- 28237 Okunma
- 23 Yorum
- 0 Beğeni
BİR ÖĞRETMENİN DİLİNDEN...
Her insanın meslek hayatı boyunca, başından geçen ve anımsadıkça gülümsediği ilginç anıları ya da diyalogları vardır…Ben bu yazımda iki yıldır karşılaştığım ve beni çok güldüren kimi zaman da şaşırtan öğrenci sözlerini ele aldım…Şimdilik hatırladıklarımı yazıyorum ama bundan sonra karşılaştığım her enteresan olayı,söyleyicisi ile birlikte not edeceğim…
1)İlköğretimde…6. sınıflardan bir öğrencim…
_Hocammmm göz kapaklarınız çok güzel
(göz güzel olabilir, saç güzel olabilir,makyaj, giyim vs..ama güzel göz kapağı iltifatını alabilmiş bir öğretmenim…)
2) Okulda DJ Akman modası hakim ve onun söylediği o müstehcen parçalar tüm öğrencilerimin dilinde…
Şarkıda; “çok sinirlisin regli mi oldun?” cümlesi geçmekte…
OĞULCAN: Hocam renkli olmak ne demek?
AYŞE: Nasıl yani?
OĞULCAN: Kızlar sinirlenince renkli oluyormuş…o bakımdan
AYŞE…Hımmm… canım şimdi şöyle kem, küm…bak siz büyüyorsunuz ve ergenliğe giriyorsunuz…hem bedenen,hem ruhen hem de zihnen…işte ergenlikte mesela bedeninizde meydana gelen değişimler var öyle değil mi?
OĞULCAN: Evet ağabeyimin sakalları çıktı…
AYŞE: Hah aynen öyle…kızlarda da aylık bir sürede meydana gelen kanamalar oluyor…buna adet kanaması ya da regli deniyor anlaşıldı mı?
OĞULCAN: Evet anladım…peki öğretmenler de kanıyor mu?
AYŞE: Evet tüm kadınlar…
OĞULCAN: Peki Tansu Çiller?
AYŞE…Öfffff! Tüm kadınlar dedik ya….
3) Yine İlköğretimde 6. sınıf öğrencisi ile bir dialog:
AYŞE: en son hangi kitabı okudun?
ÖĞRENCİ: Gılgamış Destanı…
AYŞE: Neeee?
ÖĞRENCİ…Evet çok keyifliydi…bu bitsin Manas Destanına başlayacağım…Şamanizm’e, Budizm’e,Hinduizm’e ve Maniheizm’e ilgi duyuyorum…Dolayısıyla bu tarz kitaplar ilgimi çekiyor…
AYŞE: Pesss…
4) Yine İlköğretim 6. sınıftan bir öğrenci ile…
AYŞE:İnsanlar arasında iletişimden söz edebiliriz…Peki sence hayvanlar arasında bir iletişim var mıdır?
ÖĞRENCİ: Vardır..
AYŞE: Nasıl?
ÖĞRENCİ: Onlar da koklaşarak anlaşırlar…
5) 6. sınıftan Rabia ile…
AYŞE: Söyle bakayım, katran ne demektir?
RABİA: Böyle gezegen gibi,uzayda bulunan bir şey…
AYŞE: Sayabilir misin bana gezegenleri?
RABİA: Evet…Dünyamız,Mars,Venüs,Katran…
6)Lise 2. sınıftan bir öğrencim…
AYŞE: Bir edebi tür olarak roman, edebiyatımıza ne zaman girmiştir?
ÖĞRENCİ:İlk yazar yazdığı zaman…
AYŞE: Peki o tarih ne zaman olabilir takriben?
ÖĞRENCİ: Oğuz Kağan dönemi olabilir…
7) Lise son sınıf yani 12. sınıftan devasa bir öğrenci…
AYŞE: Neden susmuyor sunuz?
ÖĞRENCİ: Hocaaa! Sen kesmiyorsun…profesörün gelsin
8)11-d kendi sınıfım
ÖĞRENCİLER: Hocammmm! Alemlere akalım mı?
AYŞE: Neee? Siz içki de mi içiyorsunuz?
ÖĞRENCİLER: Tabi ki hocam,ayıp ettiniz
AYŞE: İçki tüm kötülüklerin anasıdır…
ÖĞRENCİLER: (koro halinde) Ana gibi yar, Bağdat gibi diyar olmaz…
Şimdilik hatırımda kalanları dile getirdim…Bunları yazmaya,paylaşmaya devam edeceğim…
(A-Y)
YORUMLAR
YILMAZ-46 ( 11/4/2008 )
1988 'DE MEZUN ETTİĞİM ÖĞRENCİM
---------------------«»---------------------
Ben Daglica ( Maravuz ) ´dan YILMAZ ÖKSÜZ.
Sevgili ögretmenim nasilsiniz insallah iyisinizdir.
Yillardan sonra sizi tesadüfen internet ten gördüm.Inanin cok mutlu oldum.Bizleri hayata öyle hazirlamissiniz ki o yillarin degerini simdi cok daha iyi anliyorum.
Simdi ise memleketten uzak ( Almanya ) da yasiyorum .
Sevgi ve saygilarimla ellerinizden öpüyor basarilar diliyorum....
YILMAZ ÖKSÜZ
Ö Ğ R E T M E N
Öğretmen çeşmedir ki, akar akar tükenmez !
Hizmeti öyle çok ki, asla hakkı ödenmez...
İlk öğretmen ilk aşktır, hem anadır hem baba ;
Cumhurbaşkanı olsan, yeter öğretme denmez !
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
BİR DÖRTLÜĞÜMLE SESİNİZE SES OLMAK İSTEDİM MESLEKTAŞIM VE ŞİİR DOSTUM.
.:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Öğrencilerimden bir güzel duvar yazısı da bek aktararak güzel yazınıza biraz ekşimen katayım.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.::
- HOCAM İÇİM YANIYOR,BEN ÇOK BAHTSIZIM ....
-NEDEN ACABA ?
BİR NEST-CAFE KADAR OLAMADIM.ONLARIN ÜÇÜ BİR ARADA BEN HALA GÖK YÜZÜNDE YILDIZ KADAR YALNIZIM.
DOĞRUSU HEPSİ BİR BİRİNDEN ENTERASAN ..BİRDE ANLATIMDAKİ MEDENİ CESARETİNİZDEN DOLAYI KUTLARIM..DİĞERLERİNE GEÇİYORUM ONLARADA BİR GÖZ ATAYIM MÜSADENLE..
PARDON BENDE ÖĞRENCİLERİNE BENZEDİM..SEN KEMEDİN HOCA DERCESİNE..ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜ KUTLAYACAKTIM ASIL NİYETİM..ÖZÜRR.GÜNÜN KUTLU ÖMRÜN MUTLU OLSUN.
KNİSK tarafından 11/21/2008 2:30:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
1985 ve 86 senelerin de vekil sınıf öğretmenliği yapan biri olarak yazı neler neler anımsattı tahmin edersiniz.Daha1 ay öncesi kızkardeşime face booktan(doğru mu yazdım acaba) o dönem öğrencilerimden olan oğlum kadar sevdiğim(ki fizik olarak arkadaşlarından oldukça kısa boylu ve zayıf olması nedeniyle adeta sınıfın maskotuydu arkadaşlarından iri yarı öğrenciler kucaklarına alırlardı)rast gelmiş ve okuduğu lise ve ilk okul sohbetin de kardeşimi tanımış ve hemen beni sormuş 23 sene evvel kendisine ördüğüm kazağı hala sakladığını söylemiş ve hayatına iz bırakan yön veren insanlardan olduğumu söylemiş.Bu nasıl bir haz siz bunu çok daha iyi bilirsiniz vekil öğretmenlik yapan ben öylesi duygular yaşayabiliyorsam sizlerin duyguları ne muhteşemdir.Her meslek için geçerlidir kanımca mesleğini sevmek,inanmak,hakkınca yapabilmek adına lakin bazı meslekler de bunlara ek olarak fedakarlık da eklenir ve ben de fedakarlıkla yapılan meslekler listesindedir öğretmenlik.Yüreğin de insan sevgisinin yanısıra fedakarlıkları da barındıran ve mesleğe inanan ve bu uğurda emek veren tüm emekçi öğretmenlere şahsınızda selam saygı şükran dileklerime yürek sevgimi de ekliyorum ve sayfanıza bırakıyorum.
Ben de özel bir yeri oldu yazınızın şahsım adına yeniden o yılları ve öğrencilerimi anmama vesile olduğunuz için ayrı bir teşekkür daha dedim.Öğretmenlerin hayatından paylaşımlarınızı beklediğimi de belirteyim.Kolay gelsin öğretmenim.
8)11-d kendi sınıfım
ÖĞRENCİLER: Hocammmm! Alemlere akalım mı?
AYŞE: Neee? Siz içki de mi içiyorsunuz?
ÖĞRENCİLER: Tabi ki hocam,ayıp ettiniz
AYŞE: İçki tüm kötülüklerin anasıdır…
ÖĞRENCİLER: (koro halinde) Ana gibi yar, Bağdat gibi diyar
.........HARİKAAA.... ÇOK GÜZEL İNANIN BENİ ÇOCUKLUĞUMA GÖTÜRDÜ...İLK ÖĞRETİM YILLARIMA..BU YAŞTA ÇOCUKLAR BİRAZ MUZUR OLUYORLAR HELEDE BU ZAMANDA....İNANIN BİR MUZURDA BENDİM SINIFTA.. AMA BABAM EGİTİMCİ OLDUĞU İÇİN HEP ENGELENİYORDUM .. ÇÜNKÜ GÖZE BATIYORDUM.. YAZILARINIZI OKUYUNCAAA. ÇOK GÜLDÜMMM..
BİR ANIMI PAYLAŞMAK İSTERİM MÜSADENİZLE:):):
orta 2. sınıftaydım tarih öğrtemenimiz çok disiplinli ve otoriterdi..sınıfça NİSAN _1 şakası yapalım diye karar verdik.. sınıfta herkes fikrini sundu birbirine ...bana sıra gelince sen ne dersin söyle bakalım dedi sınıf mümessili..
valla dedim
benim fikrim..
öğretmenimizin cebine kurbağa yavrusunu koymak ..
peki dediler nasıl olacak..hoca kıyameti koparacak
ee napalım nisan 1 şakası ya olacak okadar bizi affeder dedim..
peki dediler kim koyacak..
bana bırakın dedim ben koyarım..
topladım dere kenarından yavruları bir gün önce..
koydum kibrit kutusunun içine..
ertesi gün hocayı lafa tutarken atıverdim cebine...
sınıftayız hocada bizile onun dersinde... arkadaşlarımız dan biri ekber vardıı... çok yaramazdı... hocam sigara içsenize dedi.. hoca gülümsedi neden oğlum nerden çıktı şimdi.. olsun hocam için yaa valla siz içinde bizde içmiş gibi oluyoruz diyince hoca çıkardı cebinden sigarayı uzattı öğrenciyee sinirli bir şekilde .aldı ekber sigarı yakarmısınız hocam dedi .. kibrit kutusunu eline aldı bir açtıkı içnde kurbağalar fıkırdıyor attı yere allah kahretsin dedi buda neyin nesi.. BİZ SINIFÇA nisan _1 şakası diye bağrıştık
tabii hoca önce sinirlendi sonra gülümsedi ..kimden çıktı bu fikir dedi... kımden olabilir dedi sınıf... tabiiki her zamanki gibi.. pakize den dediler...ogün hocamın bana bakışını hiç unutmuyorum ...muzur luk diz boyu dedi birazda tarıhe çalışsanda yüksek puan alsan alsana bir 0 dahada...olanlarıda anlatmış babama...saygımlaaaa. sevgiler...
hepinize çok teşekkür ediyorum güzel yorumlarınız için...
sevgili celal abi....
harikaydı ya...
hem güldüm,hem düşündüm,hem üüzldüm...
yani güler misin ağlanacak halimize,insanımızın cehaletine...
harikaydı ama...
melesef gençlerimizde aşırı bir saygısızlık mevcut ama bir yandan da insancıl tarafları öylesine güzel ki...insan kıyamıyor bağırmaya...hal ve hareketler hep olumsuz olsa da önemli olan güzel yürekleri deyip öyle kabulleniyoruz...
başka yol yok zaten...
Sevgili Ayşegül çok güzeldi
Çocuklarımızın gelişimini ve bulunduğu durumu açıklaması bakımından sosyolojik bir deney gibi okudum
Zonguldakta bir nahiyede ağabeyime refakat ediyorum
akşama veli toplantısı var
bana: - beni yalnız bırakma köylülerle tanışırsın dedi
- iyi dedim
bekledik
bekledik
bekledik
bir adam geldi
adı Veli idi
aslında bir Veli daha varmış ama geçen yıl rahmete
kavuşmuş
anlaşıldığı gibi Veli toplantısı köylülerce yanlış yorumlanmış
ve veli toplantısına sadece adı Veli olan adam gelmişti,,
güzel bir katkı olur dedim
sevgimle
kardanadam tarafından 10/24/2008 7:09:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bu diyaloglar ilginç tabi ki...Yazmak,not etmek ve ileride de kitaplaştırmak mümkün.
Kayda almada yarar olacağı inancındayım.Benim de aklımda incelediğim bir yazılı kağıdından kalanlar oldu.
Öğretmen yazılıda,
-Türkler Avrupa'ya ne zaman ve hangi yollardan geçtiler diye sormuş.
Öğrencinin biri de,
-Bu olay 1991-92 yıllarında oldu.Rus ve Bulgar "karılar" Türkiye'ye geldiler ve onlarla evlenip,Avrupa'ya geçtiler.
(Bu yazılı kağıdının fotokopisini uzun dönem saklamıştım...Aklıma geldikçe "kara mizah" gibi bakarım bu olaya.Olayın geçtiği yer İstanbul-Bağcılar'da bir ilköğretim okuludur.Adı da bende kalsın.)
sabri ayçiçek tarafından 10/24/2008 6:16:22 PM zamanında düzenlenmiştir.