- 663 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Kurt ve Ben
Yıl 2001 yer sinop/duraga’na bağlı Köseli köyünde cereyan oldu. o zamanlar lise okuyorum yaz tatili arasında dağda ( bizim yayla ) diye adlandırdığımız dağ evinde kalıyoruz koyunlar vs hayvanları dağda barındırıyoruz.
1990 lı yıllarda ilçede yaşanan baraj sıkıntısından dolayı bazı köyleri su basmış ve devlet destek vermiş köyler kaldırılmış dolayısı ile göç başlamıştır. Bir türlü önü alınamayan bu göç zamanla civar köylere ve ilçeye uğramış ve herkes akın etmiş gurbet’e vurgulamak istediğim bizim köyde bundan nasibini alır ve buyuk çoğunluğu gider artık köyde tek hayvancılıkla uğraşan biz kalmıştık dağlar, çayırlar eskisi gibi şenlik değildi. Dağ evine 1 km uzaklıkta olan tarlayı kontrole giderdik yabani hayvanlar domuz vs ve diğer köylerden kaçamak yaban hayvanlar tarlaya zarar verirdi. genelde her gün giderdik kardeşim ben ve bizden birileri. Böyle sürerdi taki orda hasat zamanı bitene kadar. ve bir gün öğle sıcagı idi elime tek kırma olan av tüfeğini aldım şöyle bir ortalama 20 küsür adım attım sonra yaf ne gerek bir koşuda giderim dedim tüfeği geri eve bıraktım derken yol aldım ekili alanlardan giderken bayagı bir yol aldım tutulu alan herkesin ekili tarlaları bağı bahçesi var ve genelde buğday, yulaf , mercimek gibi bizim oralarda yetişen bitkiler ekilir.
Derken bir baktım bana ortalama 700 mt uzaklıkta "Kurt" tam karşımda tepeye aşağı benim olduğum istikamete doğru kuyruğunu bacaklarına kısdırmış geliyor... Eyvah Eyvah :) Tüfeğim de yok vardı geri bıraktım neyse o arada bazı kararlar vermem gerekiyordu üzerime gelen bir kurt ben boyuma kadar olan ama çok sık değil buğday tanelerin arasında gizlendim hafif bir öğlen yeli biz ona ( akyel) deriz o esiyor ve buğday taneleri sağa sola savruluyor beni fark etmesi zor zaten o zamana kadar başarılı bir avcı ve dağcıyım ...evet tek silahım belim de kılıfında olan Bıçağım ve yerden bir 2 taş parçası aldım derken artık mesafe git gide azalıyor ben hiç kıpırdamadan orda bekliyorum aklımdan geri eve gidip tüfeği almak geçsene iş işten geçer çünkü bayagı uzağım ... artık mesafe kalmadı ve kararımı verdim kendimi göstermeliyim çünkü Kurt bu ne yapacagı belli olmaz ortalama 10 ile 15 adım kadar kalmıştı ki Ayağa kalktım ve " Hey Nereye diye seslendim! Kurt çok şaşırdı ( bu arada şanslı olduğunu görmüştür çünkü silahım yok olsa kurtulması mucize olurdu elimden) derken sol tarafına hamle yaptı ormanlığa doğru kaçacaktı belli ki... o önümde ben arkasında taş ile ve seslenerek adete zorla götürüyordum yaklaşık 400-500 mt kovaladım ve ormana girdi bıraktım zaten gitmem çok saçma olurdu ne yapabilirim ona.... burda 2 şey öğrendim o çok şanslı idi bense pişmanlık içinde idim vardır bunda da bir hayır ... / Allah’a Emanetsiniz ...