AŞK HASTALİĞİNDE KURTULMAK
aşk gönül sevgi üzerınde bır şeyler yazmak isterım
aşk bır hastalik olduğu kalpi meşkül ettği beyninde hayalinda sevdiğin den başka bır şey duşunulmediği ortada.
gerçi aşk çeşitleri var kimi bir hanima vurulur.kimisede bir beye .
kımisi bır arabaya sevdalanir onu yıkarken bi görursun bır gelın gibi süsler.
kimisi para mala vurulur malla yatar paryla uyanır her gitiği yerde ondan bahsedr nasıl
kazandığını anlatıp durur.
yanı kisaci bu durumların aşirı bağlanmak sevmek kalpi hasta edecek bır hale sokmasına aşk da denilmiş . madem ki bu bir hastalık kurtulma yollari yokmu
var kurtulma yolari kendımce kısaca anlatayım .
yanliz şuunuda bilmek lazım. insani yaratan var eden yuce yaratici kalpi de aynı zamanda sahibi ondan bağimsız kalbi deki hastalık boyuntunda aşki çikartacak bır tedavide görulmuyor.
1. Bu öldürücü hastalığın devası, alahi unutmaya ters düşen bu hastalığa bağimli olmasının cehaletinden ve kalbinin Yüce Allah’tan gaflette olmasından kaynaklandığını bilmesidir.
bu aşk halini kendisinden alması için Allah’a sığınıp yalvarmalı, kalbiyle O’na (c.c.) yönelmeye çalışmalıdır. Onun ihlâstan, niyetini sırf Allah (c.c.) rızası kılmaktan daha faydalı bir ilacı yoktur.
2.bu aşkın yol açtığı acı ile kaybettirdiği zevki düşünmek, en büyük sevgiliden mahrum edip en kötü şeylere sebep olduğunu idrak etmektir.
Ama nefsini hâlâ o belâya doğru sürükler; o belâyı tercih ederse, kendisinin cenaze namazını kılsın ve bilsin ki belâ onu iyice kuşatmıştır.
3.kalbindeki aşki defetmeye çalışması, daha faydalı şeylerle uğraşarak onu unutmaya çalışmasıdır. Aşkını gizlemesi, namusunu koruması ve bu belâya sabretmesi gerekir. Bunu yaptığı takdirde Allah ona yardım edecek, kendi rızası için sabretmesinin ve iffetini korumasının, hevâ-hevesine itaati bırakıp Rabbinin rızasını ve mükafaatını tercih etmesinin karşılığını verecektir.
denilebilirki tum tedaviler niçin allahla olnuyor .cunku kalbin sahibi allah ....kalpler ancak allahi anmakla yatışır huzur bulur .. nasıl bır hasta acı cekıyorsa bir iğne vurulduğunda sakınleşir
hata bır deneme yapin sıkıntılı karmaşa dertli dumanlı bır durumunuzda allah deyin göreceksınız
nasil susuz kalındığında bir içecek içildiğinde ohh cekılır
allah denıldığınde ruhh alemıde bır oh cekecek
bu kadariyla yetındım maddeleri okuyanlar , yazarsa önerırırse 4,5,6,.. şeklınde eklerım....
tarik ertan..
YORUMLAR
Hocam yazınız güzeldi biraz daha açılıp derinleştirilebilirdi.Peygamber Efendimiz'in aşk illetine tutulup da sabreden için şehitlik müjdesi verdiğini duymuştum, doğru mudur bilmiyorum belki sizler daha iyi biliyorsunuzdur.
Zannediyorum bu hastalık en çok da insanın kendisini boşlukta hedefsiz gayesiz hissetmesiyle alakalıdır, bunun için bir takım şeyler söylenebilir.Saygılar sunuyorum...