- 1584 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GENÇ ÖLÜM
Almanya’nın Herzberg kentinde yaşayan çok yakışıklı bir Anadolu çocuğuydu Harun..Gencecikti daha.On sekiz on dokuz yaşlarındaydı.Arkadaşları tarafından çok ta sevilirdi.Onunla karşılaşan kim olursa olsun onun yanından sevinçle ,neşeyle ayrılırdı.Çünkü o neşe katardı sözcüklerine.Hareketleriyle ruhunu okşardı insanın...
Bir gün bir cami lokalinde sohbet yine koyuydu.Harun yine esprileriyle ortalığı kırıp geçiriyordu.Cami hocası da oradaydı.Bir ara ciddileşti ve Hocaya dönerek ’hocam bu dünya boş,ben namaza başlamak istiyorum ’dedi.Bu delikanlının birdenbire böyle konuşması hocayı da şaşırtmıştı.Bu dünya boş ve yalan diyordu Harun.Üstelik artık namaza başlamak istiyordu.Hoca biraz şaşkınlıkla da olsa ona namaza başlamasının çok güzel olacağını söylemiş,her konuda yardımcı olacağını da belirtmişti.Aslında hoca o anda 18 Mart Çanakkale Zaferi kutlamasıyla ilgili bir plan program hazırlıyordu.Hatta bir piyes oynacaktı programda.Bunun için oyunculara gereksinimi vardı.Tam da sırası gelmişken Harun’a konuyu açtı.Piyesin içeriğini anlatarak bu piyeste bir rol almasını istedi ondan.Harun vatanımız için yapılan her şeyde varım hocam diye cevap verdi.Bir bölüm çok hoşuna gitti Harun’un.Bayrağı havaya kaldırıp bağıracaktı , ’Her şey vatan için,Her şey Türkiye için’ diye.Biraz prova bile yapmışlardı camide.Artık iki gün sonra yapılacak Çanakkale Zaferi ve Şehitlerimizi anma gecesinde her şey çok güzel olacaktı.Harun ve arkadaşları Avrupa Fatihleri isimli piyesle geceye renk katacaklardı...
Aradan bir gün geçmişti.Sabah vakti Herzberg’te caminin etrafı insanlarla dolup taşmaya başlamıştı.Bu da neyin nesiydi.Çanakkale kutlaması desek o yarınki gün olacaktı.Hem de sabahın bu vaktinde kutlama da olmazdı.Fazla gecikmeden anlaşıldı işin aslı.Harun öldü diyordu herkes.Genç,yaşlı,kadın ,erkek herkes ağlıyordu.Harun ölmüştü gerçekten.Harun bu hayata veda etmişti.Bir trafik kazası geçirmişti dün akşam ve oracıkta teslim edivermişti ruhunu.Yıkılmıştı herkes ve göz yaşları sel olmuştu bu gurbet diyarında....
Bayrağı kaldıramamıştı göklere ama cennet vatanımıza al bayrağımızın gölgesi altında uğurlanmıştı.Çok sevdiği vatan toprakları bağrına basmıştı bu genç delikanlıyı..İşte ölüm bu kadar yakındı insana.Hiç beklemediğimiz anda bir de bakmışız bizim kapıda.Tıpkı Harun gibi.Mekanın cennet olsun Harun kardeş...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.