CUMHURİYET KONUŞMASI
Değerli öğretmen arkadaşlarım, Sevgili öğrencilerim,
İnsanlık tarihi boyunca hep idare etme ve edilme sorunu olagelmiştir.Ne mutlu bize ki bir çok dünya ülkelerine göre “Kendi kendini idare etme yönetim tarzı” olan cumhuriyeti erkenden keşif etmişiz.Ancak bilmemiz gereken şu ki bu idare sanatı Devleti kutsayanlara ,Feodaliteye ve Derebeylerine epey ağır gelmiştir. Azınlıkta olmalarına rağmen hala türlü oyunlarla hüküm sürmektedirler. Elimiz kalemi tutmadıkça bu despot insanların zumlundan kurtulamayız.Bundan dolayıdır ki her fırsatta daha çok çalışmamız gerektiğini dile getirir , başarmanın yollarını arıyoruz.
Cumhuriyet; erdemli,faziletli,kültürlü insanların düzenidir.
Bir nevi şura yönetimi olarak da kabul edilen demokratik cumhuriyetin toplumumuza huzur ve selamet getireceğine yürekten inanıyorum.Yeter ki bu cumhuriyetin omurgasını halk oluştursun.İkide bir cumhuriyeti kurdular diye birilerine methiyeler sunmak marifet değil, marifet kendini eleştirip o günün şartlarında kurulan Cumhuriyetimizin neden birilerinin güdümünden kurtulamadığının sorgulanmasıdır.Tarihin akışı içinde elbetteki iniş çıkışlar olacaktır bu gün çektiğimiz cefa ve üzüntü az mıdır?Dağ kanunlarıyla cumhuriyet gelişmez .Cumhuriyet medeni insanların düzenidir.Eğitim öğretimle nitelikli bir toplum oluşturduğumuz zaman cumhuriyetin güzelliklerini yaşamanın tadına varacağız.Cumhuriyetin Kurucusu M.Kemal ATATÜRK’ÜN ifadesi şudur: “Gençler! Cumhuriyeti biz kurduk onu yaşatacak sizlersiniz.”
Demokratik cumhuriyet:
İnsan haklarına saygı,
Topluma huzur ve mutluluk,
Bireye güven,geleceğe umut demektir.
Ben okul müdürünüz olarak diyorum ki. şu andaki bilgi düzeyiniz Türkiye ortalamasını üzerinde değilse yarın cumhuriyet yönetiminde yer almanız zorlaşır.Gönül ister ki geleceğin cumhuriyet yönetiminde yer alan 3-5 adam da benim okulun öğrencileri olsun .Ne demişler “çalışan kazanır” Allah’ın verdiği yetenek ve nitelikleri kullanmazsanız dünyanın nimetlerinden az yararlanırsınız.
İnsanın huzur ve mutluluğuna endeksli Demokratik Cumhuriyetimizi geliştirmek ve olgunlaştırmak umuduyla Cumhuriyetin kurulmasında emeği geçen her kese teşekkür eder,ruhları şad olsun diyorum.
Bu hakikatler ışığında cumhuriyetimizin 85.yılının insanımıza hayırlara vasile olmasını diler .Bayramınızı kutlar selam,sevgi ve saygılarımı sunarım.
E.KAYA