Ön Yargıları Yok Etmek...
Bir olaya,kişiye ya da fikre karşı,o olayı,kişiyi,ya da fikri tam olarak bilmeden,tanımadan peşin hüküm vermektir ön yargı...
Herhangi birşey hakkında verilen hükümleri yıkmak,değiştirmek çok zordur.Çünkü insanlar kafalarının içinde verdikleri bu hükme körü körüne bağlanırlar.Bağlandıkları bu hükmün yanlış olması da farketmez;insanlar inandıklarının kesin olarak doğru olduğu gibi yanlış bir düşünceye sahiptirler.Kimse, "Yanlış düşünüyor olabilirim." demez.Ön yargıları kaldırmak da bunun için zordur.Eğer kişiler ve düşünceler hakkında verilen kararlar "Olur." yerine "olabilir." diye nitelendirilseydi "peşin yargı" denilen şey olmazdı;insanlar her ihtimali düşünebilirdi o zaman...
Reşat Nuri Güntekin’in "Bir Kadın Düşmanı" adlı kitabındaki "Homongolos" lakaplı karakteri ele alalım: Çevresindekiler onu,kadınlara karşı olan kabalığından dolayı "Kadın Düşmanı" olarak nitelendiriyordu.Halbuki O kadın düşmanı olduğu için değil,kendini çirkin bulduğu için kadınlara karşı soğuk davranıyordu...
Homongolos’a yapıldığı gibi peşin fikir vermek kolaydır,çünkü çoğu zaman mantıksız düşünmeksizin yapılır.Peşin hükme varmak ne kadar kolaysa,onları yok etmek de tam tersine o kadar zordur.Ön yargıları ortadan kaldırmak,insanların yanılma payı olduklarına inandıkları,kendi düşüncelerini gereğinden fazla önemsemedikleri zaman kolay olabilir...
-----Önyargıları yok etmek,atomu parçalamaktan zordur-----