- 1635 Okunma
- 27 Yorum
- 0 Beğeni
MUSTAFA / BENİ HATIRLAYINIZ... (A.D)
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
-Günler öncesinden basın camiasında/ bilbordlarda hiç durmaksızın reklamları yapılan,fregmanları gösterimde olan, Uluönder adına çekilmiş Can DÜNDAR imzalı Mustafa filmini gerek basınla / gerek se AFM’de ikinci kez izledim.
-Sinema filmi olarak lanse edilen tek bir kişinin konuşmalı anlatımları ile gelişmekte olup; Görselliklerin % 80’i kurtuluş savaşı yıllarından/ ve de savaşa ilişkin önceki yıllardan
günümüze gelen filmlerden kopyala-yapıştır sistemi ile sahnelenmiş.Öyle ki hafızamdan hiç silemediğim ATA’ya dair kayda değer ne yazık ki etkili tek bir sahne yoktu.
-Hangi akla hizmet olduğu hususunda tereddüt / çelişki içinde kaldığım ve anlamakta zorluk çektiğim amatörce/emek yoksunu/masrafsız/efekt ve dizayn zenginliğinin olmadığı/başrol oyuncusundan figüranına kadar rol yetisi çok zayıf ve de Mustafa Kemal’le KURTULUŞ MÜCADELESİNİ en zor koşullara rağmen yıllar boyu cephelerde / yuvalarından bi haber savaşarak başarmış...Saltanatı / hilafeti kaldırmış T Cumhuriyetini KÜLLERİNDEN /YENİDEN yaratmış.... kurmuş...O yüce dava arka daşlarının
hiç bir etkinliği / yaptırımı ele alınmamış.Filmde adları dışında bu kahramanlar yoklar.
-Yani bütün bu olan bitenleri Mustafa tek başına mı başardı ?
-Her iki sahneden birinde kurulan içki masalarında mı savaşlar kazanıldı ?
-Her daim sigarası ön planda/lüxse /kadına / diktatorya ya merakı ile karşımızda mı olmalıydı ULU ÖNDER ?
-Üstüne üstlük ,gereksiz siyasi vurgulamalar da ... dikkatlerden kaçmadı "Şeytan ayrıntılarda gizliydi"
-Beğenmedim....Can DÜNDAR’ın en kalitesiz en verimsiz en ensiz yapıtı...yapıt bile sayılmaz.Ne film ne belgesel değil di...Aslında bir hiçti.
-Türk Ulusunun önderi için bu filmmm....YAZIK...
-Ne Akademisyenlerin/ne de toplumun diğer kesimlerinin tartışabileceği Öğretmenlerin öğrencilerine gururla tavsiye edebilecekleri kapasitede değil di.
-Filmi izledikten sonra çok üzgün olduğunu / hayal kırıklığına uğradığını belirterek eleştiren CHP Genel Başkanı Deniz BAYKAL’ın dev bir bütce ile en azından Mustafa’nın kurduğu partinin adına yakışır bir M.KEMAL filmini hayata geçirmesi gerekliliktir.
-Can DÜNDAR’ın bu pasif hatta Mustafa Kemal’i rencide eden filminden sonra bunu BAYKAL üstlenmelidir.
-Bunu Kültür Bakanı üstlenmelidir....
-Bunu Türkiye üstlenmelidir.....
-Can Dündar’ı kınıyorum...Benim M.KEMAL’im değildi...
-Can Dündar’ı kınıyorum...Bizim M.Kemal’imiz değildi...
Şimdi kim verecek/ bu sözde Mustafa filminin hesabını...
YORUMLAR
Bu yazın gözümden kaçmış sevgili Prensesim.
Film hakkında o kadar eleştiri yapıldı ki izlemek içimden gelmedi. Can Dündar'ın böyle bir filmi nasıl yaptığına inanamıyorum.
Diğer yandan şair 67'ye katılıyorum. O günü bütün şairlerin Atatürk'ü konu almasını, O'nunla ilgili şiirleri, makaleleri okumasını isterdim. Diğer sitelerde de gördüm ki hemen hemen hiç okunmamışlardı, içim acıdı!
Duyarlı yüreğini kutluyor, başarılarının devamını diliyorum.
Sevgili Kanka...Ziya dostum dediğin gibi filmi yaptıran güçlet var ve satılmış adamlar...olmaz bu kadar basitlik/basireti bağlanmış bir senaryıo yo...senaryo bile değil.Arjantin Liderinin eşi olan Eva PERON'a 2 yılda bir dehşet kaynaklar harcayarak ne muazzam filmler yapıyor.Konu da Eva'nın yardımseverliği....Allahım olacak şeymiydi bu filmi nasıl vizyona koydular ? Hani siyasi liderler nerdeydi...
-Onu filmde bilerek yapayalnız gösterdiler by ingiliz/fransız/Abd intikamı dünyaya hükmeden liderimizden birilerini satın alarak intikam aldılar..
-Dolmabahçe de son günleri pencereden geçen binlerce Fenertbahçeli/kabataşlı öğrenciler-öğretmenler ve Beşiktaşlılar hiççççç yoktu ortalarda...Mustafa Kemal boş alana el sallıyordu ne ayıp...
Sevgili kanka;
Can Dündarın yaptığı bu filmi kızımla beraber vizyona ilk girdiği gün, 70 km yol kat ederek geldik ve izledik. Bu filmde Atatürk bu kadar nasıl kötü gösterildi anlayamadım.
Şaşmamak lazım ve şaşırmamak lazım George Sarozun yetiştirdiği bir gazeteci ancak bu kadar yapabilir.
Bir kere NutuK'u okumadan bu filmi ele almış. Senin ingiliz kütüphanelerinde ne işin var be kardeşim. Türkiyedeki kütüphanenin suyumu çıktı. bırak onu Turgut Özakman'ı yanına alsaydın bari.
Atatürkün son zamanlarının yanlız oldugundan bahsediyor.
neye dayanarak söylüyor. Elinde ki belgeyi nereden bulmuştur.
Öldüğü gün yas tutan milyonlarca insan varken arkasında bu yanlızlık senaryosu nedir.
Daha buna benzer ne sahneler var ucu açık her şeyle celişen.
Atatürkün rahatsızlanması ve arkasından gelen erken ölüm.
Bence bu bile şüpeli. Ölüm perdesi arkasında Fransıs mason locasımı var. Bunları araştırıp bunlara açıklık getirse olmaz mıydı?
Filmin bu şekilde yapılmasını isteyen birileri mi vardı acaba?
Yoksa agası olan Sarozmu böyle istedi....
Şüpelerim var.....
Saygılarımla
Esen kal "KANKA"
ziyabekar tarafından 11/13/2008 5:21:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
Atatürk adı bir öiletin yeniden dirilişinin,bir milletin emperyalizme en zor zamanlarad başkaldırının ve bağımsızlığın ve daha büyük pek çok değerin adı.
bu yüzden mutlaka büyük bir proje halinde ele alınmalıdır.
hem de çok büyük
yazı bugünlerde daha da önemli
sdağlıcakla kalınız
BU FİLMİ BEN DE SABIRSIZLIKLA BEKLİYORDUM.İZLEME OLANAĞIM HENÜZ OLMADI.KIZIMA MUTLAKA ARKADAŞLARINLA BU FİLMİ İZLEMELİSİN DEMİŞTİM.AMA ÇEVREMDEN VE SİZLERİN YORUMUNDAN ANLADIĞIM KADARIYLA,OLANAĞIM OLSA BİLE İZLEMEYECEĞİM..CAN DÜNDAR İSMİNİ DUYUNCA ÇOK GÜZEL BİR ESER OLACAK DİYE DÜŞÜNÜYORDUM.YAZIK..BU ESERDE EMEĞİ GEÇEN,DESTEKLEYEN HERKESİ KINIYORUM..İÇKİ MASALARINDA ZEVK VE SEFADA ÜLKE YÖNETENLER KOCA OSMANLI İMPARATORLUĞUNU BİTİDİLER..BENİM ATAM ONLARLA AYNI KEFEYE Mİ KOYULDU...YAZIKLAR OLSUN...
Atatürk, bir milletin öderidir. Onu Onure edip Türk Milletine Atasını tanıtacak olanın o veya bu olaması çok mantıksız bir düşünce. her kim Atatürk hakkında bir çalışma yapıyorsa layıkıyla yapmalı. Tabiki bu tarafı tenkit edilmeli. Deniz Daykal gibi bencil bir siyasetçinin Atatürk gibi ağır bir lideri üstlenmesi düşünülemez bile..
Yazan yazarlar biraz yazıklarımız adikkat edelim. Atatürk solcuların lideri değil. Bir Milletin Lideridir.
Bence biz, Can Dündarı kınayacağımıza Atatürk'ü anlamamış olmamızdan dolayı kendimizi kınamalıyız.
Saygılar...
-Beğenmedim....Can DÜNDAR’ın en kalitesiz en verimsiz en ensiz yapıtı...yapıt bile sayılmaz.Ne film ne belgesel değil di...Aslında bir hiçti.
-Türk Ulusunun önderi için bu filmmm....YAZIK...
-Ne Akademisyenlerin/ne de toplumun diğer kesimlerinin tartışabileceği Öğretmenlerin öğrencilerine gururla tavsiye edebilecekleri kapasitede değil di.
-Filmi izledikten sonra çok üzgün olduğunu / hayal kırıklığına uğradığını belirterek eleştiren CHP Genel Başkanı Deniz BAYKAL’ın dev bir bütce ile en azından Mustafa’nın kurduğu partinin adına yakışır bir M.KEMAL filmini hayata geçirmesi gerekliliktir.
-Can DÜNDAR’ın bu pasif hatta Mustafa Kemal’i rencide eden filminden sonra bunu BAYKAL üstlenmelidir.
-Bunu Kültür Bakanı üstlenmelidir....
-Bunu Türkiye üstlenmelidir.....
-Can Dündar’ı kınıyorum...Benim M.KEMAL’im değildi...
-Can Dündar’ı kınıyorum...Bizim M.Kemal’imiz değildi...
Şimdi kim verecek/ bu sözde Mustafa filminin hesabını...
Can dündar Menderese bir belgesel yapmıştı
ve aklamıştı tüm söylenen suçları
şimdi zannediyorum
öküz altında buzağı arama çabaları
sevgimle
eksiklik olduğu ve saptırma olduğu konusuna
katılıyorum
kültür bakanlığı yapsın diyorsunuz
bizde kültür birliği yok ki sevgili kalem dostu
ben kültür ve turizmden emekliyim
bakanlık da yapsa farklı bir cinayet olurdu
sevgimle
Kelimesi kelimesine aynen katılıyorum fikirlerine.Bu filmi
Deniz Baykalın değil bütün bir Ulusun üstlenmesi lazım.
Ben izlemedim .Reklamlarından belliydi zaten klasik bazı
davranış ve söylemlerden farklı birşey bulacağımı zannetmemiştim.Sizin yorumunuzdan sonrada izlemek gereğini bile duymuyorum artık.Saygılarımla.
Acı verici..
Canım yanıyor.. Bu kadar mükemmel bir insanın bu kadar vasat bir şekilde geçiştirilmesi beni üzdü.. Yanında ,onun ile birlikte kendi devleti içinde ,kendi meclisinde yalnız kalanların hak ettikleri bu olmasa gerek.. Ama o günde yalnız kalan ve taşlanan ağacın şimdide alkışlanması beklenemez. Saman altı işler bunlar.. Her zaman ki gibi..
Heleki rakı-kadın..
Hem kime neki yapmış olsa bile..bekar adam , özgür iradesi var milletemi soracak, kimin hakkı var bunu konu etmeye... Allah ile kul arasına girilmez ki bunu iyi bilenler girmeyi bırakın neredeyse çomak sokup Allahı kandırmaya kalkıyorlar..
Millet kendi meymenetsizliğine baksın.. Mustafa kemal'in çok iyi araştırlması gerekiyor..
Üff canım sıkıldı yine.. deli oluyorum..
Yazık ..
Yazıklar olsun basitliklerine..
Dönek, dön baba dönelimselliği sıradanlaştırmışsa, artık bu hal onun normallikte sabitidir!
Filmi çeken, tıpkı din istirmacısı tuhafların yaptığı gibi, Atatürk istismarı ederek, onu hiç uzak ve yakından alakası olamayan hallerde gösterenleri kınıyorum.
Bu filme aşiv desteği veren, sponsor olan ve de en önemlisi bu (Dündargiller familyası) kafaya Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nda
- Atatürkçülük- ders verdiren -sükut-u hayal paşa-, F.B'nin gol kaçırmasındaki üzüntü ve fanatikliğini ülke bütünlüğünde de göstermeyenleri de kınıyorum.
Teşekkürler duyarlılığınıza, Sayın Atiye Danış..
Göktürkmen tarafından 10/31/2008 8:36:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
CANIM ATİYECİGİM SANA KATILIYORUM MAALESEF TÜRKİYEMİZDE HERŞEY AYAGA DÜŞTÜ Bİ ATATÜRK KALMIŞTI ONUDA ONA YAKIŞIR ŞEKİLDE İFADE EDEMEMİŞLER KINIYORUM BU SENARYOYU BU OLMAMALIYDI.AMA İYİKİ SİZİN GİBİ CESUR YÜREKLER VAR AMA NETTEN GİRİN CAN DÜNDARA ELEŞTİRİLERİNİZİ BELİRTİN BEN BU EN DOGRU DAVRANIŞ OLUR.BİRİLERİNİN AKLINA BİŞEYLER GİRER LÜTFEN SAYFASINA GİRİN VE YORUM YAPIN BEN ÖYLE YAPTIM.AKSİ TAKDİRDE SESSİZ DÜŞÜNMÜŞ OLURUZ HOŞÇAKALIN KENDİNİZE İYİ BAKIN...........
oldukça üzüldüm. Bir devlet kurucusu, milleti tarafından olağanüstü bir sevgiye mazhar olmuş ve hakikaten eşsiz bir lider, büyük başbuğ Mustafa Kemal Atatürk için (anlatımınıza göre söylüyorum) yapılabilecek en büyük kötülüktür bu diyebilirim. Günün şiirinde de öyle bir mısra okumuştum sanırım. Neden? Atatürk eğer hayatta olsaydı acaba rakı-meze, kadın, alem gibi yakışıksız durumlarla mı gündemde olmak isterdi ki öyle yapılıyor? "bir kadeh senin için, bir kadeh benim için..." bu ne ya..? kınıyorum arkadaş..! Atamın onca olağanüstü başarıları varken hala masada tutmak, eline rakı bardağı sıkıştırıp resmini çekmek inanın hiç bir yazıya ve şiire yakışmıyor. filme de yakışmıyor. Beni hatırlayınız gibi anlamlı bir başlık altında bize ve Ata'ya reva gördüğünüz bunlar mıydı? Yazık...
Türk Cumhuriyet'çiliğine sonuna kadar gönülden destek veren bir kalem olduğunu hemen hemen bütün yazılarını takiple gördüm.Sana ve sen gibi düşünenlere saygım sonsuzdur.
Ama henüz filmi izleme şansım olmdı ki eğer anlattığınız gibi M.K.Atatürk'ü tam anlamıyla fikirleriyle görüşleriyle ilerici liderliği ile lanse edememişlerse izlemenin bir anlamı olmayacağı gibi esefle kınarım Can Dündar'ı.
Cesur yüreğinize ve saygın kaleminize sevgiler yolladım.
Çok güzel saygın samimi ufku geniş bilge gerçekleri çekinmeden söyleyen Saygı değer gönül dostum
gecenin ilerleyen saatlerinde bu yazınız gözüme ilişti
zevkle beğeni ile okudum yüreğimizi adeta okumuşunuzdur
Yazınız arif saygın aydınlatıcı bulu yorum noktası vir gülü dahil altına imzamı atıyorum
Siz gönül dostumu yürekten kutluyorum
Saygı ile selamlıyorum
İyiki varsınız , iyiki yazıyorsunuz
Bir sitemimide bu sayfanız ve yazınız aracılığı ile anlatmak istiyorum
Nerede Atatürkçüler, nerede Laik Cumhuriyetten yana olan edebiyat defteri gönül dostlarım iki gündür Cumhuriyet Bayramı ile Atatürk ile ilgili sadece bir kaç yazı ve şiir var onlarda yorumlardan yoksun
bir dörtlük aşk şiiri kadar Atatürk ile ilgili bir şiir ve ya makalenin bir değeri yokmu
Bakıyorum bir dörtlük aşk şiiri için dünya kadar yorum yapılmış
Cumhuriyet bayramı i için yazılan şiirlere yorun bir veya iki yi geçmiyor
Unutmayınız ki Atatürk ve Laik Cumhuriyet olmasa idi o çok yorum alan bir dörtlük aşk şiiri bile yazılamazdı
Saygılarımla
_____Şair 67______
ALİ CEMAL AĞIRMAN
Değerli arkadaşım, düşüncelerine katılıyorum. Can Dündar imzasına çok güvenmiştim. Bence, senin de yazdığın gibi sayın Deniz Baykal , Mustafa Kemal adına yaraşır dev bir Proje ile biz Atatürkçüleri onurlandırmalı, gururlandırmalı...Böyle bir projeyi onlardan, KÜLTÜR BAKANLIĞI nın da desteğiyle istiyoruz.
Baykal mı üstlenmelidir dediniz ?
:))
bu haftanın esprisi olsa gerek...
Onun meşguliyetleri var... filmle uğraşacak zamanı yok !...
Yönetmenliğini kendi üstlendiği... parti içi rakiplerimi nasıl ekarte ederim adlı filmi çekmekle meşgul !...
Vatan elden gitmek üzere... hem de Kurucusu olan Atatürk'ün koltuğunda 'o' otururken... kimin umrunda ?
Saygıyla