- 661 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
CUMHURİYET 85 YAŞINDA
Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun seksen beşinci yıldönümünü kutluyoruz. Ne mutlu bizlere. Türkiye Cumhuriyeti bugün, tarihte Türk adını ilk defa kullanan, en büyük Türk devletlerinden biri olan Göktürk İmparatorluğu’nun üç misli yaşına ulaşmıştır Ve inşallah " EBEDİYEN PAYİDAR KALACAKTIR. " . Aslında devletin devamlılığı esasından hareket edersek, Türkiye Cumhuriyeti beş bini mütecaviz yaştadır. Atatürk, büyük bir deha örneği ile jeo-politik açıdan dünyanın en stratejik noktasında yer alan Türk devletine, ekonomi-politik açısdan Anadolu’nun en stratejik noktası olan Ankara’yı başkent seçmiştir. Ankara’nın başkent oluşu tesadüfi değildir . Cumhuriyet, bugünlere birçok gailelerle boğuşarak geldi. İnkılaplar dönemi en zor dönemlerden biri idi. Şey Sait Ayaklanması, Serbest Fırka Olayı, İzmir Suikasti, Menemen Olayı, 1936-1938 Dersim Ayaklanması, Milli Şef döneminin baskıcı ve yıldırıcı tutumu, ellili yıllarda partizanlık, Vatan Cephesi, 27 Mayıs İhtilali, 1968 Olayları, 12 Mart Muhtırası ve Sıkıyönetim, yetmişli yılların kardeş kavgası ortamı, 12 Eylül Darbesi, ASALAS, PKK ve nihayet AB dayatmaları. Türkiye Cumhuriyeti, bütün bu problemlerin üstesinden gelmiştir ve daha nicelerinin üstesinden gelebilecekgüçte ve yapıdadır. Yeter ki, " Devletin bütünlüğü, milletin birliği, hukukun üstünlüğü" vb. temel ilkelerden taviz verilmesin. Türkiye Cumhuriyeti’nin kimliği tartışılamaz. Devlet, ismi ile müsemma Türk Devletidir . Bu devletin alt kimliği, üst kimliği vs. yoktur. Tek kimliği vardır TÜRKLÜK. Sayın yetkililer, etkililer sun’i olarak yaratılan sorunları dilinize dolayıp, devletin kimliğini tartışma konusu yapmayınız. Türkiye Cumhuriyeti Devleti, üniter yapısı ile bölünmez bir bütündür. Ve bu devlet, yukarıda saydığımız badireleri nasıl atlattı ise şimdi de, kimliğinin tartışılması, bağımsızlık ve egemenlik haklarının yok sayılması vb. densizlikleri yok etmesini bilecektir. Nice seksen beş yıllara... " NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE! ".
YORUMLAR
Saygıdeğer Cumali Bey,
Öncelikle yorum yazma lutfunda bulunduğunuz için teşekkür ediyorum.
Elbette "önce insanlık!". Ama burada bahsettiğimiz devlet. Ve bütün devletlerin bir kimliği vardır. Türkiye Cumhuriyetinin de öyle. Bu kimlik yadsınamaz. Değiştirelemez. Türkiye Cumhuriyeti Devleti, belli bazı ilkeler üzerine bina edilmiştir. Bu ilkeler, tartışılamaz bile. Anayasamızın değiştirilemez, değiştirilmesi teklif bile edilemez maddeleri ile 66. maddesi bize gerekenleri yoruma bile muhtaç olmadan açıklıyor.
Mutlaka ben de sosyal hayatla ilgili olarak "önce insan" diyorum
Ne var ki devlet bir tüzel kişiliktir ve belli kurallar olmadan devlet olmaz, olamaz.
Saygılarımla...
'Tek kimliği vardır TÜRKLÜK. Sayın yetkililer, etkililer sun’i olarak yaratılan sorunları dilinize dolayıp, devletin kimliğini tartışma konusu yapmayınız. Türkiye Cumhuriyeti Devleti, üniter yapısı ile bölünmez bir bütündür. Ve bu devlet, yukarıda saydığımız badireleri nasıl atlattı ise şimdi de, kimliğinin tartışılması, bağımsızlık ve egemenlik haklarının yok sayılması vb. densizlikleri yok etmesini bilecektir. Nice seksen beş yıllara... " NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE! ". '
NE MUTLU İNSAN OLANA!!!
Ali Cemal Bey,
Bu yazı, işte sizin o saydığınız zihniyette olanlara karşı; başkenti Ankara'dan taşımayı düşünenlere, devletin kimliğini beğenmeyenlere, devletin temel ilkelerini değiştirmeyi amaçlayanlara, müslüman olmayı Arap olmakla eş tutanlara, Türk devletinin siyasi kişiliklerini muhatap kabul etmediğini beyan ederken aynı gün Barzani'ye görüşmeci gönderenlere karşı bir isyanı dile getirmek amacı ile kaleme alınmıştı.
Ben inanıyorum ki, Türk Milleti bütün zorluklara ve sıkıntılara karşın, bu durumdan kurtulmayı başaracak ve Türkiye Cumhuriyeti "Ebediyen payidar kalacaktır." Hiç karamsar olmadım.
"Denizler durulmaz dalgalanmadan"..
Saygı ve sevgilerimle...
Sayın gürsoy
Öncelikle Cumhuriyet Bayramımızı yürekten kutluyorum
Sizleri, saygı ile selamlıyorum
Yazınızı saygın ve arif buluyorum ,
Dikkat ederseniz Cumhuriyet Bayramınızı diyerek değil Cumhuriyet Bayramımızı diyorum ve övünerek söylüyorum
Bu Bayramı kabullenmeyenler var , bu bayramı , basit kutlamalarla geçiştirmeye çalışanlar var, bu bayramı azıcık , bu taraftan , azıcık o taraftan olup arada bir şeyler bende götüreyim diyenler var
Yazık bu Ülkeye, İnsanların damarındaki kandan inanın şüphelenir olduk
Misak-ı Milliyi unutanlar var, Çanakkalede kefensiz yatanları bilmeyenler var Erzurum Sivas Amasya yı Samsun 19 Mayısı hatırlamak isteyenler var , birinci ikinci İnüyü, kıbrıs barış harekatını lozanı hatırlamak istemeyen var yani şanlı Türk Tarihini Ne Mutlu Türküm demek istemeyenler var Çorç Buşu Baba bilenler var barzaniyi talabaniyi kardeş bilen var İranı afganistanı, pakistanı, Suudi Arabistanı malezyayı referans alanlar var türlçeyi bırakıp arapça kullananlar var yine bu sitede biri çıkmış Tütk eğitimine besmelesiz eğitim diyor cuma tatil olsun diyor türban bayrak diyor namus diyor
Neler oluyor Allah aşkına Atatürk Türkiyesinde
Saygılarımla efendim
____Şair 67______
ALİ CEMAL AĞIRMAN