Usta Çırak (2) (+18)
Usta koşarak sahile gitti. Dalgaların onlardan hiç esirgemediği çalı çırpıyı olanca hızıyla toplarken arada durup düşen pantolununu yukarıya çekiyor ve toplamaya devam ediyordu.. Topladık dan sonra köprünün altına gelen Usta, Can’ın köprü ayaklarına dayayıp ayakları ile kırdığı odunlardan gelişi güzel taşların arasına koyarak kibritini çıkardı..Kibrit biraz önce kızı denize götürdüğü yerde ıslanmış yanmıyordu.. bakkal’a baktı açıktı koştu, kapatmak üzere olan bakkal gitti.. Bu kez çekinmeden içeriye daldı..
-Usta oğlum ne istiyorsun? söyle ben vereyim..Sen hiç böyle yapmazdın! söyle oğlum dağıtma oraları, Allah,Allah hay aksi..
Usta bakkal’ın söylediklerine aldırmadan tezgahın arkasına geçerek gözüne çarpan kibrit i aldı ve yine koşarak çıktı.. Bakkal Usta’nın sadece kibrit i aldığını görünce,
-Diyeydin oğlum kibrit için mi bütün bu telaşın! Diyeydinde çakmak vereydim..
Usta bakkalın söylediklerine aldırmadan yine koşarak köprüye geldi ve kibrit ateşini rüzgardan koruyarak yaktı..Cebinden sigarasını çıkardı..Sigarada ıslanmıştı, tek tek yanan ateşi çevreleyen taşların üzerine dizdi..
-Zaten on üç tane kalmıştı onlarda ıslandı.
Kıza baktı, sonra Can’a..Can’a haksızlık ettiğini biliyordu, ama erkeklik gururu sokak kanunu Can’ın gönlünü almaya müsaade etmiyordu..
-Can sigara kurusunda yakarız birer tane
Can kendi yatağının üstünde oturuyordu.Usta utancından arada bir yan gözle kıza bakıyorsada sonra tekrar ateşe bakıyordu..Ateşe bakarken kıza seslendi..
-Çok mu üşüdün?
-Çok,
dedi kız
-Ellerinde şişeler vardı. Aynı babamın elindeki şişeler gibi.
-Canını çok yaktılar mı senin?
-Çok yaktılar burada tam oturduğum yerde..
Can yine ağlamaya başlamıştı. Usta dan korktuğu için ne kadar gizlemeye çalışıyorsa da Usta Can’ın ağladığını görmüşdü..
-Can sen sahile git! Taşın üstüne otur..Git çabuk!
Usta elini kızın omzuna koydu. Kız Usta’nın elini omzuna koyduğu için hiç rahatsız olmamıştı..Usta sordu..
-Bu bebeği çok mu sevdin sen..
-Ben evde de bebekle oynuyorum ikimizin bebeği bu! Sana göstermeye gelmiştim bebeğimizi..
Usta utancından ağlamaya başladı.. Haklıydı Usta..Hayatta tek seveni o yarım akıllı kızdı ve onun için bir şey yapamamak onu çok üzüyordu. Belkide gözünden akan yaşları Can’ın görmemesi için Can’ı sahile göndermişti..Ağlayarak,
-Isındın mı biraz deli?
-Isındım
dedi.
-Isındım……
Usta, kıza yapılan bu çirkin davranış için kendisi sorumlu tuttuğundan dolayı içine kin tohumlarını serpmişti..Artık kinini gün geçtikçe büyütecekti…Belki tiner kullanma gibi kötü alışkanlığı olsa bu yaşananlar umurunda bile olmayacaktı ama bu kıza yapılanları, yapanların yanına da bırakmazdı..
-Şimdi seni evine götürsem kimseye bir şey demezsin değil mi? Annene babana bir şey deme oldu mu?
-Demem! ben seni seviyorum bebeğimizi de alalım..
-Al hadi bebeğimizi de al yanına ama önce üstünü başını düzelt..
Usta yanına Can ı da çağırdı..Ve beraberce kızı evine bırakmak üzere köprünün altından ayrıldılar..iki sokak ötedeki kızın evinin önüne yanaştıklarında anne babası gecekondularının önünde kızlarını arıyordu..Farkına varan Usta kızı oracıkta bırakarak,
-Hadi evine git,annen baban seni arıyor, sorarlarsa dolaştım de!
-Tamam derim. Seni seviyorum..
-Git hadi git tamam seviyoruz..
Kız evine doğru giderken Usta ve Can beraberce tekrar köprü altına doğru yürümeye başladılar..Sessizce yürüyorlardı.Elleri ceplerinde yürüdükleri sokak ortasında Usta,
-Görüyorsun işte,………….. …………….. sokaklarında yaşadıklarımızı görüyorsun..Sende bir karne yüzünden geldiğin yere, yaşamak istediğin yere bak fazla sürmez görürsün………..
-Usta,Usta ben karneyi babama gösterdim..Önce anamı dövdü sonrada beni dövmeye kalktı..Zaten sigaradan dolayı,
-La yanıyo laaaaa,Lan ………… …………. Gidin lan oradan yatağımı yakmayın laaaann..Sizin ……….. ………… oğlum öldünüz lan Allah’sızlaaaaaaaaar..
Can’ın konuşması yarıda kalmıştı..Usta sokağın köşesin den döndüklerinde Yataklarının yandığını gördü. Yakanlar kıza çirkin davranışı gösterenlerdi..İntikamlarını almaya gelmişlerdi Usta dan..Usta etrafına bakındı.Can’ın eli ayağı birbirine dolaştı ne yapacağını şaşırmıştı..O el büyüklüğünde bir taş aldı..Usta yerden bulduğu bir demir parçasını alarak, yataklarını yakan kalabalığa doğru koşmaya başladı..
-Ne olursa olsun,
dedi Can içinden bundan daha iyi bir fırsat olamayacağını düşündü Usta’nın kalbini kazanmak için.
-Koş Usta koş yataklarımızı yakıyorlar..
Beraberce kalabalığın içine daldılar. Kalabalık grup, sarhoş oldukları için ayakta durmakta bile güçlük çekiyorlardı ki; onlarla baş edemezlerdi.. Usta vurdu demirle önce vurduğu adamı yere düşürüyordu..Can vurdu sonra diğerine, Usta bu arada vurmaya devam ediyordu..Olanca kuvveti ile demiri kimin beline vurduysa, boylu boyunca yere düşen Ustaya küfür yağdırıyordu düştüğü yerden..
-………………. ………………….. öyle vurulur mu?
-…………………… …………………. Çocuğu vurma ulan!
Usta ve Can yakarışlara aldırmadan vuruyordu..Usta’ çok sinirlenmişti. Kızı evine götürürken Ateş i çevreleyen taşların üstüne kuruması için dizdikleri sigaralar yerlerde çamurun içindeydi, ıslanmıştı..Gözü sigaraya ilişti bir ara..
-Sigaralarım on üç tane vardı.. Sizin on üç kere ……….. ………….., …………….. çocukları, kıza hanginiz kötülük etti lan söyleyin..
Yere düşenlerden birisi beline aldığı darbenin acısını unutarak,
-Ben ,ben,
-Ben,
-Ben,
Usta kim “ben” derse ona dönüp bakıyordu..
-Hepiniz mi lan, hepiniz mi? ……… ………… çocukları hepiniz mi lan..
-Can tut kolundan, şu yerdekini getir!
-Usta kaçanlar ne olacak?
Dedi Can, nefes nefese kalmıştı..
-Onlarında ………….. ……… …………., sen şimdi şunu kaldır getir..Kaçııın, kaaaçın ………. ………….. şerefsizleri
Usta ikisinin kolundan tutup kaldırdı.Sarhoşları düşe kalka sahile kadar sürükledi. Can zorlansa da oda getirdi..Önce Usta birini suya attı, sonra diğerini,
-Yüzme bilmiyorum laaann, çıkar beni sudan
dediyse de birisi, Usta aldırış etmedi. İkiside suyun derinliklerine doğru çırpınarak battılar..
-İt lan suya adamı, Can sana diyorum lan pezevenk it suya..
Can sessiz suyun derinliklerine giden adamlara bakıyordu..Titriyordu. Can Usta ya baktı, suya baktı..Kız’ın acınası durumu gözlerinin önüne geldiğinde, gözünü kapatarak suya itti sırtından adamı… Titrek korkmuş sesi ile,
-Geber,
dedi..Usta, Can’ın koluna girerek köprünün altına götürdü..Usta öfkesini alamamıştı onlardan, köprünün altına geldiğinde yanarak, köze dönmek üzere olan yataklarına bir tekme attı..Kıvılcımlar hava ya dağıldığında kıvılcımlar arasında, intikamlarını almış iki kahraman duruyordu..
Devam edecek