- 395 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Yaşadığımız gibi
H.z Muhammed ( S.A.V) bana göre dünyanın gelmiş geçmiş en büyük bilim adamıdır. Tavsiyelerini ve yaşam biçimini incelediğimiz zaman , tesadüfe ve hurafeye dair bir emare asla yoktur. Hayatını dikkatlice analiz edecek olursak O ; Pazar yerlerini denetleyen bir zabıta , bilgili bir din görevlisi , askerlik alanında cesur bir komutan , iyi bir eş , çocuklara karşı şefkatli bir büyüktür.
Anlattığı hikmetler içi dolu kavramlardır ve O kuran ın yaşayan numunesidir. Hayatüs sahabe kitabını detaylı bir biçimde okuyanlar 1. cildinde ona uymanın gerekliliğini çok iyi anlarlar. Zira kitapta H.z Muhammed e (S.A.V) uymanın gerekliliği ayetler ışığında aydınlatıcı bir üslupla anlatılmıştır.
Verdiği nasihatler asrımızda onu haklı çıkarmaktadır. Misvak kullanmak , kan vermek , öfke halinde yere oturmak gibi bazı konularda bilim onu haklı çıkarmıştır. Daha binlerce örnek vardır ama yazmaya köşemiz , anlatmaya ilmimiz yetmez.
‘ Yaşadığınız gibi ölür , öldüğünüz gibi dirilirsiniz ‘ . İşte biz şimdi bu hadiste anlatılan gerçeği hayatımızdaki yansımalarıyla ele alacağız.
Çoğumuz dikkat etmeyiz ama yatsı namazını kılıp , abdestli bir şeklide uyuyan insanlar sabah namazına daha kolay kalkarlar. Ve sabah namazına kalkan insanlar güne daha zinde ve huzurlu devam ederler. Gün içinde hafızaları daha tazedir ve daha verimlidir saatleri. Tam tersine yatsıyı kılmadan yatan bir insan sabah namazına çok zor kalkar. Negatif bir uykudan kalktığı için güne de negatif başlar. Zaten yatmadan önceki 10 dakika ile uykudan kalkılan 10 dakika insanın yaşantısı için hayati önemdedir. Yattığı gibi kalkar ve geçirdiği gün gibi yatar. Yani zincirleme reaksiyon bu şekilde devam eder.
(İşin farklı bir boyutu da şudur ; sabah uykusunda iken üstüne güneş doğan insanın gözleri daha erken yaşlanır ve görme kusurları erken yaşlarda başlar.)
Vesselam O ne diyorsa doğrudur. Bir arkadaşımız var Mehmet isminde. Başından geçen ilginç bir olayı bizimle paylaştı. Biz de size aktaralım ; ‘ bir rahatsızlık yüzünden ameliyat olmam gerekiyordu. Çoluk çocuk sahibi olmam yüzünden ameliyata korkarak gidiyordum açıkçası. Bu yüzden sürekli dua ederek kapadım gözlerimi. Ameliyata dua ederek girdim. Ameliyat bitmiş ve ben gözlerimi açmaya başlamıştım. Bir şeyin farkına vardım ve dehşete düştüm. Ameliyata girmeden önce ettiğim dualar hala idrakimdeydi ve kendime gelmeye başladığım ilk saniyelerde ağzımdan çıkan ilk cümle ALLAH oldu. Yani yattığım gibi kalkmıştım. Öldüğümüz gibi dirileceğimizi rabbim bana göstermişti ’
Hayat aslında ibretlerle dolu bizler için. İnsanlar yaşadıkları gibi ölür , öldükleri gibi dirilirler. Ve dirildikleri gibi hesaba çekilirler. Bunda şüphe yoktur. Sözlerimizi O kutlu peygamberin (S.A.V) başka bir hadisiyle bitireceğiz.
---İnandığınız gibi yaşamazsanız , yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız---
Tunar ÇALIŞKAN