- 909 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
Deniz feneri
Aslında çok uzun zamandır yazmak istediğimiz bir konuydu bu. İnsanlara fedakarlıkta sınır tanımayan bir bir oluşumdu Denizfeneri. Bize zulüm karşısında susmak yakışmazdı. Biz de susmayalım değil mi?
Detaylara fazla inmek istemem. Biliyorum ki bir yerlerden bir menfaat beklentisi olanların , o menfaati alamayınca salya sümük saldırdığı bir kurum Denizfeneri. Çevremde ve etrafımda binlerce kişinin hayır dualarıyla anılan bir kuruma kim ne için saldırır değil mi?
Oysa gündeme gelme tarihi ve olayın içindeki aktörler iyi analiz edilince meselenin çıkar savaşı olduğu , ama Zahit Akman ve daha pek çok kişinin yargısız infaza tutulduğunu görüyoruz. Biliyoruz zulüm yapanın yanına kalmayacak.
Saldıran grup zaten defalarca yazılarımızda yüklendiğimiz medya grubu.
İnsanların arasında iyilik tohumları serpen ve çağdaş bir yardımlaşma oluşumu kuran dernek yoluna aldırmadan devam ediyor. Ve daha da güçlendi son saldırılar karşısında.
Ramazan da arabayla giderken yüzünde tebessüm iki genç yanımıza gelip iftarlık paket vermişlerdi. Hiç unutmam , öyle sevmiştim ki tavırlarını. İçinde ne olduğu çok mühim değildi. Önemli olan birilerinin bizi unutmadığıydı. Ve orucumuzu o paketteki hurmayla açınca ne çok dua etmiştik bu güzel kuruma.
Ağalar paşalar…..Bu ve benzeri kurumlar yaşarsa , içimizdeki insanlık melekesi yaşar. Bu kurum yaşarsa , zekat kavramı yaşar. Biz yaşatamazsak yazıklar olsun bize.
Hepimizi, saldıran itlere inat destek olmaya ve elimizi taşın altına koymaya davet ediyorum. Hadi, imece alışkanlığımızı perçinleyen bu kuruma destek olalım. Birilerinin aramıza attığı fitne tohumlarını görelim. Müslüman uyanık olmalı değil mi ?
YORUMLAR
Ben "Ergenekon" Vatanseverdir övgüsü veya "Agarta" türü derin yapılanmadır diye (Yönlendirici ve karar cümleli) yergi benzeri bir şey yazmadım.
Buna "Ergenekon" denmesinden dolayı şerh koydum.
İçeriğini göreceğiz. Yargılama başladı..
Bunun üzerinden ( "Ergenekon" gerekçeli) bir emperyal darbe vardır, abd, israel ve ab izdüşüm bir darbe yapı(lı)yor dedim.
Göktürkmen tarafından 10/27/2008 9:05:10 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sayın tunar 2019
Sizi akli selime davet ediyorum
Bir dostunuz olarak lütfen pot üstüne pot kırmayınız diyorum
Burada saygısız İnsanlar yok hepsi kendini taşımasını bilen
düşünceleri olgunluk içinde değerlendiren, saygın arif insanlar
Bence hem suçlu hem güçlüsünüz, bir tek bu seviyeli münazarada kendisini tartamayan , taşımasını bilmeyen öfke kusan siz gözüküyorsunuz
Lütfen arif olunuz, lütfen İnsan-ı Kamil olunuz dost acı söyler
Tıpkı Babama mektup başlıklı yazıma yaptığınız duygusal saygın yorumunuz gibi lütfen o yorumdaki kişi olunuz ve sizin için o yorumunuza cevaben bir yorum yazdım o yorumumu lütfen okuyunuz benim siz can dostuma vermek isteğimim çok önemli mesaj var
Kimsenin şu üç günlük dünyada kalbini kırmayalım
İnsan oğlu şeşer, beşerdir ALLAH KORUSUN BİR eRMENİ YADA BİR YUNAN SAVAŞINDA YAN YANA SİLAH ARKADAŞI OLARAK DÜŞERSEK BİRİ BİRİMİZE BAKACAK YÜZÜMÜZ OLSUN
OLURMU DEĞERLİ ÜSTADIM
SAYGI İLE
şair67 tarafından 10/26/2008 9:02:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Ağırman kardeşim.
Tunar arkadaş başkalarının gazına gelemeyecek bilinçte bir arkadaş bildiğim kadarıyla. O yüzden yapılan suçlamalara kendi lisanıyla cevap verecektir.
İmama kızıp camiye küfür eden zihniyet ise doğru maalesef bana göre.
Hayatlarını İslama ve onun değerlerine küfür etmeye adamış bir sürü insan var ve hiç bir fırsatı kaçırmıyorlar, kaçırmazlar.
Bu örnekte de deniz fenerine kızıp zekata, islamın yardımlaşma ve dayanışma müesselerine saldıranların olduğunu siz de takdir edersiniz herhalde.
Bu anlamda "birilerinin attığı fitne tohumlarını" eleştirmek kimi niçin rahatsız eder anlayamadım?
taraf konusunda ise ikircikli davranmadım zaten hiç bir ortamda, İslam ve onun değerleri elbette tarafımız...
Ya arkadaşlar ve abiler; bu kadar abartacak ne var ? Biz yolsuzluğa destek olun demedik ki? Almanya daki bir yolsuzluğun bizim yardımlaşma duygularımızı bitirmemesini söyledik.Size göre denizfeneri suistimalci bir dernek olabilir.Bana göre değil.Yani bana görede de öyle mi olmalı ? Size göre ergenekon da vatansever bir örgüt.Ama bana görede değil.Sizinle aynı fikirde değilim hepsi bu.Ve aynı fikirde olmayacağım bu kadar basit.Bana göre istismar her kesimde var.Adamlar cilt cilt kitaplar yayınladı .Neler neler yazıldı.Çekiç güç ten irefahyol un yıkılmasından Çevik BİR le ilişkisinden.Ergenekondan vs. Hepimiz kendi penceremizden bakıyoruz hepsi bu.Size göre Veli KÜÇÜK irticanın üstüne giden bir kahrama belki .Bence acımasız biri.Bunları örnek verdim.SAygı neden hep bizden beklenir? sizin saygı duyma gibi bir erdeme ihtiyacınız yokmu? Erol Kardeşim sende mail adresim var ordan istediğin zaman iletişime geç.Daha fazla duramam saygısız insanların içinde.Üyelik nasıl iptal edilir tarif edin lütfen.
Sayın Erolbasci
Hepimizi, saldıran itlere inat destek olmaya ve elimizi taşın altına koymaya davet ediyorum. Hadi, imece alışkanlığımızı perçinleyen bu kuruma destek olalım. Birilerinin aramıza attığı fitne tohumlarını görelim. Müslüman uyanık olmalı değil mi ?
1:ARKADAŞIMIZN SANIRIM HEYECANINA YENİK DÜMESİ SONUCU YAZIĞI YUKARIDAKİ TALİHSİZ YAZIYA CEVABINIZ NE OLACAK ONU MERAK EDİYORUM
BİR AĞABEYİ OLARAK BU ARKADAŞIMIZA BİR TELKİNİNİZ OLACAKMI BENİM BU ARKADAŞI SEVDİĞİM İÇİN TATLI SERT BİR YORUMUM OLDU
ARİF BİR KİŞİ OLDUĞUNUZUDA BİLİYORUM SİZDEN BİR AĞABEYİ OLARAK AÇIKLAMA BEKLİYORUM
ÇÜNKÜ SİZLE PAYLAŞACAĞIM ÇOK ŞEY VAR
2: İyi bir müslüman uyanık mı olur, yoksa her şeyden önce dürüst mü olmalı, ÇİĞ SÖYLEM BİR MÜSLÜMANA YAKIŞIRMI
3:İmama kızan Camiye küfür eden zihniyet ve ardından fine fesattan bahsediyorsunuz,arkadaşı gaza getiriyorsunuz
Afedersiniz siz hangi taraftansınız
Alahın evine küfreden düşünen sizden başka art niyetli berrak suyu bulandıran bir düşünce göremiyorum bu suçlama Üleyi kaosa götürür lütfen lütfen gergin bir ortamdan geçiyoruz İnsanlar diken üstünde biz konuştuğumuz her şeye her cümleye dikkat etmek zorundayız aksi takdirde bu söz yeni madımakları getirir yeni baş bağları getirir lütfen Sayın hocam lütfen
Saygılarımla
_____Şair 67______
ALİ CEMAL AĞIRMAN
Bakın aklıma ne geldi...
Hani demiştik ya... Almanya'da tarihin en büyük yolsuzluğu diye... dolayısı ile bir ilk'e imza atmış durumdalar :)
Birinciliği kapmışlar !...
İkinciliği de kaptırmamak için şöyle bir şey yapılabilir...
Deniz Feneri yerine... FENİZ DENERİ... adlı bir yardım (!) kuruluşu kurarlar... büyük abiler, alimler yol gösterir ve derler ki; eyyy din kardeşlerim (!) yardımlarınızı esirgemeyin ki; kardeşlik duygularımız pekişsin...
İnanın, çok büyük ikinci yardımı toplarlar (gazate kurulması için )
Sn. tunar 2019
Yazı sonunda... Hadi... diye bir çağrı yapmışsınız...
Milletin daha ne kadar saf olabileceğini ölçmek için mi ?
Dur bakalım... Almanya tarihinin en büyük yolsuzluk dosyası olmasına rağmen (!) bizim vatandaşlarımız hâlâ yardım eder mi diye nabız yoklamak mı ?
İnanın yine de gelen olur... inanın !
İslami bir kavram ve anlayış olması, bazı kesimlerin saldırması için yeterli bir neden zaten sayın tunar.
Salt suistimalleri eleştirmekten ziyade, islami temelli yardımlaşma geleneklerini baltalama amacını taşıyanlar olmadığına inanmak çok zor.Gıdalarını bu türden zeminlerden alanlara hitap eden bir yazı olmuş.
İmama kızıp camiye küfreden bir zihniyet için daha farklı bir benzetme yapılamazdı zaten.
rtük eliyle çıkarlarına engel olunmasını hazmedemeynlerle aynı saflara düşmemek herkes için kolay değildir.Bazen, çıkarı zedelenenden daha çok ses çıkaranların aleste beklemeleri de zaten az çok bilinen şeylerden sayılır.
Doğrusu, bu türden yardım kurumları kendi içlerinde her türlü otokontrolu yapmalı, bağımsız kurumlara denetlettirmeli hesaplarını, şeffaf olabilmeli.Deniz Feneri eV nin bu açıdan hatalı olduğunu, ama Deniz Feneri derneğinin şefafalıkta gerekli çalışmaları yaptığını yakinen biliyoruz..
DenizFenerieV ile Deniz Feneri isimlerini kasıtlı birbirine karıştıranların maksatlarına malzeme olmamak gerekiyor kanımca.
tebrik ve selamla..
Tunar Bey Günaydınlar öncelikle;
İnanır mısınız siz yazı mı yazıyorsunuz tehdit mi ediyorsunuz ben bazen karıştırıyorum. Çoğu zaman tehdite benziyor yazdıklarınız. Hele o yorumlarınız?!
Bakınız efendim burası edebiyat sitesi, herkes siz veya biz gibi düşünmek zorunda değil (siz veya biz saygı ifadesi olarak kullanılmıştır. Gruplama olarak anlamamanızı rica ediyorum.)
Eğer yazılanlarda yanlış varsa, eğer kafa bulandırma anlamında dezenformatif bilgi içeren yazın eserleri varsa, gidersiniz o yazının altına eleştirel/polemik/katkı şeklinde karşı bilimsel ve nesnel görüş/tezlerinizi yazarsınız.
Bunu bilgi birikiminiz doğrultusunda ve doğru bilgileri vererek düzeltirsiniz. Yoksa ilginç ve bazen garipleşen yorumlar şeklinde yapmak karşınızdaki insanı keskinleştirir.
Biz bu site de yarışmıyoruz Tunar Bey, yazışıyoruz. Lütfen bir bunu unutmayın, bir de herkesin aynı ve de ille siz gibi düşünmesi gerektiği takıntınızı "ilke" yapmayı içselleştirin.
İlkeler ve takınlar farkını öneriyorum.
Yoksa, tehditle, tuhaf ifade biçimleri ile iletişimi koparırız ki; iletişim bitmişse,konuşulacak yazılacak bir şey kalmamış demektir.
Bir de, insanlar düşündüklerini sizin bizim beğenimize göre yazıp çizecekse, buna artık pes denir !
Kaldı ki, başta ben olmak üzere hiç kimsenin de, demirden korksa trene binmeyeceği sözünce, fikrinden, inancından vazgeçirebileceği bir vakıa görülmemiştir.
Bunun görüldüğü yerler diktatörlükler ve korkunun hakim olduğu yerlerdir. Bu ise ne insani olmak, ne aydınlık ve demokrasi kavramlarına uyar olmaz.
Umarım açıklamalarımızla sizden yine ilginç mesajlar ve yorumlar almayız.
Bu yorum kavga amaçlı değil, genel yazın ilkeleri ve iletişim estetiği ortak bakışına varmak amaçlı kaleme alınmıştır.
Bilgilerinize ve esenlik dileklerimizle efendim.
Göktürkmen
Ahmet Kutlu Ayyüce
Göktürkmen tarafından 10/26/2008 7:58:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hepimizi, saldıran itlere inat destek olmaya ve elimizi taşın altına koymaya davet ediyorum. Hadi, imece alışkanlığımızı perçinleyen bu kuruma destek olalım. Birilerinin aramıza attığı fitne tohumlarını görelim. Müslüman uyanık olmalı değil mi ?
Sayın tunar 2o19
Deniz feneri ile ilgili bir makale yazmışınız, sizden olmayanlara it demişiniz , oda yetmiyormuş gibi sayın Lale devri bir yorum getirmiş hoşunuza gitmeye bilir hem yazı yazıyorsunuz eleştiriyi getirenide azarlar biçimde yorum yazmazsanız daha makbul olurdu diye biliyorsunuz
Bak saygı değer üstadım, müslümanlıkta çiğ söz olmaz olamaz neden Allahın Mübarek ismini ağzında yüreğinde taşıyan biraz daha sakin sevgi dolu olmalı yani Hz. Mevlananın, Hz. Hacı Bektaşi Velilerin, Yunusların, pir sultan Abdalların Hazreti Bayram Velilerin getirdiği baarış ve kardeşlikle donanımlı olmalı
Kendin pişir kendin ye misali aynı kafa ile aynı zihniyeti Paylaşman size kişilik saygınlık kazandırmaz önemli olan karşı fikirli ile medeni ölçülerde değerlendirme yapmanız
Örneğin ben kalkıp kendi fikirlerimi benimle aynı paylaşan bir insanla tartıştığımız zaman hani dağlık bölgeye gidersin yüksek sesle bağırarak aloooooo dersin sesin yankı ile geri gelir yaa işte aynı bir şey ne zaman ki ben fikirlerimi arif İnsan-i Kamil bir eda ile size anltma başarısını elde edebildiysem o zaman benim görüşüm ve kişiliğim saygınlık kazanır yoksa hadi git bee cahil aadam deyip bizi başlarından savarlar
İnsanlıkta edepte çiğ sözün yeri yoktur çiğ sözün olduğu yerde kavga olur bunuda bilgisiz kendi fikirlerini savunamayan bu yola baş vururki İnsanlık açısından etik olmaz kabul görmez ve insanın asaleti zarar görür
Büyüklerimiz İnsanlık için şöyle demişlerdi Esli hüüü Nesli HÜÜÜ
Allahın selamı üzerinize olsun
Saygılarımla
_____Şair 67_____
ALİ CEMAL AĞIRMAN
şair67 tarafından 10/26/2008 3:55:32 AM zamanında düzenlenmiştir.
lalaedevri: hanım efendi neden küçümser bir eda içine girdiğinizi anlamadım ? Fikirlerimiz aynı olmak zorunda mı? Yorum yazmasanız daha makbul olurdu. deniz1347: eleştiriniz için teşekkür ederim.Beğenmediğinizi takdire şayan bir ifade ile belirtmişsiniz.Size sonsuz teşekkür ederim.