- 5214 Okunma
- 31 Yorum
- 0 Beğeni
*AMATÖR YAZAR OLMAK.*
--Gerceğın kırıldıgı yerde başlar şiir.---
Şiir yazmak nedır? Kimler şiir yazabılır kimlere bu hak verılmıştir.Kim için ne için şiir yazılır.Sorunları çözmek için şiir itici bir güç olabılırmi ?
Hayatı sorgulamak krıtik çıkarmak egolarını tatmin etmek için şiir gereklımıdir,
yada o araç olarak kullanılabılır mi ? Toplum olarak geleceğın aynası olabılır mi?
Umudu hasretı,tutkuyu,aşkı ne kadar imge durumuna getırıp kocaman mısralardan az ve öz kısaltıp mısralara dökmek ne demektır.
Edebıyatı sevmek sadece şiir yazmak yada yazı yazmakla mı sınırlıdır. Okuyucu olmak takıp etmek boşuna bir gaye midir.Şiir yazan yazar kendı içindekılerı olanakları okuyucuya sundugu zaman özellıklede amatörse sinir bozucu şekılde hevesi kacırılırsa ne yapmak gerekir.Küsmek kaçmak uzaklaşmak yada daha çok okuyup daha iyisini yapmak için çalışmak mı ?Aklın aydınlıgı ışık şiirin üzerine düşerse ne ala.Düşmezse elveda...Öyle mi ?
Akıl gerçeği tanımlar.Mantık felsefe bır yere kadar şiir yazmak hevesı kimin için kaybedılmeye değer.Hiç tanımadığım bır kaç şiir severin olumsuz yazısı beni şiirden öteye götürebıLİR Mİ. ücralara kaçırabilirmi ?
Şiir amatörlere göre değilse kime göredir,sorgulanmak itıraz etmek muhalif olmak değerli yorumlar yapmak
Kımin hakkı...
Özgürlük konuşma yazma krıtik çıkarma yorum yapmak kimin harcı.Yapmaya çalışırken bir insan nasıl yıkılır.Ya da kaale almak gerekir mi ? Atalarımız ne demiş ....ürer kervan yürür.
YORUMLAR
Her zaman söylüyorum, şiir yazan insandan zarar gelmez.
Bazıları bu işi kendi tekellerine almaya çalışsalar bile.
Yol gösterici, katkıda bulunan, şiir tekniği hakkında bilğilendiren paylaşımcı şairlerimizi ayrı tutarak, yazdıklarının tamamına katılıyorum.
Tebrikler...sevgiler.
yazmaya başladın mı içinde her zaman bir kuşku olur.bunun önüne kimse geçemez. her şeyden öte bir ihtiyaçtır yazmak. belki birileri kafamıza silahı dayayıp bizi yazmaya zorlasa yazamayız. hiç olmadık bir yerde, üstelik kimseciklerde bir şey dememişken başlar mucize. amatör bir yazar olmak gayet içten yazılmış anlaşılan. içtenliğiniz için teşekkürler.
Şunu belirtme gereği duyuyorum. Sizin yazınızı direk günün yazısından almadım. Puanlamaların eşit olması yüzünden sistem bir sizin yazınızı bir zekice adlı üyemizin yazısını günün yazısı olarak zamansız şekilde anasayfada göstermektedir. Bu sorunu düzeltmek için müdahale etmem gerekiyordu ve yukarıda söylediğim kritere göre müdahale ettim.
Şunu unutmayın yeni bir şey öğrendiğiniz her gün bir sıfır galipsiniz. Amatör kendini geliştirmediği sürece hep bir sıfır yeniktir.
Bu konuda alınmadığınızı ve bize kırılmadığınızı düşünüyorum.
Sevgilerimle
ANSIZIN tarafından 4/20/2007 11:16:04 AM zamanında düzenlenmiştir.
İki günün yazısı, iki aynı puanı alan yazı ve dün gece sitede olmadığımızdan göremediğimiz bir sorun yaşanmış. Aynur hanımın yazısında türkçe yazım hataları olduğundan diğer yazıyı günün yazısı olarak belirledim.
Dip Not: Amatör yazar olabiliriz ama en azından türkçemizdeki kelimeleri doğru yazmaya çalışmalıyız. Klavyenizin ingilizce klavye olduğunu düşünmüştüm ilk etapta ama yazınızdaki diğer kelimelere bakınca böyle bir şey olmadığı kesin.
Sevgilerimle
ANSIZIN tarafından 4/20/2007 10:27:23 AM zamanında düzenlenmiştir.
kutlarım aynur hanım..
ben de amatör şiir yazan biri olarak burdayım ve hep burasının benim okulum olarak gördüğümü söylemeden geçemeyeceğim.
ustalarım saolsun ;)
ayrıca yöneticilerden kaynaklanan sorun değil zekice :)))
server dan kaynaklanan sorun olduğunu iddia ediyorum. :)))
Tamamen katılıyorum. Bu bir yaşam tarzı incelik meselesi. Nasıl ki sokakta yürürken birisine bluzun yakışmamış diyemiyorsak böyle bir edebiyat dostluk sitesinde hiç kimse ölçüyü kaçırmamalı. Hepimiz amatörüz zaten ünlülerin aramızda ne işi olur. Ama inanın ki ünlü birisi olsa bile böyle kırıcı yorum yapmaz.
İnsanı kıskançlık ve nefretler değil sevgiler büyük yapar.
Bu bağlamda yazınızı gerek içerik olarak ve gerekse edebi açıdan tüm yüreğimle kutluyorum.
şiire yazınız ne kadar kazanç saglayacak bunu gözlemlemek iyi olurdu.
Albertinin bir sözü vardır.
"Ya şair olarak dogarsın ya da şair olarak dogmazsın" der.
Tekniği sonradan ögrenmek adına demiştir muhtemelen bu sözü.
Ülkemizde iktisadi buhranlar yüzünden ne yazık ki sanatın bir çok alanı geri planda kalmış, temel ihtiyaçlar ön plana çıkmıştır.
bazı alanlarda özellikle sinema tiyatro gibi eleştirmenler tarihçiler vardır, fakat şiirde bu oran neredeyse hiç yok gibidir.
Şiirin gelişmesi için felsefe teorem gibi konularla birlikte hayatın içindende mutlaka kesitler alması gereklidir.
yazınızı okuyunca beni o kadar çok düşündürdüki şiirin geçmişine dogru gidip geldim adeta.
umarım bu başlık altındaki yazınızı şiir adına okuyan çok olur ve yeni kazanımlar ediniriz.
kaleme aldıgınız için yüreğinize ve emeginize saglık.
saygıyla.
Bende amatör olarak burda yorum yapmak haddime değil.
Şiiri kendi anladığım biçimde, yani kendimi anlatacağım biçimde yazıyorum. yazanın yazdığı kadar, okuyanında ne anladığı önemli.
Birazda bu şiirleri gerçek şairlerin susturulması çerçevesine bakıldığında, onun için belli kalıp isteniyor olmalı gibi geliyor bana
Sizi tebrik eder.
selamlar, saygılar sunarım.
Tebrik ederim öncelikle Aynur hanım . Evet şiir yazarken birilerini memnun edeceğiz yada herkesin istekleri doğrultusunda yazacağız diye birşey yok . Ama sonuçta insanız ve etkilenebiliyoruz .
Kaale alma , eğer iyi niyet varsa eleştiride düşünülebilir . Ama sırf yıpratma politikası ise önemsemeyin , siz yolunuza devam edin . Bırakın açtıkları yarada canlarını bıraksınlar . Siz moralinizi yüksek tutarsanız hiçbirşeyin etkilemediğini göreceksiniz .
Kaleminiz daim olsun
Evet sık yaşanılan bir konu..yazdıkların
sorgulama bayağı sıkı geçmiş canın yanmış ...yanandan ekilenmişsin...
ve...
her olaydan bir ders çıkarmak gerekir
"kötü komşu insanı mal sahibi yapar"
sevgimle
"ŞİİR SEVGİ DİLİ YAZMAKLA BİTMEZ YAŞANMASI GEREKİR"
alaz tarafından 4/19/2007 2:07:11 PM zamanında düzenlenmiştir.