ERKEĞİN LANETİ
Ne demeli, nasıl söylemeli?… 78 yaşında kart bir zamparanın 14 yaşındaki bir sabiye tacizini nasıl anlatmalı?… Ya o sabinin, ruh ve beden sağlığının bu tacizden etkilenmediğini rapor eden, sözde bilim insanlarına nasıl haykırmalı?… Onlara şöyle seslenmek isterdim: “ Keşke benzer bir tacize siz de uğrasaydınız. Bu yaşınıza rağmen ruh sağlığınız eskisi gibi kalır mıydı acaba? “
Hastalıklı bir toplumda yaşıyoruz ne yazık ki! Kızını hamile bırakan baba müsveddesinden, sanatçı bozuntusu kasklı sapıklara kadar ne ararsan bulunur bir toplum haline geldik. Aslında, bu bir insanlık sorunu. Sadece bizde değil dünyanın bir çok yerinde bu türden sapkınlıklara rastlamak olağan hale geldi. Bu rezilliklerin büyük çoğunluğunun failleri de erkekler ne yazık ki. Aynı cinsiyete ait olmaktan utanıyorum bazen.
Erkek egemenliğinin insanlığa büyük zararları oldu tarih boyunca. Savaşları erkekler çıkardı, ceremesini kadınlar ve çocuklar çekti. Doğayı kirletenler de onlar, kardeş kavgası çıkarmaya çalışanlar da. Hükmetme ve sahip olma hırsıyla dünyayı yaşanılır halden çıkardılar. Fizikte, parada, sekste ve güçte üstünlüğü marifet sayan erkek; asıl marifetin sevgide, aşkta ve paylaşımda olduğunu öğrenemedi hâlâ. Çok yazık…
YORUMLAR
Ve sizin beğeniyle okuduğum bu yazınızı ve bir önceki yazınızı "alıntı" yapacağım, adınızı koyarak. Beğendiklerimizi paylaşarak da, "olumlu düşünce gücümüzle" çoğalacağımız çabası içindeyim.
Herkes bir öğretmen olabilir ve her insan da bir öğrencidir yaşam arenasında. Bilgi ve düşünce sonsuzdur. Yalnız değildir de...
Sevgi ve saygılarımla
Sevgili Şairim, ve Değerli Yazar Hisyar,
İlk yazınızı okuduğumda hem gülümsedim hem doğrularınızı hayranlıkla alkışladım, yürekten.
Şimdi bu yazınızı daha çok alkışlıyorum. Neden mi? Yazınızın içinde geçen ruhu hasta yaşlı insana gösterdiğiniz tepkiden dolayı değil tabi.
Sizin bir ERKEK oluşunuz ve bilinçli bir şekilde toplumumuzun asırlardır çektiği sancıyı bir ERİL gözle düşünceyle, biz kadınları anlamanıza hayran kaldım.
Daha dün bir yazımı www.forumedebiyat.com a yayına verdiğimde hakaretlere varan ve şiddetle "cahiliye dönemlerdeki" o erkek modellerinin hışmına uğradım.
Aynı yazım bu sitede de yayında. Ve ilk buna benzer bir yorum sayfama düştü bile.
Eğitim çok önemli. Özellikle ATATÜRK ve M.A. Ersoy'un üstüne basa basa söyledikleri bir söz var.
"Kadınalrımızı mutlaka okumalılar, çünkü onlar sizden sonra gelecek nesilleri yetiştiren insanlardır."
Değerli Yazarım, bu yazınızda kısa ve öz öyle güzel ele alıp anlatmışsınız ki, size sonsuz teşekkürlerimi sunarım.
Ve lütfen www.forumedebiyat.com sitesinde de gelin ve bizlerin BİZ olmamızı destekleyin.
Çünkü kadın ve erkek bir BÜTÜNDÜR.
Biri olmaz ise diğeri bir HİÇ tir.
BİZ bilinci umudunu hiç yitirmedim.
Sevgi ve ışık sizle olsun...
Ataerkil bir toplumdan geldiğinizi unutmayınız sevgili arkadaşım.Yalnız ormanı görmeden ağacı suçlamayınız.Hastalıklı bir toplumda yaşıyoruz demekle yanıtını kendiniz veriyorsunuz.Din de bile kadın erkeğin kaburga kemiğinden yaratılmıştır denilmektedir bildiğim kadarıyla.Size Dr.Erdal Atabek'in kışkırtılmış erkeklik, bastırılmış kadınlık kitabını okumanızı önerebilirim.Ayrıca sevgili Carmenmir'i yorumu dolayısıyla kutluyorum.Dostça kalınız.