ZİKİR NEDİR
ZİKİR (Hu Şiiri)he ALLAH lafzının son harfidir ve tasavvufta, Hu deyince “O” akla gelir.
“Ey iman edenler Allah’ı c.c. zikri kesir ile zikredin”(çok zikredin) ayeti kerime.
“Uyanık ol ancak Allah’ı zikirle kalpler mutmain olur” (huzur bulur) ayeti kerime.
Bu ayeti kerimeler ve daha birçok ayeti kerimeden anlaşılacağı gibi Allah c.c. zikir farzdır zaruridir, kalp huzurunun temini ancak onunla mümkündür.
Başka ayeti kerime ve hadisi nebeviler den de zikrin iki türlü olduğunu anlıyoruz
1-Zikri hafi (ki zikrin en efdali budur)
2-Zikri cehrî ise lisan ile yapılan zikirlerdir.
Zikri hafi, yedi lataifin her birerinde lafza-i celali (1-Kalp 2-Ruh 3-Sır 4-Hafi 5-Ahfa 6-Nefsi natıka 7-Nefsi kül,) içimizden gizlice, bu işe ehil kişilerin tarifiyle ve izinle yapılır.
Ehlince malumdur ki; bu kandiller, eskilerin iman tahtası dediği göğüs bölgemizde bulunurlar ve hepsinin âlemi emirle irtibatı vardır.
Hazreti kuranı okumak başlı başına zikirdir, Namaz hakeza yine öyle, kelime-i tevhit okumak
Salâvatı şerife getirmek muhtelif dualar esma-i Hüsna hep Allah’ı c.c. hatırlattığı için zikirdir.
Allah lafzının güzel bir özelliği her harfinin ona racî olması ki Allah/lillah/lehü/hu, dört harften meydana gelen lafza-i celalin baştan her bir harfini çıkardığımızda yine Allah’ı c.c. hatırlatmaktadır, bunu izah etmemizin sebebi ise Hu isimli yazdığımız şiirdir.
Malum basının yönlendirmesiyle halkımız arasında zikir yapan tasavvuf erbabına, Hu-cu denmektedir-ki bu küçük gören bir ifadeye dönüşmüştür, Allah c.c.korusun kişiyi manen büyük sıkıntıya sokar.
Rabbim cümlemizi yanlışa düşüp dünya ahret sıkıntıya girmekten muhafaza eylesin,
Her şeyin en güzelini sübhan Allah c.c.daha iyi bilir kusurumuz varsa af etsin İnşâallah.
Salih Yıldız……22.10.2008
YORUMLAR
S.A ZİKRİ HAFİ EN DEĞERLİ ZİKİR MİDİR TARTIŞILIR FAKAT PEYGAMBER EFENDİMİZİN ŞÖHRETSİZ ZİKİR BUYURMASI VE ALLAH(C.C)SİZE ŞAH DAMARINIZDAN DAHA YAKINDIR...BAĞIRMANIZA GEREK YOK GİBİ TAVIRDA BULUNMASI TEZİNİZİ DESTEKLİYOR...
FAKAT ALİM BİR ZATA SİZ SESLİ ZİKİR Mİ YAPIYORSUNUZ BİZ DAHA EFDALİNİ SESSİZ ZİKRİ YAPIYORUZ DENDİĞİNDE...SENİN ZİKRİNİN GİZLİLİĞİ DE KALMADI...BAKSANA BEN ÖĞRENDİM DEMESİ NÜKTEDANDIR...
ZİKİR ALLAH İÇİN OLDUKTAN SONRA AVAZ AVAZ BAĞIRSAN NE OLUR Kİ AMA UCBE DALMIŞSAN GİZLİ ZİKİR YAPSAN KENDİNDEN BİLE GİZLESEN NE OLACAK..
ALLAH'A EMANET OLUN...