- 438 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Rumeli,Rumların eli midir?
Trakyalı ve daha geniş coğrafya olarak da ele aldığımızda Rumelili olduğum benim gerçeğimdir.
Peki,o bölgede sadece Rumlar yaşamadığına göre,bu adın altında ne var diye merak etmişimdir:Rumeli,Rumların eli(yurdu) midir,değilse nedir?
Ta ki yıllar önce bir konferanstaki konuşmacının anlattıklarına kadar.O sırada,adların kökenlerine değinilmiş,Rumeli adının da Rumlukla değil,başka bir tarihi gerçeklikle bağı olduğu açıklanmıştı.Sonra bu konuda "iz" sürdüm ve işte benim "torbama" koyup,sizinle paylaşmak istediğim.
Arapçada,(o) sesi yerine,(u) sesinin kullanıldığını ve Anadolu’nun bile 11 ve 12.yüzyıla kadar Araplar tarafından "Rumeli" olarak adlandırıldığını(Diyar-ı Rum);ve Osmanlı’nın da 15.yüzyılda bir eyaletine bu adı verdiğini görüyoruz.Yani eskiden Roma İmparatorluğuna ait olan "topraklar" anlamındaki "Romalıların eli" nitelemesi evrile evrile bugünkü kullandığımız "Rumeli" haline geliyor.
Tıpkı Platon’un Arapçada "Eflatun";Epiktetos’un da "Epiktetus" olması gibi.
YORUMLAR
"mor"a...
Bilmek güzel,öğrenmek de...
Bu doğru bir niteleme tabi ki.Denecek bir şey yok.
Ancak bu geri bildirimin benim açımdan,bir "mutluluk" kaynağı olduğunu belirtmeyilim sadece.
Çünkü Hintliler,"Verebilenler her şeye sahiptir,saklayanlar hiçbir şeye" demektedirler.