OZAN NİHAT İLE SÖYLEŞİ
Dertler dolup dolup taşar,
Gurbet elde, gurbet elde.
Boynu bükük kullar yaşar,
Gurbet elde, gurbet elde.
Böyle diyor ozan Nihat bir şiirinde. Gurbette yaşayan insanının sesi olmak ise başka bir sorumluluk.
Dünya bir kazan ozan Nihat sanki bir kepçe misali, durmadan gezmiş, o meşhur "gönül sohbetlerini" yarenleriyle paylaşmış biri.
Bildiğiniz gibi Anadolu bağrında ne büyük ozanlar ve aşıklar yetiştirmiştir.
Milletin zaman zaman sesi olmuş, Türküleriyle ağlayan ve gülen bu necip Milletin dertlerini, sıkıntılarını, sevinçlerini saz ve sözlerine taşımışlardır.
Bazen kendisini dahi aşan, büyük bir Milli mefkureyi göğüslemeye cesaret eden ve layıkiyle bunu başaran ozanlar, bu necip Milletin özünü ne güzel yansıtır.
ozan Nihat üstadı anlatmak, bir başka deyimle gönül erenini kaleme yansıtmak bizim haddimiz değil. Ben sordum ozan şiirle cevap verdi. Söyleşi yaptığınız kişi eli mızraplı ayağında çarık bir gönül dostu olursa söyleşimizde böyle olur.Bütün sorumuza gönül içtenliği ile cevap verdi ozan. Ve doğrusu o ki karşımda eğitimli bir o kadar engin hoşgörüsü olan bir ozan vardı.
İsterseniz buyurun bir gençliği peşinden sürükleyen ozanla acizane yaptığımız sohbeti sizlerle paylaşalım ve ozanın sırlarını, sevdalarını biraz deşmeye çalışalım.
1- Günümüzün evliya Çelebisi olmak ki biz böyle görüyoruz sizi, nasıl bir duygu acaba?
Ozan Nihat: Asıl teşekkür etmesi gereken benim diyerek söze başlamak istiyorum.
Çünkü sizin sayenizde binlerce Can Yarenlerimle sohbet etmiş olacağım.
Sevgili kardeşim,sorunuzdaki Evliya Çelebi tabiri çok hoşuma giden bir tabir.Gerçekten ömrümün yarıdan fazlası diyardan diyara gezmeyle geçti.
Yıllar önce söylediğim bir türküde de bu tabiri kendim için kullanmışım.
Cazip geldi seyyahlığın biçimi,
Dünyanın haline kandım bu sene.
Diyar diyar geze geze kendimi,
Evliya Çelebi sandım bu sene.
Bu da Allah’ın bizlere bir lutfu. Bizler de böyle imtihan oluyoruz..seyahat nimeti ile..
2- Türkiye’de olduğu kadar, gönül dostlarınız sizi Yurt dışındada davet ediyor, bu davetlerin içeriği nedir acaba biraz bahsedermisiniz? Malum çok davet alan kişisiniz.
Ozan Nihat: Evet,çok şükür gönül dostlarımızın sık sık davetlerini alıyorum.Ama şu bir gerçek ki,bu davetler benim özelliğim olduğundan değil, vize problemimin olmamasından kaynaklanıyor bence. Ömrümün yarıdan fazlası avrupada geçtiği için, bende yol problemi, dil problemi, para pul problemi, hatta hal problemi de yok...Diyeceksiniz üçünü anladık da bu HAL ne?!..Evet dostlar Cenab-ı ALLAH bana öyle bir gönül nasib etti ki, inanır mısınız nefsimden başka düşmanım yok.
"Hak’ka feda ruhum,bedenim cismim.
Nefsimdir dünyada yegane hasmım.
Sorulursa şayet ünvanım ismim,
Sıradan bir NİHAT denen ozanım."
Tabi bir de her ne kadar Türkiye de yaşıyorsam da,aynı zamanda ben de bir Avrupa Türküyüm.Şöyle:
"Nerde türk var,orda bir ocak yaktık.
Yerleşip çadırın kazığnı çaktık.
Yanına da cami,minare diktik.
Tam serdik döşeği çulları kardeş."
Tabi 1973 ten beri yurt dışındayım..1976 dan beri de sazımla sözümle ÜLKÜDAŞLARIMLA iç içe, el ele, gönül gönüleyim..
Galiba en önemlisi de hiçbir fırtına beni Ülkücü hareketten ve Ülküdaşlarımdan koparamadı..Ve inşallah ömrümün sonuna kadar da koparamaz.. Çünkü her kul gibi benim de Yüce Mevla’dan dileğim, ardımda hoş seda bırakarak şu yalan dünya’ya veda edebilmek.
"Münker ve Nekir’den kurulur heyet.
Önüne serilir amel ve niyet.
Ardında bir eserin yok ise şayet,
Adın şu dünyadan silinir gider."
3- Ozanım hemen aklımdayken söyleyeyim, bir çok sevenleriniz eski parçalarınıza ulaşamıyormuş? Birde yeni çalışmalarınızın olup olmadığını merak ediyorlar.Biraz bilgi verirmisiniz gelecek ile ilgili?
Ozan Nihat: Belki biliyorsunuzdur ama gene de söyleyeyim.şu ana kadar 4 kaset Avrupada ve 2 kaset de Türkiye de yaptım.İnsan yaptığı bir işi önce kendisi beğenmediyse başkalarından beğeni bekleyemez..Avrupada yaptığım 4 kaset de maalesef çok basit usullerle yapıldı.Arada çok güzel sözleri sağlam müzikle besleyememekten dolayı heba ettim.
Ama Türkiye de yaptığım YA SEV YA TERKET (Susurluk) ve GÖÇ kasetleri daha güzel oldu. Güzel oldu derken, ilk dört kasete nisbetle diyorum.. Yoksa şu gün aynı kasetleri yeniden yapsam en az on misli daha güzel olurdu.
İnşallah sizlerin de sitelerde yayınlamanızla bu eski kasetlerimizdeki eserlerimiz daha çok yarenlere ulaşır diye düşünüyorum.
İkinci sorunuza gelince, Allah izin verirse bu yıl içinde OZAN NİHAT mührünü vuracağım bir albümün hazırlığı içindeyim.
4- Bu arada bir albüm hazırlığı içinde olduğunuzu sevenlerinize burdan müjdelemiş olalım. Biliyorsunuz internet ortamı maalesef bir çok sanatçının eserlerini yayınlıyor ve bu emeğe saygısızlık olarak addediliyor. Ülkücüler elbette görevlerini bilirler ve sanatçısının eserlerini satın alırlar. Bu emek hırsızlığı hakkında ne düşünüyorsunuz?
Ozan Nihat: Ben hiç kimsenin emeğinin heba olacağına inanmıyorum.İstesek de istemesek de MP3 lerle sanatçıların bütün albümleri ellerde dolaşıyor.Açık söyleyeyim ben bizzat kendim eserlerimi isteyene vermeye çalışıyorum.Kaset devri bitti.Yakında galiba CD devri de kapanacak..Teknik hızlı ilerliyor.Biz sanatçılar yeni eserler vermeye devam etmeliyiz..ALLAH onun mükafatını öyle veya böyle mutlaka ama mutlaka verecektir.
Çünkü yüce ALLAH "Ben ilmi isteyene,dünyalığı istediğime veririm"diyor..Bizler Allah’tan daima İlmimizi artırmasını talep edip çalışmalarımıza devam etmeliyiz.
5-Sanatın ve gönül sohbetlerinin dışında Ozan Nihat, ne ile meşguldür? Biraz özel soru oldu ama... malum sevenleriniz cidden merak ediyor.
Ozan Nihat: Uyku hariç hep sohbetlerle meşgul olmaya çalışıyorum.Birkaç yıldan beri de internet vasıtasıyla Yarenlerimle Canlarımla muhabbet etme fırsatı buluyorum.
Ömrümün hiçbir döneminde kahvehane alışkanlığım olmadı.Hele hele boş oturmayı hiç sevmem.Diyelim ki bir yerde birini bekliyorsam,muhakkak bir uğraşım olur.En azından cebimde ya bir takvim yaprağı, ya da ezberlenmesi gereken sure,dua gibi bir not muhakkak vardır.."Vakit Nakittir" ata sözü,"İki günü birbirine eşit olan zarardadır" hadisi şerifi benim şiarımdır..
6- Muzik bir birikintinin ve birikmiş duyguların dışa vurumudur. Sizden bize yansıyan ise müthiş bir vatan sevgisi. Sizi bu kadar vatanperver kılan şey nedir acaba?
Ozan Nihat: Benim müzikle bağlantım daha bebekliğimde başlamış..Kendimi bilmeye başladığım zamanlar parmaklarım hep duvarda asılı olan saza uzanırdı.İlkokul önceleri bile,henüz okumayı bilmediğim zamanlar hep dayılarıma yalvarırdım aşık keremin hikayelerinden anlatıverin diye..Çobanlıkta da elime bir değnek alır,güttüğüm mallara,kuşlara,ağaçlara birşeyler söylemeye çalışırdım.
1976 dan sonra da memleketin o kara günlerinde VATAN sevgisinden başka,Milleti karanlıklara götürmek isteyenlerin kirli oyunlarını bozmaktan başka yazacak söyleyecek konumuz olamazdı.O kutlu duyarlılığımızdan dolayı ki, elhamdülillah,VATAN sevgisi hep önceliğimiz oldu.
7- Bir şiirinizde ( Bu kutlu dava icin Kürşad en önde ) diye bahsediyorsunuz. Günümüzün Evliya Çelebisi bazen Kürşad oluyor. Biz bunu görüyoruz sizde. Sizdeki bu kutlu davanın özelliklerini biraz anlatırmısınız sevenlerinize?
Ozan Nihat: "Nihatım’ bu Ülkü bir sevda bahrı.
Onun için hoştur çilesi kahrı.
Alnımızda parlar Türk İslam mührü,
Mertliğin sembolü yazı bizdedir.
Bu yüzden dünyanın gözü bizdedir."
Allah böyle kutlu sevdaları bizlere nasibettiği için çok şükretmeliyiz. Bunun aksine vatansız, dinsiz de olabilirdik Allah korusun.
Son zamanlarda biraz dumura uğrasa da Ülkücünün Ülkücüye olan sevgisi; Ülkücü olmayan öz kardeşinden bin kat daha fazladır.Çünkü mukaddes yolda insanların birbirine yoldaş olmasından,Ülküdaş olmasından daha büyük zenginlik,daha büyük zevk olabilir mi?
Hele hele Türklük gurur ve şuuruna,İslam ahlak ve faziletine sımsıkı sarılmış bir ozan olabilmenin gayretinden daha güzel bir şey olabilir mi?
"Hamdolsun Mevla’ya yolumuz Haktır.
Müslüman Türklüğün özü bizdedir.
Azmettik,inşallah zafer mutlaktır.
Bunun işareti izi bizdedir.
Bu yolda ölmek var geri dönmek yok.
Yaz yağmuru gibi yağıp dinmek yok.
Bir OCAK ki lügatında sönmek yok.
Böyle bir ateşin közü bizdedir.
Kimi dini atar, kimi de ırkı.
Batını elinde çoğunun çarkı.
Temsil eden biziz müslüman Türkü.
O yüzden dünyanın gözü bizdedir. »
Zannedersem bu dört dörtlükler sorunuza cavap vermiştir.
8- Malumunuz Türkiye’nin içinde bulunduğu durum ortada, hızla değişen bir dünya gerçeginde yol alıyoruz. Günümüz iktidarının yaptıkları ortada. Günümüz Türkiyesinin durumundan biraz bahsedermisiniz?
Ozan Nihat: Eskiden yazılmış şiirimle bu soruyu cevaplayacağımı zannediyorum.
UYAN MİLLET
Köşeleri tutmuşlar,imansızlar nursuzlar.
Namus edep düşmanı,hayasızlar, arsızlar.
Memleketi sömüren iri başlı hırsızlar,
Domuz gibi şiştiler hep,haram yiye yiye,
Uyan millet uyan bak,ne hallerde Türkiye
Vaatlere kanıpta veririsen oyunu,
Aha böyle ölçerler,zam zulümle boyunu.
Çoban hırsız emmoğlu,güt demişsin koyunu
Kümes güvenilir mi,a be herif tilkiye?
Uyan millet,uyan bak,ne hallerde Türkiye
Allah aşkına şu işe bakın.Ben bunu ta 1993 te yazmışım..Hala değişen birşey var mı?. Bu da insanımızın görüntüye çabuk kanmasından kaynaklanıyor.İşte bunun için özellikle Ülkücülere,Ülkücü Ozanlara çok iş düşüyor. Aziz Türk milletine usanmadan bıkmadan gerçekleri,doğruları anlatmak.
9- Bildiğim kadarıyla internet ortamında isminizi taşıyan birde siteniz var www.ozannihat.com ve www.blogcu.com/OzanNihat gibi. Sevenleriniz zaten biliyor bu siteleri. Gerçek hayatta aktif oldukları gibi, sanal ortamda da çok aktif bir Ülkücü gençlik var. Onlara bir mesajiniz varmı?
Ozan Nihat: Söz mademki sanal ortamdan açıldı.Çok önem verdiğim bir ricam var ülküdaşlarımdan.Hepinizin malumu,elimizde bizim diyebileceğimiz bir TV kanalımız yok.Ama çeşitli TV lerde programlar yapan arkadaşlar var.Zaman zaman oralardan bizlere davet geliyor gidiyoruz.Lütfen arada sitelerimize bir göz atsınlar.Zaten benim sitenin ilk girişinde Konser ve TV programları oluyor..Mümkün olduğu kadar insanlarımıza duyurmaya çalışsınlar.
Bir ricam daha var.Ben bilhassa MSN de her yazanı kaydediyorum listeme.Onun için çoğu arkadaşı tanıyamıyorum,unutuyorum.Lütfen kusuruma bakmasınlar,hoş görsünler ve hemen kendilerini tanıtsınlar..Çünkü zaman zaman sitemli ve de uygunsuz tavırlarla da karşılaşıyorum..Artık tekniğin her şeyinden bizler de istifade edelim ama zararlarına da dikkat edelim diyorum.
Ve cümle Ülküdaşlarıma sizlerin aracılığıyla Yürekten selam ve sevgilerimi yolluyorum.
10- Bir şiirinizde aynen şöyle diyorsunuz. ( Ozan Nihat der ki; hakkı tutasın...Deryasına aşkla kendin atasın...Masivadan geçip, orda yitesin...Bu yol ki yoklukda varlık yoludur) O varlık yolunu bize biraz anlatırmısınız?
Ozan Nihat: "Söylediğiniz zaman doğruyu söyleyin.Amma her doğru her yerde söylenmez"...Bu söz çok önemli...
Onun için bunu anlatmakta epey zorlanacağım...Şu kadarını söyleyeyim..Sen, seni, sende yok etmeyince var olamazsın..
Buna benzer bir şiirimde de bir dörtlük var:
"Vücut seni hevasına sürürken.
Kalp manadan mahrum boşa vururken.
Ef’al,sıfat ve Zat sende dururken,
CANAN nasıl girsin yer olmayınca.."
Burada Canan, Allah sevgisi...Önce kalbi bütün dünyalıklardan arıtmalıyız ki O’na yer açılsın...
11- Ozanım son olarak gelecekteki projelerinizden ve gönül yarenlerinize söyleyeceklerinizden haberdar olmak istiyoruz. Neler söyleyeceksiniz?
Ozan Nihat: Gelecekteki en büyük projem, bol bol gönül sohbetleri yapmak..Sanat hayatımın nerdeyse kırk yılını doldurmak üzereyim...Yarınlara benim bırakabileceğim en büyük eser ancak gönül sohbetleriyle olacak...Konserden ziyade hergün bir yörede en az 2 saat olmak üzere "Aşık sohbetleri" yapmamın çok daha yararlı olduğuna olacağına kalpten inanıyorum...Bu projemi gerekli yerlere söyledim ama,henüz uygulamaya başlanmadı...
Galiba bu da konser gibi bir arz talep meselesi...Ama ben hazırım...Her an O’na kavuşacağımın şuurunda olarak Can Yürekten GÖNÜL SOHBETLERİne hazırım...Çünkü:
"OZAN NİHAT masivadan arındım.
Hakk’a gittim,halk içinde göründüm.
Daha sağken ak kefene büründüm.
Çok şükür ölmeden ölen ozanım."
Deyip kesti derler ya eski aşık hikayelerinde...İşte ben de deyip kestim...Ve bütünnn Canlarıma Yarenlerime ve Can Bozkurtlarıma,Can Ülküdaşlarıma Gönüller dolusu sevgi saygı ve selamlarımı yolluyorum
Şahsım ve bütün Ülkücü’ler adına söyleşiniz için size teşekkür ediyoruz. Sizin şiirlerinize Ülküdaşlarınız sitelerimizden ulaşabilirler. Hayatınızda başarılar, sağlığınıza afiyet diliyoruz. sağolunuz.
.....................
K.Kurultay