SIRADAN BİR GÜN
Dışarı çıktığım zamanlarda yazıya konu olabilecek bir çok malzeme ile karşılaşıyorum . Eczaneye uğrayıp kremimi alırım hem biraz dolaşırım diye çıkıyorum . Önce kremi alayım unutmadan ,eczaneye giriyorum , İçerde bir bayan bir erkek eleman var . Bayanın yanında iki tane bayan arkadaşı daha var . Sohbet ediyorlar . Ben içeri girdikten sonra yaşlıca bir adam elinde reçete ve bazı evraklarla giriyor . Elemanın biri önce ona yöneliyor . Ben çekildim gözlüyorum . Neyse bayan eleman arkadaşlarının yanından ayrılıp bana nasıl yardımcı olacağını soruyor . Daha önce kullandığım kremin ismini söylüyorum . Biraz şaşkın bir tavırla ,Ne için kullanacaksınız diye soruyor bana , bende çatlamalar için diyorum . O bana anlamsız biçimde bakarken kafamdan bir sürü şey geçiyor : Ne için kullanabilirim , Kafadaki çatlaklar için değil herhalde . Bu bir cilt kremi . Bu eczacının birşeyden haberi yok galiba .
İlerde duranlardan biri alaycı bir şekilde , burada bulamazsan güzellik merkezine git diyor . Al sana bir deli daha . Cevabımı cebimden zaman kaybetmeden çıkartıyorum : Sağlık için bayan sağlık , bu kremi alabilmek için illaki size bir açıklamada bulunmam gerekiyor mu ? diyorum . Gayet rahat bir tavırla ,lütfen diyor . Peki diyorum , Cildim biraz hassas olduğundan dolayı dudaklarımda çatlamalar oluyor . Uzun zamandır bu kremi kullanırım . Şimdiye kadar böyle bir bürokrasi ile karşılaşmadan alabiliyordum . Açıklama için teşekkür ediyor . Çıkmadan son sözü ben söylemeliyim yine . Size bol şans diyorum . Ne şansı diye atlıyor sazan gibi . Şansınız varsa dalga geçecek başka birini bulursunuz deyip o birşey söyleyemeden çıkıyorum .
Kapının hemen önünde yaşlıca bir kadın gençbir kızı karşısına almış ; ’Anneni görürsen selam söyle ’diyor . ’Anneni görürsen..’ kafama takılıyor . Bu basit cümleden neler çıkıyor . Bu çocuk annesini er geç görecek mezara gitmedi ya . Anneni gördüğün zamam selam söyle demek istedi heralde . Bende mi anormallik var da bu kadar ayrıntıya giriyorum ? Ben çok mu kusursuzum ? Başkalarının kusurlarını açığa çıkartmaya mı çalışıyorum ? Bunlar kafamda dolanıyor .
Kavşaktan sahile giden yola devam ediyorum . Sigaramı yakmak için duruyorum . Sigaramı yakıp kafamı kaldırıyorum , hemen karşımda yaşlıca bir kadın gözümün içine bakarak , ah be yavrum diyor . Ne buluyorsunuz bunda diyor . Elimde yanan sigaraya bakıyorum , bu derken sigarayı mı kasdetmişti ? Heralde öyle . Ben gencecik evladımı kaybettim bunun yüzünden diyor . Sigaradan çekemiyorum . Ne güzel de tüttürecektim hevesim kursağımda kaldı . Bir taraftan dinliyorum , bir taraftan da tanımadığım bir insan niye bu kadar ilgileniyor diyorum içimden . Kadın sanki içimi okuyor . Ben tüm gençleri böyle uyarıyorum diyor . Kızma bana , niye karışırlar yaşlılar deme biz gördük geçirdik diyor . Hep sizin iyiliğiniz için diyor .Anneler kötü söylemez diyor , onların sözünü dinleyin .
Sözünün bitmesini bekliyorrum , benim iyiliğim için konuşuyor hemde bir daha belki rastlamayacağım birine kabalık yapacak bir halim varmı diye yüz kaslarımı bile dikkatlice onu dinliyor moduna getiriyorum . Yok maske değil gerçekten dinliyorum . ama söylediklerine ilgisiz kaldım intibası oluşturmaktan çekiniyorum . Sonunda tavsiyeleri için çok teşekkür ettiğimi söylüyorum . Oğlu için başsağlığı dileyip ayrılıyorum . Bu arada sigara kendi kendine yandı bitti .
Kadın o an için benim sigarayı hemen atmamı bekledi belki ama , az sonra tekrar yakacak olduktan sonra ,o an yapmacık bir tavır içinde olmak yanlış geldi bana . Şu an için düşünüyorum gerçekten içmemeliyim . Onca zararı olduğunu bile bile ..
’ Samsun Göğüs Hastanesi Sigara Bırakma Polikliniği Uzmanı Dr. Hasan Hamza Çebi, sigarada 4 binden fazla zehirli maddenin bulunduğunu söyledi.. Sigaranın insan sağlığını ciddi oranda tehdit ettiğini kaydeden Çebi, "Sigarada 4 bini aşkın birbirinden farklı zararlı madde bulunmaktadır. Ayrıca sigaranın ana maddesi olarak bilinen tütünde de birçok zararlı madde vardır. Tütün yetiştirilirken haşere ve böcekten korunması için böcek zehri kullanılır. Sigarayla birlikte, birçok zehirli maddenin dışında, böcek zehrini bile içimize çekmiş oluyoruz" diye konuştu.’ *
Uluslararası tütün tekellerinin Türkiye pazarını ele geçirmek için yaptıkları oyunlar geldi aklıma . Avrupa’da ve Amerika’da bilinçli bir tüketici kitlesi var ve buralarda tütün kullanımı gün geçtikçe azalıyor . Ülkemiz’i pazar olarak gören uluslarötesi tütün üretici ve dağıtıcıları kendi ihtiyacını karşılayabilen bir Türkiye istemediğinden tütün ekiminde kısıtlamalar getirilmesini istemekte . İstediklerinde de çoğu zaman başarılı oluyorlar . Şekerpancarında da benzer bir durum yaşanmıştı .
Geçmiş bir dönemde Zıraat Odaları Birliği Başkanlarından Faruk Yücel ’İn de konuşmacı olduğu bir koordinasyon toplantısında yaptığı açıklamalar geldi aklıma . Şeker Pancarı üreticilerine uygulanan kotalar Doksanbin civarında üreticiyi madur bırakmıştı . Ne için biliyormusunuz ? Sit alanı olan ve Birinci derece turizm bölgesi olan İznik gölünün kenarına kurulan Cargil Firmasının Tatlandırıcı üreten fabrikasının üretimini değerlendirmek için .
Bu fabrika yürütmeyi durdurma kararına rağmen o dönemin bakanlar kurulu kararı ile inşaası devam etti ve üretime başladı . İznik gölünü besleyen ana kaynaktan günde sekizbin ton su çekerek , atmosfere arıtılması mümkün olmayan gazlar salmakta ve bu gazlar doğal hayatı öldürücü asit yağmurları oluşturmakta .
Başka ülkelerde toplum bilinçli zararlı üretim yapan firmaların ürünlerine karşı boykot geliştiriyorlar. Ben Kendime söz verdim dünden beri sigara içmiyorum . Sigarayı bırakmada en uygun yöntem , ani bir kararla bırakıp hiç içmemektir . Arada bir içeyim derseniz bırakamazsınız . Sigara içip de bırakmaya niyeti olan varsa gelin beraber bugünden itibaren karar verelim ve bırakalım . Yoksa birgün gelir o bizi bırakabilir .
*haber.mynet.com/detail_news/?type=Health&id=X1176205999718&date=10Nisan2007