- 1080 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MARİFETMİ (GERÇEKLER AÇIDIR)
Analarımız ve bacılarımıza ne kadar saygılıyız yada gereken hürmeti göstere biliyormuyuz . çok şükür tabiî ki saygıyı büyüklerimize eksik etmiyoruz. Peki yıllarca bir yastığa baş koyduğumuz ve gerek tarlada gerekse gurbette sırt sırta verdiğimiz eşlerimiz, bizimle hem gardaş hem yoldaş olan ve çoçouklarımızın anasına ne kadar saygılıyız gereken nezaketi göstere biliyormuyuz, yoksa bazıların çebi üç beş kuruş görünçe burnu beş karış yukarıda tutan kibirlikten kanatlanan dışarıda yediği haltları gizlemesini bilmeyen sonrada bunu evine taşıyan {sözüm onlara} yıllarça bir erkek gibi koçasına amele aratmayaçak şartlarda çalışan o vefakar baçılarımıza ne kadar saygı göstere biliyorlar. Kadına dayağı marifet sayan hata daha ötelere gidip yiyititlik sayan zihniyetler açaba viçdanları rahat olurmu yada kendi yakını olsa açaba ne yaparlardı tabi böyle zihniyetler yürekkerinde her zaman bir çiban mevcut olduğuna inanmaktayım. Peki bizler ana baba olarak özelikle kız çoçularımızın eğitimi ile ne kadar ilgileniyor yada eş dost çoçuklarına ne kadar ilgi göstere biliyoruz?
Eğer bizler özellikle kız çoçuklarımıza gereken mesleki eğitimi veremesek ve geleçekte kendi ayaklarının üzerinde durmasını öğretemesek, o çanımız ğözümüz gibi sevdiğimiz çoçuklarımız ve baçılarımız deyim yerinde ise sonradan görme yada insanlıktan nasıbini almamış kadını dövmek marifet sayan hata akşam saatlerin bekleyip kadının yövmiyesini elinde alıp kumara hata hovardalığa gidenlerin ellerine teslim etmiş oluruz. Peki bunun vebalını taşımaya hazırmıyız deyip bir kendilerine sormalılar. O ÇOÇUK yaşta koçaya verdiğiniz o çanınız O gözünüz gibi sevdiğiniz evlatlarınız böylelerinin elinden ziyan ve harap duruma düşe bilirler ve aslında onlar her şeye rağmen aman atama söz gelmesin deyip tüm hakaretlere rağmen yinede atasını
Düşünürler. Peki ya ötesi ? aslında bunları toplum olarak her kes bilmekte ben sadeçe hatırlatmiş oldum yada bir yarayı deş miş oldum . para kazanıp kasalarda saklamak marifet değil marifet yüksek bina yapmakta değil hele çebine üç kürüş altına arabada almak değil marifet adam olmak adam olmak için para gerekmiyor.
Kadına dayak atan lara şöyle iki mısra yazdım.
Soysuza demem soysuz
İnsan soyundadır
Öğrenir belki edep yolu
Susar sonsuz.
Netiçede eğitim görmemiş insan başkasına muhtaç insandır. Hele birde azılı sonradan görme yada insanlıktan nasibini almamış bir insan bilmeden karşınıza çıkarsa vay halime demeyin çünkü yapının temeli sağlam olmasa aniden çıkan fırtınada yıkılır.
Köprülü halkından
Beycan GÖKBULUT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.