- 492 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AMEL VE NİYET
Uzaktan gördüğü çeşmeye doğru çevirirken atını ’Ne iyi etmiş bu çeşmeyi yapan’ diye düşündü Recep emmi.İmrenerek bakarken çeşmeye ’Bizlerede nasip et böyle faydalı işleri Allahım ’ diye geçirdi içinden .Ama bu yaşına kadar sahip olamamıştı böyle bir çeşmeyi yaptıracak güce olamayacağıda belliydi zaten.Bu düşüncelerle geldi çeşme başına
Buruk bir şekilde atını bağlayacak bir yer aradı .Olmadığını görünce kısa ama sağlam bir ağaç parçası bulup çeşmenin birkaç metre ilersine çaktı ve atını bağladı.Şükür ve dualarla absestini alıp namazını kıldı.Çeşmeyi yaptıranada hayır dua ettikten sonra yola çıkmak için atının bağli olduğu ağaç parçasına uzandı çözdü atını . Kazığıda sökecekti ki ’Çeşme güzel ama at bağlayacak bir yer yok kalsın benden sonra gelenlerde atlarını bağlar ’diye düşünüp sökmedi.Çeşmeye küçük bir katkıda bulunmuş olmanın verdiği rahatlıkla yola çıktı.
Ulak tı Mehmet .Şehirden şehre acele haber ve mektuplar taşırdı .Ünü zamanında ulaştırmasından geliyordu her emaneti.İşte öyle bir emanet taşırken acele ile onunda yolu çeşme başına düşmüştü.Mehmet güneşe bakıp vakti hesapladı ’Eyvah ikindi namazı geçiyo şu çeşmede acele bi abdest alıp namazı kılayım ’ diye düşündü ve hızla indi atından.Atı ehil olduğu için bağlamaya ihtiyaç duymadan çeşmeye doğru koşturdu ama kazığı görmemişti.Takılması ile çeşmenin başındaki çamura boylu boyunca uzandı Mehmet.Öfke ile kalkarken bir yandan ’Hangi densiz çaktı bu kazığı buraya Allah bildiği gibi yapsın ’diye söyleniyordu.Kalktı saldırırcasına söktü kazığı yerinden’Benden başkası takılıp çamura düşmesin bari ’ diyerek.Mehmet üstünü başını temizledi abdestini aldı namazını kılıp yine geldiği gibi acele ile yola çıktı .o da kazığı söküp birilerini düşmekten kurtarmış olmanın rahatlığı ile uzaklaşmıştı çeşmeden.
Vakit geldi Recep emmi öldü.Hesaba çekilirken o çeşme başında çaktığı kazık ta sevap hanesinde yazılı idi.
Mehmet te öldüğünde verdiği hesabın sevap hanesinde o kazığı sökmeK yazılı idi.
Recep emmi faydalı olmak niyeti ile çakmıştı
Mehmet kimse düşmesin diye sökmüştü.
UNUTMAYALIM
AMELLER NİYETLERE GÖREDİR.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.