ŞİİR ve KAN
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Nietzsche’yi seviyorum. onun "Üstün İnsan" arayışına hayranım .
"Alçaklık ve yükseklik" çok belirgindir onda.
"İnsanca pek insanca"
" Siz yükselmek istediğinizde yukarı bakarsınız, bense aşağı bakarım... Çünkü yükselmişim "
Sokrat ’a da hayranım. Sokrat’ın ölüm pahasına kendi bildiği ve inandığı doğruları için Erdemiyle öldügünü biliyorum.
"Sizin gibi düşünüp zavallı bir şekilde onursuz yaşamaktansa şerefimle ölmeyi tercih ederim "
Bir de Kant’ın mezar taşında yazanlara takılmışımdı ; " İçimde ahlak yasası... Gökyüzünde ERDEM .."
Sokrat’ın Savunması / Platon ’ un kitabı hayaımda beni en etkileyen kitaplardan biridir. İncecik bir kitap. Eğer okumayanınız varsa mutlaka okumanızı öneririm.
Erdemi ve Öyle asil ölümü
" Sokrat’ı tutuklamaya gelmiş polisler evine. Götürüyorlarmış. Arkasından hanımı figan içinde; " Onu niye götürüyorsunuz, Onun bir suçu yok ki " diye haykırmış.
Sokrat da;
" İyi ya o zaman ne üzülüyorsun. Ya hakikaten suçum olsa da götürselerdi daha mı iyiydi ."
Alçak ruhlu insanlarla işte böyle ayrılır insan. Öyle şerefli, asil dağ gibi durur bazıları. Bazıları da alçaklarda, tükürüklerin arasında boğulur.
" şiir kandır... Kesilir bir yerleri şairin ve o kan akar . "
işte Nietzsche ondan öyle demis;
"En güzel şiir, kanla yazılan şiirdir "
" Oldugun kadar değil... Karşındakine yansıdığın kadar insansın ." Zerre
Şiirle ... Sevgimle.
YORUMLAR
Nietzsche’ağladığında... Bu kitap kütüphanemde baş köşededir.. Nerden baksanız 5 kere okumuşumdur sıkılmadan.
"En güzel şiir, kanla yazılan şiirdir "
Sonuna kadar katıldığım bir söz.. Acı çekmeden acıyı anlatamazsınız..
Güzeldi..
_ZERRE_
"Ayni dili konusanlar degil , ayni duygulari paylasanlar anlasir " diyor Mevlana.
Demek ortak yönlerimiz de varmis :-))
Gercekten o kitap manyak bir se y. Hani atkisini sariyor disarda kar kis .. öyle doktorun odasindan o hasta vaziyetinde cikip gidiyor ya . Iste tam da orda da ben agladim :(((
Sonra da baygin buluyorlar Nietzsch'yi .
Dosta Dair
O bölüm nasil ... nasil güzel .. Yaaa yine alicam elime.
Sevgimle.
Oldugun kadar değil... Karşındakine yansıdığın kadar insansın ." Zerre
kelimelerin anlattigi kadariz, ne anlatirsak anlatalim okuyanin bizi anladigi kadariz... cok guzel bir ifade edis vardi yazinizda derince ve kendince dusunce ...
karsindakine yansidigin kadar insan olmak gercekten cok dogru bir tespit ve ispat, zaten karsinda ki de sende ki yansimasini kendinde gormuyor mu alsinda ?...
kutluyorum, cok guzel bir sevgi ve bilgi sunumu
saygi ve selamlarimla
.......
" şiir kandır... Kesilir bir yerleri şairin ve o kan akar . "
evet kandir candir ruhtur
hissettmeden yazarsan bostur.
Bende size hayranim.Sizin yazdiklariniza hayranim.
yüreginize saglik cok kisa ve bir okadar da güzel bir yaziydi.
ve hak ettigi yerdedir yazi.
sonsuz saygimla
hicbitmez tarafından 3/10/2010 3:55:24 AM zamanında düzenlenmiştir.
Alçaklığı ve alçaklıkları hiç birimiz sevmiyoruz.
Ama alçaklığı yapan ben alçağım veya alçaklık yapıyorum diyerekte yapmıyor.O kendince doğru olanı yapıyor.
evet bende katılıyorum şiir insanın kendini en iyi yansıtabildiği öğelerden biri.
belki gözden bile önemli bir öğe.
paylaşım güzel arkadaşım.
selam ile.
Geç kalmışlığımı bağışla can abim;
Hayranlıkla okudum ve çok şey anladım.
Sokratın savunması" okudum abim, harikaydı
" Oldugun kadar değil... Karşındakine yansıdığın kadar insansın ." Zerre
Bu sözünüz hepsinde daha muthiş olmuş, empatisel olarak
Günün yazınızı da yürekten kutladım
Saygımdasınız
DEVRİM tarafından 6/4/2009 8:09:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
Çok geç kalmışım yazıyı okumakta. Sokratın savunması adlı kitabı yanıma not aldım en kısa zamanda alıp okuyacağım. Ayrıca sizden izinsiz oldu belki ama sizinde yazınız yanımda bulunduracağım.
" Oldugun kadar değil... Karşındakine yansıdığın kadar insansın ."
Teşekkür ederim böyle güzel bir yazınızı bizimle paylaştığınız için. Saygılarımla
"En güzel şiir, kanla yazılan şiirdir "
................................................NIETZSCHE ÜST İNSAN ARAYIŞINDA OLMUŞTUR HEP.FAKAT ONUN YARATTIĞI EN ÜST İNSAN ADOLF HİTLER OLUP, KENDİ CANINA KIYMAK ZORUNDA KALMIŞITIR.YOKOLUŞA GÖTÜREN BİR FELSEFENİN SAVUNUCUSU OLMAK İNSANIN FARKINDA OLMADAN BAŞINA DERTLER AÇABLİR.BU NOKTADA DİKKATLİ OLMAK GEREKMEKTEDİR.NİHİLİST FELSEFENİN(HİÇCİLİĞİN) EN TEMEL ADAMIDIR.EĞER YAŞAMIN DENGELİ AYAKLARINI KEŞEFEDEMEZSEK HEP ARAYIŞ İÇİNDE OLURUZ VE DOYMAK DA BİLMEYİZ. BU DA BİR SÜRE GERÇEK BENLİĞİMİZİN İFLASI ANLAMINA GELİR.
"En güzel şiir, kanla yazılan şiirdir " BUNA BENZER BİR İFADEYİ AYNEN KULLANDIM.BAKINIZ Kuşların Vasiyetİ / ADLI ŞİİRİM.FAKAT KENDİME KIYMAK YERİNE; İKİ GÜZEL KUŞU ÖLDÜRDÜM ORADA.VE ÖLÜMDEN BÖYLECE ÇIKTIM.tAVSİYE EDRİM O ŞİRİMİ OKUMADIYSANIZ OKUYUNUZ.fİKRET BEY FELSEFE GÜZELDİR; AMA TEK BİR FELSEFE BAZEN ÇIKMAZA SÜRÜKLEYEBİLİR.SAYGIMLA.
Şaban Aktaş tarafından 11/2/2008 8:26:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
Alçak ruhlu insanlarla işte böyle ayrılır insan. Öyle şerefli, asil dağ gibi durur bazıları. Bazıları da alçaklarda, tükürüklerin arasında boğulur.
" şiir kandır... Kesilir bir yerleri şairin ve o kan akar . "
işte Nietzsche ondan öyle demis;
"En güzel şiir, kanla yazılan şiirdir "
" Oldugun kadar değil... Karşındakine yansıdığın kadar insansın ." Zerre
harikaydı ve o kadar da anlamlı bir daha kutlamak istedim günün yazısını değerli dost yazar Zerre...
şiir kandır... Kesilir bir yerleri şairin ve o kan akar . "
işte Nietzsche ondan öyle demis;
"En güzel şiir, kanla yazılan şiirdir "
doruktan sesleniş..
ve finali çezbetti hayat felsefesini tüm şairlerin..
Oldugun kadar değil... Karşındakine yansıdığın kadar insansın ." Zerre
emeğin hakkını veren yazı..
tebriklerimle..
bir şairin özetlemesı gereken felsefesını öyle güzel anlatmıs ve de yansıtmıssınzı kı...
yıllara sıgmış ve de yasanmısları görmek için yenıden yenıden her bırını okumaya degerrr....
cok güzel bir uslup ve de anlatımızda kı öykü tadıda ayrı bır keyıftı..
ellerınıze sağlık... bılgınızı bızımle paylasmanıza tesekkur ederım
"Ben sana bir elma versem, sen bana bir elma versen, bende bir elma, sende bir elma olur.
Ben sana bir bilgi versem, sen bana bir bilgi versen, bende iki BİLGİ, sende iki BİLGİ olur."
(KONFİÇYUS)
büyük bilgelerden bilgiler kattınız...teşekkürler...
seçkiyi hakeden bir yazı...kutluyorum...
Harikulade abicim .
Çok özür diliyorum.Yazına geç kalmışım.
Haklı başarını canı gönülden kutlarım zirvedeki abim benim.
Ayrıca yorum kısmında yazdığın Alçakları sevmiyorum düşüncenede yürekten katılıyorum.Kim sever ki alçakları.
Zirve senin olduğun yer her daim orda kalman dileğiyle tekrar kutluyorum günün yazısını ve yazarını.
Selam ve sonsuz saygılarımla.
''İnsan;
kendi varlığından sıyrılmayı,
en kaba kılığa bürünerek yok olmayı,
bu yok oluşu neşe içinde gerçekleştirmeyi,
böylelikle yeni bir varlık olarak bir kez daha doğmayı başarmalıdır'' der Starobinski de
Ne de güzel der
kendime yaptığım yolculuklarda henüz daha ben'im dışımdakilerin ben'i doğru algılaması ve değerlendirmesinin önemi noktasına gelemedim daha
emekleme hallerimdeyim
üstüne bu yazı iyi geldi
teşekkür ettim saygımla