MUHTARIN TAVUKLARI
........Tavuk deyip geçmeyin efendiler.Yılda 250 -300 yumurta vereni var.
Bizim köyde iki aşiret.Hane aynı nüfus birkaç farkeder.Oylarda başa baş.Bi bizden seçilir muhtar.Bir karşıdan.Seçimden önce bir kargaşa,bir telaşa oylar olur paşa.Şeçimde kavga kıyamet derken oylardan birkaçı iptal olur biter bu kıyamet.Bizim muhtarın birkaç kuzusu var ama Muhtar ökkeşin bir sürü tavuğu.Muhtar tavuğu bunlar her biri goç gibi.
..........Salınır tavuklar karşı bayırda,Hayır kalmaz bizim çayırda.Bak diyene sinkaf ,gık diyene dipçik.Tavuklar akşama yüklü inekler gibi döner kümese.Gören diyor vallah her yumurta çit sarılı.Hemide gaz yumurtası gibi.
......... Hökümetten durmadan adam gelir birde cenderme.Hökümet adamı tavuğu cendermelerde yumurtayı yerlermiş.Arkasından köye bi salma gelir(Hane başından alınan köy yardımı)Hane başına 1 er tavuk ve de beşer yumurta.Tavuk ve yumurtası olmayanlar tavuk başı 40 gayme yumurta başı 4 gayme.Tavukmu virek yumurtamı akşama gel gayfiye seyret gırgırı.Musavir geldikce mugdarın tavuğu artar.Bahçana da girer tarlana da mugdar tavığı bu.Amme hizmeti evlat amme hezimeti.
.......... Siyaset çok gurnaz oldu valla iki seçimdir bizim mugdar gazanamaz oldu seçimi.Öyleya adamın guzusu var.Her gelene guzu kesecek değilya.Tavığı olan seçimi gazanır oldu.Hadi diyelim hökümet adamına guzu kesti cenderme pohmu yiyecek.Guzu yımırtlamadığına göre.Ben diyomki bundan soona bizim mugdar seçimi rüyasında gazanır.
.......... Mugdar möhörden para almayacak.Devlet dedi.Televizyondan duydum.Almıyo zaten möhür parası galktı evrak kağıdına zam.Bi yazar,olmadı yırtar.Bidaha yazar bi daha yırtar.Bi tomar kağıt,bi tomar gayme.Mugdarın keyfine değme.
..........Köyün Dellalı bizim kör bekçi.
......... Mugdarın tavuğuna gıran geliyo...Hadi bakalım başkalarına tavuk yasak.Yakalanana 50 gayme ceza.Gık de bakalım dipcik hazır.Bide Tevtere yeni karar alındı.Başlık parası almak yasak.Mugdardan habersiz başlık alan köyü bıraksın getsin.
Mugdara %10 ver bak yasakmı.
......... Adam petrol açacak,Arkasına şişeli rastoran.Şişeler ucuz emme Tavuk ızgara şiş
bilmem ne gadar.Adı tavuk motel tavık restoran.Bu iş gitgide bereketlenir.Bakarsın kör Eminin Ökkeş Aşiret ağası olmuş.Gel keyfim gel.Para oluk oluk akar.Her kimse gelir el etek öper.Gırbaç şaklasın diye yeni cizmelerde alınır.Hemide körüklü vede ışıldayanından.
......... Derken bi ölet geldi sildi bütün tavıkları.Nerden geldi bilmem.Adına Buş gribi dediler.Alamanyadan Buşu bırakıp gelmiş.Bide demezmi öleti Buş esgi mugdara vermiş.
Bizim esgi mugdarla akrabamıymış neymiş.Zaten biz biliyoz o da Garamanlis ile akraba ama seslenmiyoz dipcikten gorkumuza.
......... Devlet geldi.Değer biçildi tavuklara.Ölen tavuk başı 70 gayme.Biriki kişide yazılmış yanında onlarınki besili değil 40 gayme edermiş.40 devletten 10 cepten mugdara ceza ödeyecekler.Aslan mugdar orak gibi biçer kendine.
......... Garısıda sevinmiş mugdarın.Artık müsavire ne tavuk bişecek nede yumurta.
Bi oyun tutturmuş akşamdan zabaha gadar oynamazmı ?
Köyün adı çam dibi
Mukdarı var dev gibi
Mukdarın tavuğu var idi.
Gıran götürdü oh...oh...
Ölet götürdü oh...oh...
Sönüversin ışıklar
Dönüversin aşıklar
Gıran götürdü oh...oh...
Ölet götürdü oh...oh...
......... Mukdarın hanımı oynarda bizim esgi mukdarın garısı dururmu !
Köyün adı çam dibi
Mukdarı gitti gav gibi.
Guzulu mukdar gel şimdi.
Başa mukdar ol şimdi
Çalıverin kaşıklar
Dönüversin aşıklar.
Yaptıkların yetti oh...oh...
Gubura da getti oh...oh...
.............Ben bu oyunlara dalmışım.Epeyde geç galmışım.Galın salıcakla.