- 1889 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ÖĞRETMENE
Bir anlamlı deyiş vardır halk arasında. Yeri geidikçe söylenir, tekrar edilir. Bu, bir bakıma öğüttür, uyarmadır bizleri. Diğer bir deyişle; bulanık suda balIk olmayın demektir.
"Bulanık suda balık kolay avlanır."
Şöyleki:
Bugün toplumumuzda tutulan yol budur. Suyu bulandırmak ve arkasından avlanmak... Sağ denir, sol denir, düşünceler bulandırılır, kafalar yozlaştırılır bu açılar içinde. Tüm bunlar, "Kişisel çıkarları, ulusal çıkarlardan üstün tutma" eylemleridir. Ki bu da ATATÜRKÇÜLÜĞE aykırı bir tutumdur.
İşte sen, bu ortamlarda ortaya çıkacak, uyandıracaksın toplumu. Bu uyandırış ATATÜRK ÇİZGİSİ’nde olacak, ATATÜRK İLKELERİ ile kenetlenecektir. Gerçek kurtuluş yolu budur.
ATATÜRK YOLU’dur.
Bu; "1-Cumhuriyetçilik, 2- Milliyetçilik, 3-Laiklik, 4-Devletçilik,5- Devrimcilik, 6- Halkçılık ve bunların tümünü içeren BAĞIMSIZLIK!tır.
Öğretmen, aydınlığını bu ilkeler ışığı altında saçacak, öğretmen, bu temel ilkeler ışığı altında yol gösterecektir. İşte o kez sular dıurulacak, balık avlayanlar kendiliğinden yitinip gidecektir.
Bu yitinme ve gidiş, paslı kafaların yıkımı olacak, toplum, temelinden, yukarda sayılan ilkeler üzerine inşa edilecektir. Böyle olunca gerileme ve çöküş diye birşey usa gelmeyecek, süreklilik ve devinimlilik söz konusu olacaktır. Ve de ereğimiz: "Daima iyiye, güzele, doğruya" diye belirlenecektir. Böyle olmak zorunluluğu vardır, ki böyle olunca "uygar uluslar" seviyesine çıkar ve de onları gerilerde bırakabiliriz.
Kısaca; ilerleyiş ve uyanış, geriye dönüşle değil, "bilim ve fen"ledir.
Öğretmenlik yaşamınız, bu bakımdan zor koşullar içinde sürecek, engelleri aşma, uyarma yeteneğinizi koruma, sorunları çözme gücünüzü artırma en önde gelen çabalarınız olacaktır.
Son olarak diyeceğim şu ki:
Bundan böyle düşünceniz aydın, gücünüz bol, dinamik ve duru gönlünüz ATATÜRK IŞIĞI ile dolsun.
Mehmet Erbil
Yukarıya aldığım yazım, Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Okulları Genel Müdürlüğü Haber Bülteninde yayımlandı. (1 Mart 1972-1 Nisan 1972 Ankara Sekizinci sayı sayfa: 4)
Bu yazıyı o günlerde öğretmen okulu öğrencilerimin anı defterlerine yazıyordum.
Bu gün de sizler için yazdım...