLAMA ŞİİRSEL BİR DİL İLE YAZILAN BİR DÜZ METİN, HAMLET AKLIMA GELDİ NE GÜZEL NE AKICI.. DEVAM ETTİRİN BUNU BENCE 1-2-3 SERİ OLARAK.GÜNLÜK AŞKLARI YAZALIM HEP BİRLİKDE BURAYA :)
BÖRÜ BUDUN tarafından 11/3/2008 12:15:39 AM zamanında düzenlenmiştir.
Siteye üye olduğumdan bu yana okuduğum en güzel aşk yorumu diyebilirim.Dilinize sağlık sevgili arkadaşım.Kaleminize kuvvet.
Ben aşka aşığım; aşkın güzelliğine, gücüne, beni taşıdığı alemlere, verdiği hazza, huşuya, acıya, sızıya, yüreğimi coşkunlaştırışına, başımı döndürüşüne, ruhumu sarışına…
Benliğimi yok edişine, beni benden alışına, beni baştan başa aşk edişine…
bir anlatinin bu kadar guzel olabilmesi onu hisseden yurek tarafindan yazilmasiyla mumkun sanirim..
Cok guzel ve anlamli yaziniz icin sizi tebrik ediyorum..
sevgi ve saygilarimla
Ersal Demir