- 1027 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
SİZ OLSAYDINIZ NE YAPARDINIZ?
Yaşanan olay tamamen gerçek olup, kurum ve isimler farklıdır.
Devlet memuriyetine başlayan Ayhan, kısa sürede işyerine uyum sağlar. İş arkadaşları ve üstlerinin güvenini kazanır dört beş senede. İşyeri oldukça kalabalıktır. Personel olsun, memur olsun.
Dörtyüz kişiye yakın işyerinin en üst makamı Amirliktir, bir amir tarafından yönetilmektedir. İşyerinin mutemedi ünvan yükselteceğinden, yerine mutemetlik için
Ayhan’ı önerir. Kabull olur ve göreve başlar Ayhan.
Uzun zaman işler mükemmel şekilde devam eder. Hatta önceki mutemet zaman zaman maaş ve ücret dağıtımlarında açık verirdi. Ayhan hiç açık da vermedi. Zaman böyle devam ederken; Ayhan birgün işe gelmedi. Yarın, yine yok üç, dört beş gün oldu yine yok ortalıkta. Kasanın anahtarı da kendisinde. Kasada sürekli para bulunurdu. Çünkü dış görevde çalışan her zaman personel bulunur, onların adına olan istihkakları kasada durur, ayda bir gelen personel mutemetten alır.
Herkes arıyor Ayhan yok. Evine acele telgraf çekiliyor gene yok...
Sonunda amir bey, işyerindeki samimi arkadaşı olan dört beş kişiyi çağırıp: Siz aşağı yukarı nerelerde olabileceğini az çok bilirsiniz, gidin bulun. Deyip görevlendirdi.
Onlar da ellriyle koymuş gibi mahalle kahvehanesinde oyun oynarken Ayhan’ı alıp getirdiler.
Amir bey, odasına aldı Ayhanı;
Azarlamadan, öfkelenmeden gayet babacan bir tavırla: Anlat bakalım oğlum, nedir derdin? (Ayhan şunu biliyordu: Yalan söyleme, dobra ol) Amirim durum şu: Ticaretle uğraşan bir arkadaşımın onbeş günlük bir çeki vardı. Kullanmam için bana verdi. Ben de kasaya koydum, karşılığı kadar nakit aldım. Yedik içtik. Amir: İyi b...k yedin. devam et. Çekin günü gelince aldım bankaya gittim...! çek karşılıksız, tutar da oldukça yüksek, ödeyecek gücüm de yok krktum. Onun için gelemiyorum.
Amir: (Babacan tavrına dönerek) Bak oğlum kaçmakla neyi çözeceksin? Kurtulabilecekmisin? Sen devletin memurusun öyle iş mi olur? Daha bir babacanlaşarak: Bak oğlum; ben gençliğimde, babamın cebinden para çaldım bir iki. Yakalandım. Ondan sonra utandım ve bir daha yapmadım. Gençsin, cahilsin, tecrübesizsin. Herkes hata yapabilir, sen de hata yaptın. Ama; ders alman lazım. Amir bey kapıcıyı çağırır oralardan üç dört müteahhit çağırtır. Gelen müteahhitlere durumu anlatır ve parayı tamamlamalarını rica eder. Sonra Ayhan’a dönerek: Bak! bu paraları aydan aya beylere ödeyeceksin, tamam mı? Ayhan ne desin? ayaklarının altını öpse azdır onun için.
Aydan aya Ayhan da öder borçlarını . Artık hırs yapmıştır Ayhan. Çeki kesen kişi de daha birçok kişiyi dolandırdıktan sonra İsviçreye kaçmış. Yüklüce miktar kaptıran kurbanlarından biri tarafından orada infaz edilmiş. Ayhan Ortaokul mezunu olarak başladığı memuriyetinde Gece lisine devam etmiş, bitirmiş. Görevleri birer birer bitirerek merkez müdürlüğüne yükselmiş, epey önce de emekliye ayrılmış.
Şimdi siz olsaydınız: Amirin yerinde, Ne yapardınız?