- 556 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SAH ELMA
Yangınının feryadı ]Yıllır önce Mektep önü mahallesinde yaşayan bir Amcamız vardı ..Namı Muhterem Bekir amca Yani Horhor Bekir Allah Rahmet eylesin eğer öldü ise ..Bekir amca çok hoş sohbet biri idi ..Kendine has konuşma mimikleri ile insanı bazen düşündürür bazen güldürürdü şimdiki stendapcılar gibi..Ben özellikle camide yanına denk gelmemeye çalışırdım. çünki yüksek sesle dua okuduğundan hep şaşırırdım..birde Ta Babannesinin atasındanmı ne gelir iken horasan taraflarından tohumlarını kuşağının içinde getirdiği çok özel bir reyhası ve şekli olan çok güzel sah elma ağaçı vardı bekir amcanın Pörhenk başına Hark başına su getirmeye gittiğimizde o bahçesini sulasa bile beklerdik o elma hatırına suyumuzu kesse bile hiç bir şey demezdik..Mis gibi böyle armudumsu uzun hem kışlık olanı hem yazlık olanı ..Küçük bir sepeti vardı Kollarını inçe dirençli elektirik kablosu ile sarıp sıkılaştırmış örgü sepeti onunla hasat zamanı eş dost ahbaplara tadımlık her daim ikram ettiğini bilirim..Bu elmanın sadece onlarda olması ve çok lezetli ve leziz olması ona bir saygınlık getirmişti sanki Ayrıca o kapının önünden geçerken bile kışın mis gibi yola bakan tandır evinin penceresinden o elma kokusu gelir idi ..Hor hor bekirin elmasını o çivarın bütün küçük yaramazlada bilirdi özellikle çocukken meyva aparma mekanıydı orası herkesin bilincinde onun dallarının hangi yöne çatallı olduğu nerelerden bekir amcaya görünmeden ona nasıl kolay ulaşılırdı bilinirdi. Hasretlik ya geçen yaz sılayı ziyarette döner iken bir nefes ve göz hakkı hasretligimizi gidermek amacı ile o mekana doğru yollandık.Mis gibi elma kokusunun tadına varmak için..Ne o mekanın varlığı, nede kuru bir dalına rastladık Sah elmanın..Horasan amaneti yok olmuştu memleketimin bütün güzellikleri gibi ....Nur içinde yat Horhor Bekir ..Mekanın çennet olsun.
Vaseyet ya bir duyan olur belki bir okuyan ..Ankaradaki yeşil vadi evleri gibi belkim bir gün tanasur evleri adında evler yapılır Kemahı ma bahçesine mutlaka bir sah elma dikin Horasana ,bekir amcaya vefa adına
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.