- 990 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Yerine ne öneriyorsunuz? Hegelyan devlet? Hobbesyan devlet? Marksist devlet?
Halk/etni veya halk/ulus ayrımınızda belli değil..
"Vatanım ruy-i zemin, bayrağım nev-i beşer" farkı ile, "dünya artık global köydür" farkıda izaha muhtaç.
Üretim araçlarını devletleştirmenin üst yapısalcılığı ile pazarları birleştirmenin altyapısalcılığı bütünsel düşününce ,ortaya çıkan sistem adlandırması oldukça zor çünkü.
Bir de, halk ve halklar söylemi; Niye doğu toplumlarında belirgin ve dayatmacı geçerli bir kavram? Sosyo-komünalize olmuş Rus ve Çin Prolet(er)inde dahi, bu -büyük ulus şovenizmine- yenik hale getirilmişse, sosyalizm neden kapitalizme karşı bunca ağır bir yenilgili darbe alabildi?
Temel -Asal şeklinde çok doğru dikey-yatay tanılar koyduğunuz emperyalizme, "ulusal sorun" ve -bağımsızlık sorun- kargaşası ile tekrar koyduğunuz ikincil yanlış tanılar, kendi yazdıklarınızla iç çelişkisi yaşatmanız, illa ki sonucunuzu kargaşaya sokar.
Esenlikler.
Göktürkmen tarafından 12/2/2008 11:52:02 PM zamanında düzenlenmiştir.
Tüm yüreğimle size katılıyorum TOPRAĞIM günümüzde milliyetcilik ve vatan severlik aldı başını gitti, daha doğrusu ırkçılık ve sövenizim ön plana çıktı, buda inasnlar arasına nifak sokuyor ve kardeşi kerdeşe vurduruyor..
Gerçekleri yazan kaleminiz daim olsun, yüreğinize sağlık dost tebrikler...
UMUT ve DOSTCA