- 1032 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Yaşadığım Şehir Zürih
Zürih isviçrenin en güzel şehirlerinden bir tanesi. Zürihte dibi görünen berrak bir nehrin, şehir merkezinden geçipte nasıl temiz kalabildiğide hayran kalınacak cinsten. Modern bir köy olan bu şehir vızır vızır işleyen dakik tranvayları ve kamu görevlerine gerek kalmayan düzenliliği ile gönlümüzü feth edecek cinsten.
Zürih isvicrenin 360 bini üzerinde nufüsu ile en büyük kenti. Zürih kantonun başkenti olmakla birlikte Dünya fudbol Federasyonu (FIFA) Merkezi Zürihte bulunuyor. İsviçrenin en önemli metropellerinden olan Zürih adının kökeni kehl kelimesi Turustan geliyor.2.yüzyılda Roma işgalinde şehir Turicum diye adlandırılmış. Dünyada `Yaşam kalitesi` endekslerine göre yaşanacak en iyi şehir olarak bilinen Zürih Avrupanın en iyi Üniversitelerinden olan ETH (Eidgenössichie Tecknische Hochschuke )ve Zürih Üniversitesine (Üniversitat Zürih )sahip.Zürih gölüne karışan limmat nehri 35 km boyunca taşıdığı suyunu Zürih gölüne döküyor.İsviçrenin ticaret başkenti olan Zürih 19. yüzyıldan itibaren ünü sınırlarının ötesine yaşanan bir zenginlikle avrupanın finans ve iş merkezi halini almıştır. Şehre ilk adımınızı attığınız andan itibaren bu atmosferle karşılaşıyorsunuz. İsviçrede Zürihte olupta dünyaca ünlü bankalardan söz etmemek mümkün değil.Bankaların hangi birinden söz edeyimki. Dünyanın en büyük 2 bankasından Credit Suisse ve UBS nin merkezleri burada.`Eski Avrupanın genç kentidir burası`derler. Çünki Zürih sakin ve bariş dolu yaşamını yaşlılarla gençler arasında köprüler kurarak sürdürür.Kentin bir başka özelliğide 160 milletten insanın bir kentte yaşıyor olması.`Altsatadt` denilen dar sokkaların ve eski binaların cevrelediği yerleşim yeri şehrin en merkezi bölümüdür.16. yüzyılda tamamlanan Grosmünster kilisesi camları Mare Chagall tarafından tasarlanan Fraumünster Kategrali Ve Zürihin en eski aynı zamanda Avrupanın en geniş saatini bulunduğu St.Peter kiliseleri şehrin tarihini yansıtmakta.Alışveriş merkezi Bahnhof strasse burası bir cennet gibi.Gucciden Yelmoliye pek çok mağaza ve seçenek birarada. Ancak bu çeşitliliğe ve üst düzey rekabete rahmen fiatlarda hayli yüksek.Şayet bir gün Zürihte alışveriş turu yapmayı tercih edip yorulduysanız o zaman Belvue meydanına uğrayıp kendinize bir ziyafet çekin. Eğer şansınız yaver gittiğinde hava açtıysa, o zaman limandan kalkan gemi turları ile keyfli birgün geçirebilirsiniz. Saygılarımla.
Nermin Aydın